اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139803093722511988

دریاچه فراخین بهشتی پنهان در دل طبیعت

کد: 139803093722511988

http://bit.ly/2QG0ivR

، (اخبار رسمی): افرادی که به دنبال محلی دنج و آرام، به دور از دغدغه‌های زندگی شهری در جمعی شاد و دریافت انرژی بالا از طبیعت برای از سر گرفتن امورات روزانه در اوایل هفته هستند می‌توانند سفری کوتاه و خاطره ساز را در کنار عزیزان خود به خطه سرسبز و بهشتی شمال و دریاچه فراخین داشته باشند.

دریاچه فراخین بهشتی پنهان در دل طبیعت
گروه طبیعت گردی یادمان - دریاچه فراخین

دریاچه فراخین یکی از زیباترین دریاچه‌های واقع شده در شمال کشور است که امروزه مورد توجه بسیاری از تورهای طبیعت گردی است. تور گردشگری یادمان به دریاچه فراخین با برپایی کمپ کنار دریاچه در قاب خاطرات یک هم نشینی به یاد ماندنی در کنار آتش و آب به تصویر می‌کشد. بدون شک صبحی که با صدای پرندگان شروع شود هیچ گاه از یاد نخواهد رفت.

سفری خاطره انگیز به دریاچه فراخین، این مهم را فراهم می‌آورد که در دنیای ماشینی امروز قدری دست‌ها را در دستان طبیعت گذاشت و عطر نم باران خورد را با حالی خوش‌تر لمس کرد. این روزها دیگر شبیه گذشته زمان کافی برای مسافرت‌های طولانی وجود ندارد.

دریاچه فراخین در کجای ایران واقع شده است؟

دریاچه فراخین را باید از مسیر جاده‌های چالوس به تماشا نشست. جاده‌ای که خود یکی از دلایل مهم و انگیزه‌های قوی هر گردشگر برای سفر به شمار می‌آید. دریاچه فراخین بعد از روستای ویسر و در نزدیکی روستای کندلوس در نوشهر واقع شده است. مسیر دسترسی به دریاچه فراخین به شکلی است که باید به قلب جنگل نفوذ پیدا کرد تا عطر نم باران خورده با جان و دل قابل لمس باشد.

دلیل شهرت دریاچه فراخین در بین گردشگران چیست؟

دریاچه فراخین در قسمت کم ارتفاع‌تری به نسبت جنگل واقع شده و این عمق کم خود سبب جذابیت دریاچه فراخین شده است.

عبور از دل جنگل و استشمام عطر نم باران یکی از دلایل دل شیفتگی‌های گردشگران به این دریاچه است. با پیاده روی در بین گل پونه‌های وحشی و کشف پوشش‌های گیاهی با ارزش به جرئت می‌توان گفت که این حیرت زدگی خود سوژه‌ای برای عکاسی است. گردشگران می‌توانند با طی کردن مسیر جاده تا دریاچه فراخین با دوچرخه حس و حال سفر را برای خود خاطره انگیزتر به تصویر بکشند.

بهترین زمان برای سفر به دریاچه فراخین

دریاچه فراخین در دل جنگل واقع شده است و هر توریست و گردشگری به خوبی می‌داند که ایده‌آل‌ترین فصل برای سفر به شمال بهار و تابستان است. فصلی که طبیعت با تمام توان خود قصد دلبری کردن دارد تا هوش را از سر ببرد.

باید گفت که دریاچه فراخین از این قاعده مستثنا نیست و در فصل‌های گرم سال بیشترین حجم از آب را در دل خود نگاه می‌دارد تا افراد را به وجد بیاورد؛ اما همه می‌دانند که برگ ریزان فصل پاییز خود جلوه‌ای دیگر به طبیعت می‌دهد؛ مخصوصا اگر انعکاس رنگ زرد در دل دریاچه فراخین باشد.

فصل زمستان برای سفر به هر شهر و دیاری نیاز به باید و نبایدهایی دارد و این را باید خاطر نشان کرد که بر اساس تجربیات گروه طبیعت گردی یادمان باید اطمینان لازم از عدم بارش برف در دریاچه فراخین را به دست آورد و سپس با تجهیزات لازم بار سفر را بست.

در انتها باید خاطر نشان کرد که دریاچه فراخین از جمله موارد نادری است که بدون اغراق در چهار فصل سال و با رعایت تجهیزات مناسب، ارزش سفر و دیدن زیبایی‌های این منطقه را دارد.

جاذبه‌های نزدیک به دریاچه فراخین

  • آبشار دارنو: این آبشار از 7 آبشار بزرگ و کوچک تشکیل شده که در نزدیکی دریاچه فراخین هستند و می‌توان آنها را دید.
  • روستای کندلوس: روستای کندلوس با داشتن قدمت 4000 ساله خود از قدیمی‌ترین روستاهای این استان است که جزء تمیزترین روستاهای ایران محسوب می‌شود.
  • مرداب هسل: این مرداب در هر فصلی تغییر رنگ داده و می‌توانی این مرداب را در دل جنگل مشاهده کرد و لذت برد.

برای سفر و  تور یک روزه به مازندران و دریاچه فراخین لازم است نکاتی را در نظر داشت.

چند مورد از امکانات و خدمات 

  • فرصت عکاسی در دل طبیعت و جنگل، حضور تور لیدر بسیار حرفه‌ای و با تجربه، فرصت استراحت در روستای ویسر و خرید صنایع دستی از این روستا، فرصت آشنایی با همسفران بسیار خوش ذوق، ارائه خدمات رفاهی بسیار با کیفیت از جمله ناهار و میان وعده

توصیه‌های لازم و مربوط برای سفر به دریاچه فراخین که قبل از سفر توسط مسئولان ارائه می‌شود را باید جدی گرفت تا بتوان از اتفاق‌های ناگوار جلوگیری کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه طبیعت گردی یادمان

گروه طبیعت گردی یادمان در سالهای ابتدایی فعالیت خود از سال 1388 با کسب مجوز رسمی از فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی ج ا ا و هیئت کوهنوردی استان تهران در دانشگاه علوم تحقیقات تهران و با همکاری کانون دانشجویی هلال احمر فعالیت های آموزشی و ورزشی خود را آغاز نموده و امروز به صورت مستقل زیر نظر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به فعالیت های خود ادامه میدهد و از معدود گروه های طبیعت گردی ای می‏باشد که اکثر اعضای آن دانشجو و از دانشگاه های مختلف شهر تهران و بعضاً دیگر شهر های کشورتشکیل میدهند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سرگرمی و تفریح