اطلاعات تماس
  • 091987***** - 091987*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139802303692910783

تاثیر رابطه مقعدی در ایجاد یا بازگشت بواسیر یا هموروئید

کد: 139802303692910783

http://bit.ly/2HtDtbI

، تهران , (اخبار رسمی): رابطه مقعدی را می‌توان یکی از علل ایجاد بواسیر یا هموروئید دانست، زیرا چنین رابطه‌ای فشار زیادی به رکتوم وارد می‌کند.

تاثیر رابطه مقعدی در ایجاد یا بازگشت بواسیر یا هموروئید
رابطه مقعدی و ایجاد یا بازگشت بواسیر یا هموروئید

برقراری رابطه مقعدی در صورت ابتلا به بواسیر ممنوع است زیرا عروق درگیر با بیماری به شدت تحت تاثیر قرار می‌گیرند

رابطه مقعدی نوعی از رابطه جنسی است که مقعد به عنوان عضو زنانه در آن نقش دارد. این رابطه به شدت برای سلامت هر دو نفر مضر است و  می‌توان آن را یکی از علل مهم ایجاد بواسیر یا هموروئید دانست؛ زیرا بواسیر در اثر فشار وارده به مقعد یا همان رکتوم ایجاد می‌شود. رابطه مقعدی فشار بسیار زیادی به عضله اسفنکتر وارد می‌کند و می‌تواند بیماری‌های بسیاری از جمله بواسیر، شقاق، بی‌اختیاری و … را به همراه داشته باشد.

مضرات رابطه مقعدی در زمان داشتن بواسیر

برقراری رابطه مقعدی در صورت ابتلا به بواسیر برای فرد ممنوع است زیرا عروق درگیر با بیماری را به شدت تحت تاثیر قرار داده و می‌تواند شرایط را وخیم‌تر کند. از طرفی این رابطه روند درمان بواسیر را با اختلال مواجه می‌کند و حتی می‌تواند به خونریزی از بواسیر بیانجامد.

همچنین برقراری رابطه با وجود چنین بیماری، ریسک عفونت عروق هموروئیدی را افزایش خواهد داد. به همین ترتیب به این افراد توصیه می‌شود دست کم تا تکمیل فرآیند درمان از برقراری چنین رابطه‌ای پرهیز کنند.

مضرات رابطه مقعدی بعد از عمل جراحی بواسیر

رابطه مقعدی در حالتی که فرد مقعد خود را به علت بواسیر عمل کرده، به شدت مضر است. این رابطه شرایط را برای بیمار سخت‌تر کرده و عوارض جدی را برای او به همراه دارد. یکی از مهمترین مشکلات و مضرات بازگشت مجدد بواسیر است.

بازگشت بواسیر از طریق رابطه مقعدی

یکی از علت‌هایی که بواسیر مجدد عود می‌کند رعایت نکردن نکات لازم بعد از درمان است. یکی از این موارد برقراری رابطه جنسی است. از آنجایی که چنین رابطه‌ای فشار قابل توجهی به رکتوم وارد می‌کند، می‌تواند سبب بروز مجدد این بیماری شود. بنابراین لازم است حتی بعد از درمان نیز نکات پیشگیری رعایت شود تا مجدداً گرفتاری بیماری نشد.

وجود درد

برقراری رابطه برای فردی که عمل بواسیر  انجام داده است می‌تواند باعث افزایش درد شود. این رابطه فشار بسیار زیادی به عضله و رکتوم وارد می‌کند و برای بیماری که به تازگی عمل جراحی انجام داده بسیار دردناک است. به همین جهت بیمار باید تا کامل شدن فرآیند درمان و بهبودی جای زخم و بواسیر از برقراری چنین رابطه‌ای پرهیز کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایران کلینیک

پیشرفته ترین و مجهزترین مرکز درمان بواسیر، هموروئید، کیست مویی، شقاق، فیستول با لیزر در یک جلسه زیر نظر متخصص کولورکتال با 25 سال تجربه

اطلاعات تماس
  • 091987***** - 091987*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | بهداشت و درمان