اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139803173739012031

جزیره قشم و عجایب هفت‌گانه و جاذبه‌های دیدنی آن

چطور به جزیره قشم سفر کرد؟

کد: 139803173739012031

http://bit.ly/2MCHdwb

، قشم , (اخبار رسمی): جزیره قشم به‌عنوان بزرگ‌ترین جزیره ایران در تنگه هرمز قرار دارد. جزیره قشم از 22 کشور دنیا بزرگ‌تر است و دارای دیدنی‌های طبیعی چون جنگل‌های حرا، غارهای خوربس، تنگه چاهکوه، دلفین‌های آبی خلیج فارس، دره ستاره‌ها، جزایر ناز و غار نمکدان است.

چطور به جزیره قشم سفر کنیم ؟و کجاهای قشم بریم ببینیم ؟
سفر به بزرگ ترین جزیره خاورمیانه ، جزیره قشم معروف به جزیره عجایب هفتگانه با تفریحات آبی هیجان انگیز

بهترین راه سفر به قشم و آسان‌ترین راه، خرید بلیط هواپیماست. قیمت بلیط هواپیمای تهران به قشم از ۱۳۴ هزار تومان شروع می‌شود و در بالاترین حالت به ۳۲۰ هزار تومان می‌رسد و نزدیک عید این قیمت بیشتر خواهد شد.

راه دیگر رفتن به قشم، قطار است. بلیط قطار تهران- بندرعباس ۱۴۳ هزار تومان است، البته نزدیک عید باید سفر با قطار را به دلیل نایاب شدن بلیط به فراموشی سپرد.

برخی، به خصوص آنهایی که می‌خواهند با ماشین شخصی سفر کنند، سفر به قشم را به دو قسمت تقسیم می‌کنند. اول به شیراز یا اصفهان می‌روند، یکی دو روز را در این شهر هستند و بعد به سمت بندرعباس راه می‌افتند. فاصله تهران تا بندرعباس با ماشین حدود ۱۵ ساعت است.

در بندرعباس در اسکله شهید حقانی می‌توان سوار لنج شد، ۵۰ دقیقه‌ای روی دریا بود و بعد در قشم پیاده شد. اتوبوس‌های دریایی بندرعباس از ساعت ۶ و نیم صبح تا ۱۱ و نیم شب، هر نیم ساعت یکبار به سمت قشم حرکت می‌کنند.

مکان‌های دیدنی قشم

جاهای دیدنی قشم، با فاصله از هم قرار گرفته‌اند، ولی رفتن به این مکان‌ها چندان طول نمی‌کشد. توصیه بعضی‌ها این است که یکی دو روز را در قشم بود و یکی دو روز هم از شهر خارج شد و به اطراف رفت. می‌توان از تاکسی دربست هم استفاه کرد که هزینه آن از ساعت ۷ تا ۱۱ صبح، ۱۵۰ هزار تومان است که ارزان نیست ولی می‌توان با پرداخت آن، همه جاذبه‌های جزیره را در عرض ۴ تا ۵ ساعت دید.

خود قشم دیدنی‌ست و می‌توان کنار ساحل نشست و آتش روشن کرد، یا به سمت مراکز خرید قشم راه افتاد. قلیان‌های قشم معروف است و دوچرخه‌سواری کنار ساحل لذت دیگری دارد. انتخاب دیگر، سوار قایق شدن و رفتن به ساحل نقره‌ای یا ساحل خرچنگ‌هاست.

دره ستارگان: دره ستارگان که محلی‌ها به آن دره ستاره فتاده یا افتاده هم می‌گویند، دره‌ای است با کوه‌های تو در تو که وقتی باد بوزد، وهم‌آلودتر می‌شود.

تنگه چاهکوه: در دل کوهی سنگی، دره چاهکوه قرار گرفته که دیواره‌هایش روزنه روزنه است و در کف زمین چاه‌هایی برای جمع کردن آب کنده‌اند. هرکس به قشم سفر می‌کند، معمولا یک عکس با این تنگه دارد.

سد گوران: گروان یا گبران، ۸۰ کیلومتر با قشم فاصله دارد. گوران که از کلمه گبران گرفته شده و زرتشتیان زمانی در آن زندگی می‌کردند، جایی‌ست که بیشتر قایق‌ها، لنج‌های ماهیگیری، لنج‌های باری و مسافربری در آن ساخته می‌شود و هر طرف را که نگاه کرد عده‌ای مشغول سرهم کردن چوب ساج و تنه درختان محلی و پیچ و مهره کردن آنها هستند.

لافت: سفر به لافت، سفری جداگانه به حساب می‌آید و به تنهایی می‌تواند افراد را به وجد بیاورد. لافت، بافت خاصی دارد و جذابیت آن علاوه بر غروب‌های آن که انسان را خیره می‌کند، بادگیرهای بلند و کوچه پس کوچه‌های باریک است و لنج‌ها و قایق‌ها و قرار گرفتن خانه‌ها در بین درختان سبز گرمسیری و نخلستان‌های بلند. 

جنگل حرا: نزدیک لافت جنگل حرا قرار دارد. جنگل حرا، جنگل عجیب و غریبی‌ست که عمر زیادی دارد و می‌توان بین آن قایق‌سواری کرد. این جنگل‌ها با فروکش کردن آب دریا، نمایان می‌شوند، ۶ تا ۷ ساعتی روی آبند و دوباره به زیر دریا می‌روند.

دره تندیس‌ها: در نزدیکی روستای طبل، این جاذبه هویدا می‌شود. به خاطر تندیس‌های بزرگ اینجا به آن دره تندیس‌ها می‌گویند. این دره مثل دره ستارگان است، اما وسعت آن از دره ستارگان بیشتر است و بزرگی تندیس‌ها انسان را خیره می‌کند.

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت قشمرو مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

قشمرو

قشمرو در راستای راحتی سفر به جزیره قشم برای شما مسافران عزیز پایه گذاری شده است. تیم قشمرو تشکیل شده از گروهی از ساکنان جزیره قشم می باشد که اطلاعاتی کامل از این جزیره را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می دهند. قشمرو در تلاش است سفر خاطره انگیز و دلنشین به جزیره قشم را برای شما مسافران عزیز به ارمغان بیاورد. قشمرو ( www.qeshmro.com ) : راهنمای جامع قشم گردی، راهنمایی کامل مسیریابی و دستیابی به مراکز خرید، هتل ها، اقامتگاه های بوم گردی و رستوران های جزیره قشم

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سرگرمی و تفریح