اطلاعات تماس
  • 093037*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139802253683811846

تاتو در زمان شیردهی

کد: 139802253683811846

http://bit.ly/2Hs18tj

، تهران , (اخبار رسمی): در بسیاری از کشورها هم شیردهی به نوزادان با شیر مادر و هم تاتو هر دو بسیار محبوب و پرطرفدار هستند. احتمالاً یکی از سوالاتی که برای افراد پیش می‌آید این است که آیا تاتو کردن در زمان شیردهی ایمن است؟ ممکن است افراد بخواهند بدون اینکه وقفه‌ای در شیردهی به نوزاد پیش بیاید، تاتو هم بزنند.

تاتو در زمان شیردهی
تاتو در زمان شیردهی

آیا تاتو در زمان شیردهی به نوزاد ایمن است؟ 

تاتو یعنی تزریق کردن جوهر (رنگ تاتو) به لایه دوم پوست که برای تاتو از یک دستگاه الکتریکی استفاده می‌شود و جوهر توسط یک سوزن (کارتریج) به زیر پوست تزریق می‌شود. رنگ‌هایی که برای تاتو در ایالات متحده آمریکا استفاده می‌شود همگی با تایید سازمان FDA تولید می‌شوند اما این به این معنی نیست که در زمان شیردهی و بارداری خطر آفرین نباشند. رنگ تاتو حاوی ترکیبات مختلفی از فلزات سنگینی مثل کادمیم، کبالت و منگنز است. به طور کلی مولکول‌های موجود در رنگ تاتو چون درشت مولکول هستند احتمال انتقال به شیر مادر برایشان وجود ندارد. وقتی این رنگ‌ها به زیر پوست تزریق می‌شوند در آن‌جا به دام می‌افتند اما مشخص نیست که آیا این مولکول‌ها می‌توانند در طی ماه‌های آینده یا سال‌های آینده به داخل شیر مادر نفوذ کنند یا خیر.

مراقبت‌های لازم برای تاتو در زمان شیردهی: 

عفونت‌های موضعی و سیستماتیک از شایع‌ترین خطرات تاتو هستند. عفونت‌های موضعی زمانی رخ می‌دهند که مراقبت‌های لازم بعد از تاتو توسط فرد رعایت نشود. واکنش‌های حساسیتی و آلرژیک نیز ممکن است بعد از تاتو رخ دهد. این حساسیت‌ها به ویژه هنگام استفاده از رنگ تاتو قرمز برای لب و تاتو بدن بیشتر احتمال بروز دارد. مراقبت‌های بعد از تاتو عمدتا شامل تمیز نگه داشتن تاتو، شست‌و‌شوی ملایم با آب و صابون‌های مخصوص، عدم خاراندن تاتو، کندن اسکارها و عدم قرارگیری در معرض نور خورشید است. تیلنول اغلب برای تسکین درد بعد از تاتو تجویز می‌شود. عفونت‌های سیستماتیک نیز زمانی رخ می‌دهد که موارد بهداشتی و ملزومات آن توسط تاتوآرتیست رعایت نشود. این عفونت‌ها می‌توانند هپاتیت، کزاز و ایدز باشند.

بسیار مهم است که افراد چه در زمان شیردهی و چه در هر زمان دیگری برای تاتو به مراکز معتبر مراجعه کنند. مراکزی که مجوز بهداشت دارند و از وسایل و تجهیزات استریل و یکبار مصرف استفاده می‌کنند.

اکثر تاتوآرتیست‌ها برای مادران باردار و شیرده تاتو انجام نمی‌دهند. این به دلیل مسئولیتی است که آن‌ها در مقابل کودک احساس می‌کنند. پیشنهاد می‌شود که مادران ۱۲-۹ ماه بعد از زایمان منتظر بمانند و تاتو نکنند چون در این زمان تنها منبع تغذیه نوزاد شیر مادر نیست. مراکز معتبر از افراد در مورد وضعیت بارداری و شیردهی حتما باید سوال کنند.

آیا ریمو کردن (پاک‌ کردن) تاتو در زمان شیردهی ایمن است؟

در حال حاضر پاک کردن تاتو غالبا با لیزر انجام می‌شود. انرژی لیزر باعث می‌شود که رنگدانه‌های تاتو به ذرات ریزتر تبدیل شوند. این ذرات ریز توسط سیستم ایمنی بدن جمع آوری و به وسیله کبد تصفیه می‌شوند. فرایند پاک کردن تاتو با لیزر زمان‌بر است و اغلب ۸ تا ۱۰ جلسه با فاصله ۴ تا ۸ هفته طول می‌کشد. این کار ممکن است دردناک باشد و باعث زخم و التهاب شود. تاتو ممکن است با لیزر کامل پاک نشود. تا کنون مطالعه دقیقی بر روی اثرات این رنگدانه‌های خرد شده با لیزر روی سلامت مادر انجام نشده است و مشخص نیست آیا این ذرات آن‌قدر کوچک هستند که به شیر مادر وارد شوند یا خیر. به همین جهت به مادران توصیه می‌شود که در زمان شیردهی و بارداری از لیزر تاتوهای قدیمی پرهیز کنند.

نتیجه گیری:

شواهد کمی درباره ایمنی تاتو در زمان شیردهی وجود دارد. همچنین هیچ تحقیقی بر روی اثرات لیزر تاتوهای قدیمی روی سلامت شیر مادر تا کنون انجام نشده است. بنابراین تا زمانی که کودک از شیر مادر تغذیه می‌کند افراد از تاتو و پاک کردن با لیزر پرهیز کنند.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به تاتو در زمان شیردهی مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تاتو طلایی

وب سایت تاتو طلایی با هدف آموزش رایگان و فروش محصولات تاتو فعالیت خود را در سال 1397 شروع کرده و تاکنون توانسته با رضایت بالای مشتریان در ارائه خدمات موفق باشد.

اطلاعات تماس
  • 093037*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان