اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139803203749812103

معرفی کامل آزمون TOEFL در ایران

آزمون تافل چیست؟

کد: 139803203749812103

http://bit.ly/2KbENmf

، اصفهان , (اخبار رسمی): آزمون تافل چیست و در ایران چگونه برگزار می‌شود؟ مزیت‌‌های داشتن مدرک آزمون تافل در ایران چیست؟ در ادامه در مورد آزمون تافل و برگزاری آن اطلاعاتی ارائه شده است.

آزمون تافل چیست؟
آزمون تافل چیست؟

آزمون تافل چیست؟

تافل مزایای بسیاری دارد و از همه لحاظ عالی است. این آزمون برای اولین بار در سال 1343–1342 برگزار شد و هم اکنون در بیشتر از 9 هزار دانشگاه و موسسه‌ی آموزشی مورد پذیرش قرار می‌گیرد. تا اکنون نزدیک به 20 میلیون نفر در آزمون تافل شرکت کرده‌اند. در واقع آزمون تافل میزان توانایی افراد را در زمینه برقراری ارتباط به زبان انگلیسی در سطح دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی می‌سنجد.

آزمون تافل سالیانه همراه با داوطلبان زیادی در موسسه‌های آموزشی و دانشگاه‌ها برگزار می‌شود و به کسانی که موفق شوند نمره‌ی تافل را کسب کنند مدرک بین المللی اعطاء خواهدشد. کسب مدرک تافل می‌تواند کمک بزرگی در جهت بدست آوردن موفقیت در زندگی باشد.

مزیت‌های آزمون تافل در ایران و جهان

افرادی که دانشجو هستند و قصد دارند در مقاطع بالاتر از کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل کنند، تقریبا تمام دانشگاه‌های ایران در صورت داشتن مدرک تافل آنها را از آزمون‌های داخلی خود مانند MSRT ,TOLIMO ,MHLE و … معاف خواهند کرد. هم چنین بسیاری از شرکت‌های بین المللی و یا ارگان‌های دولتی در ایران برای جذب نیرو و استخدام‌های خود از کسانی که در سطح خوبی از زبان انگلیسی باشند استفاده می‌کنند.

مزایای مدرک آزمون تافل در ایران به شرح زیر است:

  • امکان استخدام راحت‌تر ارگان‌ها و شرکت‌ها
  • استخدام راحت‌تر در موسسه‌های آموزش زبان انگلیسی
  • مهاجرت به دیگر کشورها با ضریب پذیرش بالا
  • نشان دهنده سطح بالای توانایی در زبان انگلیسی
  • افتخار داشتن مدرک امتحان تافل

طبق نظرسنجی‌ها هنوز هم کاربرد مدرک تافل از تمامی مدارک دیگر در دنیا بیشتر است و تقریبا تمام کشورهای انگلیسی زبان مزایای آزمون تافل و مدرک آن را می‌دانند. برای مهاجرت به کانادا، استرالیا، آمریکا و انگلیس مدرک امتحان تافل تقریبا ضریب پذیرش 90% دارد.

ساختار کاملا استانداردسازی شده

آزمون TOEFL به چهار قسمت تقسیم شده است: بخش خواندن، بخش شنیداری، بخش مکالمه و بخش نوشتاری. این چهار مهارت دقیقا مهارت‌هایی هستند که افراد برای تسلط به هر زبانی در دنیا به آنها نیاز خواهند داشت. همچنین این مهارت‌ها برای دریافت مجوز حضور در دانشگاه‌ها و یا هر مرکز آموزشی و آکادمیک در دنیا مورد نیاز خواهند بود. در نتیجه، گرفتن یک نمره‌ی خوب در آزمون تافل TOEFL نشان دهنده‌ی سطح بالای توانایی افراد در چهار مهارت اصلی در زبان انگلیسی خواهد بود.

روش‌های برگزاری امتحان تافل

آزمون تافل در حال حاضر به 2 روش برگزار می‌شود :

  1. امتحان کاغذ و قلم
  2. امتحان کامپیوتری ( اینترنتی )

امتحان کاغذ و قلم

همان‌طور که از نام این آزمون مشخص است، داوطلبان برای شرکت در این آزمون باید به سوالات موجود در دفترچه آزمون پاسخ دهند. این آزمون جای خود را رفته رفته به آزمون اینترنتی داده‌است و در واقع در آینده‌ای نه چندان دور کاملاً منسوخ خواهد شد.

در آزمون کاغذی سه مهارت زبان آموز مورد ارزیابی قرار می‌گیرد:

  • ساختار زبان (Structure and Language)
  • مهارت خواندن (Reading Comprehension)
  • مهارت شنیداری

علاوه بر سه مهارت بالا یک قسمت برای مهارت نوشتن هم وجود دارد، که در یک فرصت 30 دقیقه‌ای باید داوطلب بتواند در مورد موضوع مشخصی بنویسد. نمرات کسب شده از هر قسمت بعد از تغییر مقیاس با هم جمع می‌شوند و نمره‌ی کل داوطلب شرکت کرده در آزمون را مشخص می‌کند. این نمره می‌تواند بین 310 تا 677 تغییر کند. بنابراین هیچ نمره مشخصی برای قبولی یا رد شدن در این آزمون وجود ندارد و همه شرکت کنندگان در این آزمون نمره آزمون را دریافت خواهند کرد.

امتحان کامپیوتری (اینترنتی)

در این نوع آزمون شرکت کنندگان بایستی در تاریخ‌های مشخص شده در محل حوزه آزمون حضور پیدا کرده و از طریق اینترنت آزمون را برگزار کنند. اعتبار مدرک این آزمون با مدارک امتحانات تافل قدیمی یکسان است ولی این آزمون دارای تفاوت‌هایی است که از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برخلاف تافل قدیمی که بیشتر تأکید بر روی گرامر بود، این آزمون تمامی مهارت‌های زبانی را پوشش می‌دهد.
  • فاصله زمانی بین شرکت در آزمون و دریافت نتیجه بر روی اینترنت حدود دو هفته است.
  • این آزمون هر ماه چند بار برگزار شده و داوطلبان آزادی عمل بیشتری در انتخاب تاریخ آزمون دارند.

این آزمون ۴ ساعته بوده و دارای ۴ بخش است. هر بخش ممکن است یک یا حتی چند مهارت را مورد آزمایش قرار دهد. یادداشت برداری در این روش بر خلاف روش مبتنی بر دفترچه مجاز است. این آزمون نمی‌تواند بیشتر از یک بار در هفته برگزار شود. البته باید دقت کرد که ممکن است یک یا چند بخش به صورت طولانی (طولانی‌تر از حد معمول) ارائه شوند. در این صورت مشخص نیست کدام بخش از سؤال‌ها واقعاً تصحیح شده و جزو نمره در نظر گرفته می‌شوند. انتخاب سوالات تقریباً به صورت تصادفی است.

اطلاعاتی در مورد اینکه آزمون تافل چیست ارائه شد و علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت زبان سبز مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

زبان سبز

امروزه زبان انگلیسی یکی از مهم ترین زبان های دنیا شناخته می شود. و باید در ایین عصر ارتباطات زبان انگلیسی را برای پیشرفت در کارهایمان بی آموزیم. ما این کمک را به شما می کنیم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش