کد: 139803113730512033

طراحی قالب‌های صنعتی با Solidworks

کد: 139803113730512033

http://bit.ly/2JYJPTh

، تهران , (اخبار رسمی): امروزه سیستم‌های طراحی و ساخت به کمک کامپیوتر یا همان cad / cam در تمام صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ خودرو سازی، ماشین آلات سازنده، پزشکی و... . در ادامه در مورد سیستم‌های cad ،cam توضیحاتی ارائه شده است.

طراحی قالب های صنعتی با Solidworks
طراحی قالب های پلاستیک

یکی از اساسی‌ترین عناصر اتوماسیون صنعتی تولید یکپارچه به کمک کامپیوتر است که دارای سه گروه زیر است:

1-طراحی به کمک کامپیوتر CAD: تکنولوژی به وجود اوردن یک قطعه با استفاده از سیستم‌های کامپیوتری.

2- تحلیل به کمک کامپیوتر CAE: تکنولوژی تجزیه و تحلیل قطعات به وجود آمده در CAD با استفاده از سیستم‌های کامپیوتری که به طراح این توانایی را می‌دهد تا با شبیه سازی شرایط واقعی بر روی قطعه رفتار آن را در شرایط مختلف پیش بینی کند.

3-تولید به کمک کامپیوتر CAM : تکنولوژی برنامه ریزی مدیریت و کنترل عوامل تولید با استفاده از سیستم‌های کامپیوتری.

امروزه برنامه نویسان ابزارهای قدرتمندی برای ایجاد و اطمینان از صحت کدهای CNC در اختیار دارند نرم افزارهای CAD/CAM امکانات زیادی برای برنامه نویسان مهیا می‌کنند که استفاده از آنها ساده است.

مزایای استفاده از این نرم افزارها شامل، محاسبه مختصات مسیر ابزار، تعیین سرعت برشی و پیشروی، نمایش فرآیند ماشینکاری بصورت off line (بدون ارتباط با ماشین CNC ) و پس پردازش (G کد گرفتن) برنامه و طراحی قطعات بصورت دو بعدی و سه بعدی. هر قطعه‌ای که باید ماشینکاری شود ابتدا باید شکل هندسی آن با استفاده از بسته CAD (نرم افزارهای مختلف طراحی) رسم شود و سپس در داخل نرم افزار CAM آن را فرا خواند.

مدل CAD ایجاد شده توسط نرم افزار CAM مستقیماً برای تعیین سیکل‌های ماشینکاری و تعیین مسیر ابزار مربوطه به کار می‌رود. سرانجام بسته CAM کد ماشینکاری قطعه را برای ماشین ابزار CNC انتخاب شده ایجاد می‌کند.

نرم افزارهای طراحی قالب تزریق پلاستیک

طراحی قالب‌‌های صنعتی با استفاده نرم افزار جهشی بزرگ در صنعت ایجاد کرد. در اینجا از میان نرم افزارهای طراحی پلاستیک صنعتی مختلف، ۱۰ نرم افزار برتر در زمینه طراحی صنعتی معرفی شده است.

۱ . نرم افزار طراحی صنعتی کتیا CATIA

CATIA مخفف کلمات (Computer Aided Three-dimensional Interactive Application) است. کتیا یک نرم افزار تجاری کامل برای زمینه‌های مختلف طراحی صنعتی CAD (طراحی) ، CAM (ساخت) و CAE (آنالیز) بوده که توسط شرکت فرانسوی Dassault Systems توسعه داده شده است و به طور گسترده در سطح جهان و نیز ایران در طراحی قالب پلاستیک با نرم افزار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۲ . نرم افزار NX

NX نیز یک نرم افزار تقریبا کامل در هر سه زمینه CAD/CAM/CAE بوده که توسط شرکت Siemens توسعه داده شده است. به NX کلمه Unigraphics نیز گفته می‌شود زیرا در سال ۲۰۰۱ Unigraphics با SDRC I-DEAS ادغام شد و محصول NX شکل گرفت.

۳ . نرم افزار سالیدورک  Solid Works

Solid Works نرم افزاری برای مدل سازی سه بعدی، مونتاژ، تهیه نقشه سه نما، ورق کاری، جوشکاری و طراحی سطوح است.

سالیدورک از جمله نرم افزارهایی است که با قدرت زیاد در زمینه طراحی، مدلسازی، نقشه کشی و …به تدریج جایگاه مناسب خود را در عرصه جهانی یافته است و با بروز رسانی توانایی‌های آن روز به روز بر تعداد کاربران آن در سطح جهان افزوده می‌شود.

مهمترین مزیت و برتری سالیدورک نسبت به سایر نرم افزارهای مشابه قدرت زیاد در عین سادگی و همچنین زیبایی ظاهری آن است. علاوه بر این دارای هوشمندی فوق العاده در تمامی مراحل طراحی آن است. solidworks دارای محیطی ساده و به اصطلاح  user friend بوده که کاربر در کمترین زمان با محیط و نحوه کار آن آشنایی کامل پیدا کند.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آموزش طراحی قالب های صنعتی می‌توانند به سایت گروه آموزشی سالیدکار به آدرس solidkar.ir مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه آموزشی سالیدکار

آموزش طراحی و ساخت با سیستم های cad\cam وانجام خدمات طراحی صنعتی

منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | تجارت و بازار