اطلاعات تماس
  • 091987***** - 091987*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139802263685410783

بررسی عوارض جبران ناپذیر عمل نکردن کیست مویی یا سینوس پیلونیدال

کد: 139802263685410783

http://bit.ly/2YCH4tT

، تهران , (اخبار رسمی): کیست مویی در اثر برگشت مو به زیر پوست رخ می‌دهد و دارای عوارضی همچون سرطان است که باید هرچه زودتر درمان شود.

عوارض جبران ناپذیر، عمل نکردن کیست مویی یا سینوس پیلونیدال
درمان کیست مویی

عمل نکردن کیست مویی خطر ابتلا به نوعی سرطان پوستی را به همراه دارد

کیست مویی یا سینوس پیلونیدال در اثر بازگشت موها به زیر پوست رخ می‌دهد که به شکل یک یا چندین حفره‌ی حاوی مو و عفونت می‌تواند در سطح پوست اطراف ناحیه‌ی مقعد خود را نشان دهد.

اولین نشانه‌ی این مشکل آغاز عفونت است. این عفونت می‌تواند به سرعت و شدت گسترش پیدا کند و به سایر نقاط بدن رسوخ کند. از طرفی افزایش عفونت می‌تواند کیست مویی را بزرگ‌تر و دردناک‌تر کند و منطقه‌ی وسیع تری از بافت‌های بدن تخریب کند.

نتیجه‌ی چنین امری یعنی درمان سخت‌تر و طولانی‌تر. درمان کیست مویی ساده و کوچک با اندکی عفونت به مراتب آسان تر از درمان کیست مویی بزرگ و عفونی است.

اما ترس از درمان و خجالت کشیدن همیشه باعث می‌شود بسیاری از افراد در دیرترین زمان ممکن به پزشک معالجه کنند. به عبارت دیگر وخیم‌تر شدن علائم و نشانه‌های کیست مویی است که افراد را ناچارا به مطب پزشک می‌کشاند ولی این طرز تفکر را باید کنار گذاشت.

عوارض عمل نکردن کیست مویی یا سینوس پیلونیدال به قدری شدید و خطرناک است که سرطان پوست فقط یکی از آنهاست. آبسه‌های عفونی، درد شدید و کشنده، گسترش عفونت به سایر نقاط بدن، تخریب بیشتر بافت‌های بدن، التهاب و تورم کیست و از دست دادن قسمت وسیعی از بافت محل کیست به وسیله‌ی تیغ جراحی بخشی از عوارضی است که در صورت عدم درمان کیست مویی می‌تواند ایجاد شود.

یکی از عوارض عمل نکردن و عدم درمان به موقع کیست مویی ابتلا به نوعی سرطان پوست است. این نوع سرطان پوست می‌تواند از منطقه‌ی عفونی و آلوده‌ی کیست مویی شروع شده و به تدریج به سایر نقاط بدن کشیده شود. سرطانی که درمان آن آسان نیست و می‌تواند سرطان‌های مهلک‌تری را در بدن به وجود آورد.

در حقیقت کیست مویی می‌تواند به مرور زمان سلول‌های پوست را تغییر دهد و بافت‌های سرطانی متعاقب آن ظاهر شوند.

درمان کیست مویی اینجاست که اهمیت و جایگاه خود را بهتر و بیشتر از هر زمان دیگری نشان می‌دهد. شاید در ابتدا با یک عفونت ساده مواجه شد و همه چیز ساده باشد اما همین عفونت می‌تواند آغازگر عوارض و خطرات جبران ناپذیر زیادی باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایران کلینیک

پیشرفته ترین و مجهزترین مرکز درمان بواسیر، هموروئید، کیست مویی، شقاق، فیستول با لیزر در یک جلسه زیر نظر متخصص کولورکتال با 25 سال تجربه

اطلاعات تماس
  • 091987***** - 091987*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی