اطلاعات تماس
  • 091416*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139803133735710963

برای طراحی سایت به چه چیزهایی نیاز است؟

کد: 139803133735710963

http://bit.ly/2MyfpsZ

، تبریز , (اخبار رسمی): همه عادت دارند آدرس یک سایت را تایپ کنند تا گوگل آن را برای آنها نمایش ‌دهد. ولی چیزی که نمی‌دانند پروسه‌‌ی جالبی است که در پشت این صحنه انجام شده. شاید هم خیلی‌ها در دل خود بگویند اصلا مکانیزم سایت چه ربطی به من دارد؟! مساله همین است.

برای طراحی سایت به چه چیزهایی نیاز دارید؟
برای طراحی سایت به چه چیزهایی نیاز دارید؟

اگر شخصی یک روز بخواهد سایتی داشته باشد، هنگام طراحی سایت به او می‌گویند باید هاست و دامنه بخرد.

اگر شخصی هیچ عنوان نمی‌داند هاست چیست؟ دامنه چیست؟ برای طراحی سایت به چه چیزهایی نیاز است؟ هاست مناسب چه ویژگی‌هایی دارد؟ کدام نوع هاست مناسب است؟ در ادامه توضیحاتی در خصوص هاست و دامنه ارائه می‌شود.

مواد لازم برای ساخت سایت!

در بحث طراحی سایت، علاوه بر هاست اصطلاحاتی مانند دامنه، سیستم مدیریت محتوا و قالب سایت نیز مطرح است. پس بهتر است همین اول تکلیف خود را روشن کرد و با این مفاهیم آشنا شد.

دامنه

نکته قابل توجه این است که دامنه اختصاصی است و نباید تکراری باشد. یعنی حالا که شرکت ردبیت صاحب دامنه www.rondbit.com است، نمی‌تواند همین نام را برای وبسایت انتخاب کند. خرید دامنه هم به سادگی و از طریق شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات ثبت و تمدید دامنه انجام می‌شود. با یک جستجوی ساده در اینترنت کلی از این سایت‌ها نمایش داده می‌شود و فقط لازم است نام مورد نظر را انتخاب کرد، هزینه آن را پرداخت و اجاره آن را به طور سالیانه تمدید کرد.

هاست

دامنه فقط یک اسم اختصاصی است و برای نمایش سایت نمی‌توان اطلاعات را روی یک نام خالی سوار کرد. پس نیاز است یک فضا و حافظه هم خرید، که اطلاعات را وارد آن کرده و این اطلاعات در شبکه جهانی اینترنت قابل دسترسی برای مخاطبان شود.

سیستم مدیریت محتوا

سایت تا آخر به یک شکل باقی نمی‌ماند. باید همواره تلاش کرد سایت خود را به روز کرد، برای کاربران مطالب جدید قرار داد، محصولات جدید را بارگذاری کرد و ... .

دو راه موجود است!

آپ تایم (Up time)

سرور باید در هر ثانیه از 24 ساعت بتواند سایت را در دسترس نگه دارد وگرنه مخاطبان قادر به دیدن وبسایت نخواهند بود. گاهی ممکن است به دلیل مشکلات فنی این دسترسی قطع شود (downtime) که اتفاق خوبی نیست! برای همین یکی از موارد قابل توجه، آپ تایم هاست است (مخصوصا برای سایت‌های فروشگاهی که با قطعی سایت، در واقع مشتری خود در آن لحظات را از دست می‌دهند) برای داشتن هاست با آپ تایم بالا برای سئو سایت تاثیرگذار است.
معمولا شرکت‌های هاستینگ آپ‌تایم را به صورت درصد بیان می‌کنند. مثلا رقم 99.99% به این معنی است که در یک سال، سایت ممکن است فقط یک ساعت از کار‌افتادگی موقت داشته باشد.

بکاپ گیری (Back up)

البته مزیت بکاپ‌گیری فقط هنگام خرابی سرور نیست. اگر هنگام توسعه و ویرایش وبسایت اشتباها یک فایل و پوشه پاک شود، ممکن است کل سایت  با خطای جدی مواجه شود. در این‌صورت می‌توان روی نسخه بکاپ هاست حساب کرد.

مقایسه هاست ویندوز و هاست لینوکس

در واقع در این مقایسه قرار نیست گفته شود بین لینوکس و ویندوز کدام خوب است و کدام به درد نمی‌خورد! هر کدام از این سیستم عامل‌ها شرایط و امکانات خاصی دارند و انتخاب باید براساس نوع سایت باشد. برای اطلاع از شرایطی که گفته شد، از جنبه‌های گوناگون مقایسه‌ای بین لینوکس و ویندوز در ادامه انجام می‌شودو

کدام بهتر است؟ هاست ویندوز یا لینوکس؟

این سوال پاسخ قطعی ندارد. چون سیستم عامل در وهله اول بستگی به زبان برنامه نویسی سایت  دارد و در ادامه سیستم مدیریت محتوایی که قصد استفاده آن وجود دارد. اما در شرایط برابر همان‌طور که مقایسه شد، هاست لینوکس قابلیت‌های بیشتر و استفاده‌ی راحت‌تری برای کاربر دارد.

اگر انتخاب، هاست لینوکس باشد هیچ نیازی نیست که کار با این سیستم عامل را بلد بود. لینوکس و ویندوز تنها در سرور نصب هستند، و برای کار با سایت باید فقط از کنترل پنل استفاده کرد.

سایر ویژگی‌های هاست

ویژگی‌های اصلی هاست به همین صورت بودند. ولی برای تکمیل بحث، فهرست‌وار به چند ویژگی تکمیلی هم اشاره می‌شود:

منظور از انواع هاست چیست؟

تا اینجا تمام ویژگی‌های سخت افزاری و نرم افزاری هاست بیان شد. یک مورد دیگری که برای خرید با آن مواجه می‌شوید انواع هاست است. در ادامه خلاصه‌ای از گزینه‌های پیش رو بیان شده است.

هاست اشتراکی (Shared Web Hosting)

در این روش چند وبسایت از یک سرور استفاده می‌کنند، و در واقع حافظه سرور بین چند سایت تقسیم می‌شود. اکثر سایت‌های اینترنتی از همین نوع هاست استفاده می‌کنند. هم مقرون به صرفه است و هم نیازهای سایت را برطرف می‌کند.

هاست اختصاصی (Dedicated Web Hosting)

در هاست اختصاصی یک سرور فقط به یک مشتری اختصاص داده می‌شود و تنها یک وبسایت روی آن قرار می‌گیرد. کاربرد این نوع هاست برای وبسایت‌های بسیار بزرگ با تعداد مخاطب بالا است. اگر چه سرور اختصاصی مشکلات راه‌اندازی و نصب سیستم عامل و ... را دارد، اما مزایای زیادی مانند سرعت و امنیت بالا، دسترسی به فضا و پهنای باند اختصاصی و ... هم از مزایای آن است.

نوع دیگری از روش اختصاصی، میزبانی هاست (Collocation Web Hosting) است. در این حالت مشتری کاملا مالک سرور می‌شود و نگهداری از سرور را در محل موردنظر خود انجام می‌دهد.

هاست مجازی (VPS)

این هاست که اتفاقا این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده یک چیزی بین هاست اختصاصی و هاست اشتراکی است. یعنی یک سرور واحد وجود دارد، که از طریق نرم افزارهای مجازی‌سازی به چند سرور مجازی تقسیم می‌شود که در انحصار مشتری قرار دارد.

فرض کنید هر سرور از نظر فیزیکی تکه تکه شده. و هر تکه به یک مشتری داده شده است. این تکه در مقایسه با هاست اشتراکی استقلال بیشتری دارد، یعنی می‌توان روی Vps خود سیستم عامل و نسخه متفاوت، همچنین نرم افزارهای اختصاصی داشت. از طرفی در مقایسه با سرور اختصاصی هزینه پایین‌تری (حدود یک‌پنجم تا یک‌دهم) پرداخت کرد.

هاست ابری (Cloud Web Hosting)

هاست ابری یکی از آخرین فناوری‌ها در زمینه هاستینگ است، که در واقع مشکلات هاست اشتراکی را حل کرده. در این هاست به جای اینکه از پشتیبانی فقط یک سرور بهره‌مند بود، همواره چندین سرور در حال کار کردن هستند. حالا اگر یکی از آن‌ها در سرویس‌دهی دچار اخلال شد، حداقل یک سرور دیگر برای تحمل بار در دسترس است. مثلا زمانی که سایت به قدرت محاسباتی بیشتری نیاز دارد می‌تواند فورا آن را از ابر بگیرد، و بعد از پایان یافتن کار منابع اشغال شده دوباره آزاد می‌شود. در این روش down time یک سایت به صفر می‌رسد.

مقایسه انواع هاست

هاست رایگان ( Free Web Hosting)

هاست رایگان بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و از طرف شرکت‌های هاستینگ به هدف جذب مشتری و تست خدمات ارائه می‌شود.

از چه شرکت‌های هاستینگی می‌توان هاست مطمئن تهیه کرد؟

برای خرید از شرکت‌های هاستینگ، کافی است عبارت هاست یا خرید هاست را در اینترنت جستجو کرد تا با یک بازار از انواع شرکت‌ها مواجه شد! 

علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایترندبیت مراجعه کنند تا در زمینه خدمات سئو در تبریز و انتخاب نوع هاست مشاوره‌های لازم را دریافت کنند.
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

رندبیت

تیم رندبیت در حوزه راه اندازی کسب و کار های اینترنتی به مرکزیت تبریز فعالبت میکند و خدمات طراحی سایت ، سئو ؛ پشتیبانی سایت , طراحی اپلیکیشن فعالبت می کند

اطلاعات تماس
  • 091416*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تبلیغات و روابط عمومی