اطلاعات تماس
  • 091987***** - 091987*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139803013699210783

بررسی تاثیر پماد دیلتیازم بر درمان شقاق و موارد منع مصرف آن

کد: 139803013699210783

http://bit.ly/2YBauIO

، تهران , (اخبار رسمی): پماد دیلتیازم یک داروی موضعی از دسته پمادهای آنتی فیشر است که در کاهش علائم شقاق مفید بوده اما هرگز جای درمان‌های قطعی مانند درمان شقاق با لیزر و جراحی را نمی‌گیرد.

بررسی تاثیر پماد دیلتیازم بر درمان شقاق و موارد منع مصرف در ایران کلینیک
تاثیر پماد دیلتیازم بر درمان شقاق

پماد دیلتیازم می‌تواند به عنوان یکی از پمادهای آنتی فیشر معرفی شود که می‌تواند التهاب و اسپاسم عضله اسفنکتر یا مقعد را کاهش دهد

پماد دیلتیازم از داروهای موضعی است که برای درمان شقاق مقعد یا همان ترک مقعد کاربرد دارد. مهمترین علت بروز شقاق (فیشر) ابتلا به یبوست‌های مکرر است اما به طور کلی می‌توان گفت هر عاملی که فشار وارده به مقعد را افزایش دهد، می‌تواند باعث بروز شقاق مقعد شود.

راه حل ساده درمان شقاق استفاده از پماد دیلتیازم است، مصرف این دارو در اغلب موارد نه تنها در بهبود و کاهش علائم شقاق موثر است بلکه می‌تواند در کاهش درد حاصل از این بیماری و درد پس از جراحی مقعد موثر باشد. این پماد عوارض جانبی خاصی را به همراه ندارد تنها در برخی موارد ممکن است با سردرد، سرگیجه و سوزش مقعد همراه شود.

نکات و نحوه‌ی مصرف پماد دیلتیازم

میزان دقیق مصرف دارو باید توسط پزشک تعیین شود ولی برای استفاده از آن کافی است مقدار کمی از آن را بر روی انگشت خود بمالید و در خروجی مقعد استعمال نمایید. به طور معمول این دارو یک بار در صبح و یک بار در شب استفاده می‌شود. از جمله نکاتی که در مورد استفاده از این دارو باید گفت، عبارتند از :

  • در صورت حساسیت به این دارو یا هر ماده دیگری مثل مواد نگهدارنده یا رنگ‌ها پزشک باید مطلع شود
  • اگر همزمان از داروی دیگری استفاده شود، پژشک باید مطلع شود زیرا برخی از داروها اثرات دیگر داروها را خنثی می‌کند
  • در صورت ابتلا به سایر بیماری‌ها یا مشکلات پزشکی باید با متخصص مشورت شود
  • درمان شقاق با پماد دیلتیازم در حدود ۸ هفته زمان نیاز دارد
  • در صورتی که پس از مصرف متوجه عوارض این دارو مثل سردرد و سرگیجه شد، باید کمی استراحت کرد تا این عوارض برطرف شوند

موارد منع مصرف پماد دیلتیازم

مصرف این دارو برای مادران باردار و افرادی که قصد باردار شدن دارند، توصیه نمی‌شود به همین دلیل قبل از مصرف پزشک باید مطلع شود. در صورتی که مادر در دوران شیردهی باشد، پزشک باید از این موضوع آگاه شود. داروی دیلتیازم را نمی‌توان همزمان با برخی از داروها استفاده کرد؛ از جمله این داروها می‌توان به پروپرانولول، کاربامازپین، کینیدین، میدازولام، تریازولام، استاتین‌ها مثل لواستاتین، سیمواستاتین،سایمتیدین، دیگوکسین، سیکلوسپورین، بتابلاکرها مثل آتنولول، مهار‌کننده‌ها یا القاکننده‌های متابولیسم کبدی مثل ریفامپین، بوسپیرون، کلونیدین، داروهای بی‌حسی، دانترولن، داروهای قلبی، داروهای ضد فشار خون، داروهای ضد افسردگی سه‌حلقه‌ای، فنوباربیتال و فنی توئین (داروی درمان صرع)، تئوفیلین (گشاد کننده برونش)، داروهای مدر (ادرار آور)، کورتیکواستروئیدها مثل پردنیزولون، 

آیا پماد دیلتیازم روش قطعی برای درمان شقاق یا فیشر مقعد است؟

پماد دیلتیازم را می‌توان به عنوان یکی از پمادهای آنتی فیشر معرفی کرد که قادر است التهاب و اسپاسم عضله اسفنکتر یا مقعد را کاهش دهد اما این پماد را نمی‌توان به عنوان درمان قطعی این بیماری دانست بلکه موارد استفاده از این پماد محدود به فیشر در مراحل ابتدایی و بهبود علائم بیماری است.

استفاده از پماد نمی‌تواند جایگزین درمان‌های قطعی این بیماری از جمله جراحی و استفاده از لیزر شود. در توضیح این درمان ها می‌توان گفت جراحی، روش قطعی است اما از آنجایی که با سختی و عوارض گوناگونی مانند بی‌اختیاری همراه است، کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

درمان شقاق با لیزر هیچ کدام از عوارض روش جراحی را نداشته و بدون درد و خونریزی است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایران کلینیک

پیشرفته ترین و مجهزترین مرکز درمان بواسیر، هموروئید، کیست مویی، شقاق، فیستول با لیزر در یک جلسه زیر نظر متخصص کولورکتال با 25 سال تجربه

اطلاعات تماس
  • 091987***** - 091987*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | بهداشت و درمان