اطلاعات تماس
  • 091987***** - 091987*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139803113729210783

شناخت انواع بیماری کرون به منظور تشخیص بهتر بیماری

کد: 139803113729210783

http://bit.ly/2JRYq2E

، تهران , (اخبار رسمی): برای تشخیص بهتر بیماری کرون باید محل درگیری لوله‌‌ گوارشی مشخص شود که شایع‌ترین شکل کولون، ایلئوکولیت است.

شناخت انواع بیماری کرون به منظور تشخیص بهتر بیماری
انواع بیماری کرون

ایلیت تنها بر روی یبوست تأثیر می‌گذارد. در موارد شدید، امکان بروز عوارضی چون فیستول یا آبسه التهابی در ربع پایین راست شکم وجود دارد. انسداد روده‌ی کوچک نیز ممکن است رخ دهد

بیماری کرون یکی از بیماری‌های التهابی مزمن روده

علت ایجاد کننده‌ بیماری کرون هنوز ناشناخته است و یکی از بیماری‌های التهابی مزمن روده شناخته شده است. بیماری کرون به طور عمده باعث ایجاد زخم (شکاف در پوشش) روده‌ کوچک و روده‌ بزرگ می‌شود. این بیماری گاهی اوقات به نام بیماری التهابی مزمن روده نیز شناخته می‌شود، البته تنها بیماری مزمن روده‌ای نیست اما می‌تواند سیستم گوارش را در نقاط دیگر از دهان تا مقعد تحت تأثیر خود قرار دهد. بیماری کرون می‌تواند در روده کوچک، روده بزرگ یا هر دو بروز کند. این بیماری بعد از کشف و توصیف آن توسط یک پزشک در سال ۱۹۳۲ نامگذاری شد. البته به اسامی چون آنتروپ گرانولوماتوز یا کولیت، آنتیتیون منطقه‌ای، ایلئویت یا انتهای ایلئویت نیز شناخته می‌شود.

 انواع بیماری کرون

به منظور تشخیص بهتر بیماری کرون لازم است تا محل درگیری لوله‌‌ی گوارشی مشخص شود. باید توجه داشت که در بیماری کرون محل بیماری ممکن است در تعیین نوع علائم بیماری در فرد مؤثر باشد. بنابراین پنج نوع بیماری کرون بر اساس محل درگیری عبارت‌اند از:

  • ایلئوکولیت: شایع‌ترین شکل کولون، ایلئوکولیت، درگیری پایان روده‌ کوچک (ileum) و روده‌ بزرگ است. علایم آن شامل اسهال و گرفتگی یا درد در قسمت پایین سمت راست یا وسط شکم است. این نوع اغلب با کاهش وزن قابل توجه همراه است.
  • ایلیت: این نوع تنها بر روی یبوست تأثیر می‌گذارد و علایم آن مشابه ایلئوکولیت است. در موارد شدید، امکان بروز عوارضی چون فیستول یا آبسه التهابی در ربع پایین راست شکم وجود دارد. همچنین انسداد روده‌ کوچک نیز ممکن است رخ دهد.
  • بیماری کرون معده: این نوع بر روی معده و ابتدای روده کوچک (دوازدهه) تأثیر می‌گذارد. علایم آن شامل از دست دادن اشتها، کاهش وزن، تهوع و استفراغ است.
  • Jejunoileitis: این نوع با مناطق پر از التهاب در نیمه‌ بالای روده کوچک (jejunum) مشخص می‌شود. علایم آن شامل درد خفیف تا شدید شکم و گرفتگی عضلات پس از غذا و همچنین اسهال است. در موارد شدید و یا پس از دوره‌های طولانی، ممکن است فیستول تشکیل شود.
  • کولیت کرون: این نوع تنها روی کولون تأثیر می‌گذارد. علایم آن شامل اسهال، خون‌ریزی رکتال و انسداد، آبسه مقعدی، فیستول و زخم است. ضایعات پوستی و درد مفصلی در این فرم کرون بیشتر از دیگران دیده می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایران کلینیک

پیشرفته ترین و مجهزترین مرکز درمان بواسیر، هموروئید، کیست مویی، شقاق، فیستول با لیزر در یک جلسه زیر نظر متخصص کولورکتال با 25 سال تجربه

اطلاعات تماس
  • 091987***** - 091987*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان