اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139803203750112017

آموزش اصولی امنیت وای فای مودم‌های ADSL

کد: 139803203750112017

http://bit.ly/2MGZ31g

، مشهد , (اخبار رسمی): راه‌اندازی صحیح و اصولی مودم‌های adsl بسیار مهم است؛ اگر اشتباه یا مشکلی در مراحل راه اندازی مودم وجود داشته باشد ممکن است ساختار امنیت وای فای (Wi-Fi) مودم‌ با مشکل مواجه شود. در این راستا برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی در ادامه آموزش اصولی امنیت وای فای مودم‌های adsl+2 ارائه شده است.

آموزش اصولی امنیت وای فای مودم های Adsl
آموزش اصولی امنیت وجلوگیری از نفوذ هکر ها به وای فای مودم های Adsl

دلیل آموزش اصولی امنیت وای فای(Wi-Fi) جلوگیری از دسترسی هکرها است که در ادامه راه‌هایی برای جلوگیری از هک شدن وای فای (Wi-Fi) ارائه شده است.

معرفی وای فای (Wi-Fi)

وای فای (Wi-Fi) به عنوان یکی از رایج ترین روش‌های اتصال به شبکه جهانی اینترنت است که بصورت مداوم مورد استفاده تمام عموم کاربران است. به دلیل مهیا بودن ابزارها و روش‌های زیادی به جهت نفوذ و هک وای فای (Wi-Fi) تمام کسانی که از وای فای و دیگر ابزارهای مورد استفاده به جهت اتصال به شبکه جهانی اینترنت استفاده می‌کنند، باید راه‌های مقابله و یا جلوگیری از نفوذ وای فای (Wi-Fi) را بدانند. با تامین امنیت وای فای با چند روش ساده و اصولی می‌توان از نفوذ و یا هک شدن وای فای جلوگیری کرد.

مودم‌های adsl مدل‌های مختلفی دارند که بستر استفاده از وای فای (Wi-Fi) را فراهم می‌کنند و برای همین راه‌های مختلفی جهت جلوگیری و محافظت از هک شدن وای فای در انواع مختلف از مودم‌های adsl تفاوت چندانی ندارند و یکسان هستند. تنها تفاوت مودم‌های adsl در رابط کاربری و مسیرهای دستیابی به تنظیمات و ابزارهای آنان است. آموزشی که در ادامه بیان شده است تفاوت چندانی با مودم‌های adsl ندارد.

چند نکته مهم:

  •  از وای فای (Wi-Fi)های آزاد و یا رایگان استفاده نشود.
  •  همیشه از آنتی ویروس‌های قدرتمند و فایروال‌های فعال استفاده شود.
  • از پروتکل‌های امنیتی SSL استفاده کرد.

راه‌های اصولی از امنیت وای فای (Wi-Fi)

چندین روش برای تامین امنیت وای فای وجود دارد که با اعمال تنظیمات آنها می‌توان تا حد زیادی از هک شدن وای فای جلوگیری کرد. روش‌هایی که می‌توان برای امنیت و جلوگیری از هک شدن توصیه کرد به شرح زیر هستند:

  • ایجاد یک پسورد اختصاصی وقوی برای مودم‌های adsl

بعد از ورود به صفحه تنظیمات اولین کاری که لازم است انجام شود تغییر دادن رمز مودم است. پیشنهاد می‍‌شود از حروف و اعداد و کاراکترها استفاده شود و این نکته را هم به خاطر داشت که بعد از تغییر دادن رمز جدید مودم adsl باید آن را در یک جای امن یادداشت کرد تا فراموش نشود. با انجام دادن این روش از دسترسی دیگران به مودم جلوگیری می‌شود و امنیت وایرلس یا همان (Wi-Fi) خانگی افزایش می‌یابد.

اغلب مواقع نام کاربری وپسورد پیش فرض در اکثر مودم‌ها admin است و بهتر است آن را تغییر داد.

  • تغییر نام شبکه (SSID(Service set identitier

شبکه SSIDیا همان (wireless network name)به معنی پیکر بندی نام شبکه،نام شبکه وایرلس یا همان وای فای شما میباشد که اغلب مواقع به صورت پیش فرض بر روی کلمه "default" ویا نام برند ومدل مودم تنظیم شده است.که اگر میخواهید نام شبکه وایرلس خانگی خود را امن کنید،حتما نام وایرلس یا همان وای فای خود را به نام دلخواهی که قابل شناسایی نشده باشد را تغییر دهید که برای انجام دادن این امر کافی است از صفحه تنظیمات مودم در بخش wireless setting رفته ویا ذر زمان راه اندازی از قسمت setup اقدام به تغییر دادن نام وایرلس شبکه خانگی خود کنید.

نکته: بهتر است از نام، نام خانوادگی، آدرس و یا شماره تلفن به عنوان نام وای فای Wi-Fi استفاده نشود زیرا این کار نه تنها کمکی نمی‌کند بلکه امنیت وای فای را نیز به خطر می‌اندازد.

  • رمز نگاری کردن نام شبکه وایرلس

به خاطر جلوگیری از امنیت و جلوگیری از نفوذ هکرها به وای فای باید از رمزهای قابل اطمینان به عنوان رمز وای فای استفاده کرد که چندین روش برای رمزنگاری کردن و محافظت از شبکه‌های بی سیم وای فای وجود دارد که از جمله می‌توان WPA-WPA2 را نام برد.

رمزنگاری کردن از طریق WEP یکی از روش‌های قدیمی است که به آسانی قابل هک شدن است اما با اکثر دستگاه‌های سخت افزاری قدیمی سازگاری دارد ولی در روش رمزنگاری کردن WPA2 که این روش امن ترین روش رمزنگاری برای وای فای است و تنها با سخت افزارهای تولید شده از سال‌های 2006 به بعد سازگاری دارد و برای فعال کردن رمزنگاری بر روی شبکه وای فای خود کافی است، باید وارد صفحه تنظیمات مودم شده و به بخش wireless secu رفته و از آنجا رمز مورد نظر را برای وای فای و یا وایرلس خانگی انتخاب کرد.

نکته : اگر از مودم‌های قدیمی استفاده می‌شود روش WEP را باید انتخاب کرد در غیر این صورت رمزنگاری به روش WPA یا WPA2 را انتخاب کرد و یک رمز بلند که شامل حروف و اعداد و کاراکترهای خاص باشد را برای شبکه وای فای خود انتخاب کرد.

  • چک کردن افراد متصل به وای فای خانگی

فردی که نگران است افراد دیگری از وای فای وی استفاده کنند و می‌خواهد از این موضوع اطمینان حاصل کند، می‌تواند از نرم افزار یا برنامه‌های برای این منظور استفاده کند. نرم افزار who’s on my wifi کاربرد دارد که هم نسخه رایگان و هم نسخه پولی آن موجود است. که البته استفاده از رایگان برای پی بردن به افرادی که از وای فای استفاده می‌کنند کافی است.

  • غیرفعال سازی WPS مودم

WPS یا همان wifi protected setup به معنی راه اندازی محافظت شده وای فای است. این امکان اتصال دستگاه‌ها از طریق پین هشت رقمی به وای فای را فراهم می‌کند. این امکان در سال‌های اخیر به یکی از نقطه ضعف‌های مودم‌های adsl تبدیل شده است و امکان هک شدن وای فای با ابزارهای ساده را به هکرها می‌دهد و به همین جهت توصیه می‌شود که قابلیت WPS را غیرفعال کرد که معمولاً مسیر دستیابی آن در مودم‌های adsl برای غیرفعال سازی WPSدر بخش Wireless مدیریت مودم قرار دارد.

  • تنظیم مک آدرس مودم‌ها

یکی از روش‌های اصولی امنیت و جلوگیری از هک شدن وای فای استفاده کردن از فیلتر مک آدرس در مودم‌های adsl است که این امکان را فراهم می‌کند که دستگاه‌هایی که قرار است از وای فای استفاده کنند را مشخص کرد. در این حالت دستگاه‌های دیگر در صورت داشتن رمز وای فای نمی‌توانند به وای فای یا وایرلس خانگی متصل شوند مگر اینکه مک آدرس آن دستگاه در تنظیمات مودم ست شده باشد. در مودم‌های tp-link بعد از ورود به صفحه تنظیمات به بخش interface setup رفته و در قسمت wireless مودم در انتهای صفحه مک آدرس‌های مربوط به دستگاه‌ها  را باید وارد کرد.

در مودم‌های D-Link بعداز ورود به تنظیمات مودم به بخش advanced رفته واز پنل سمت چپ مودم بر روی گزینه advanced کلیک و در نهایت مک آدرس دستگاه‌ها را در این بخش تنظیم کرد.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت شایان گستر تک که نمایندگی شرکت انتقال داده‌های آسیاتک را دارد مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شایان گستر تک

شایان گستر تک در سال 1398 با هدف ایجاد مجموعه ای از امکانات تخصصی در زمینه انفورماتیک بر مبنای متودولوژیهای نوین جهت پوشش دادن به اکثر نیازهای کامپیوتری و اینترنتی ادارات و کاربران خانگی برای اولین باردر استان خراسان رضوی تاسیس شد.شایان گستر تک نماینده شرکت انتقال داده های آسیاتک جهت ارائه خدمات اینترنت پرسرعت (ADSL2+) و همچنین تنها عاملیت مجاز فروش خدمات اینترنت پرسرعت از شرکت مخابرات در استان خراسان رضوی می باشد.شایان گستر تک با بهره گیری از مدیران و کارشناسان متخصص اهداف خود را در جهت بهبود مستمر زندگی شغلی و شخصی مشتریان و کارکنان خود دنبال می کند.ارائه سرویس اینترنت پایدار و خدمات شبکه و ... برای ادارات و سازمانها از دستاوردهای مهم شایان گستر تک می باشد.همچنین شایان گستر تک در نظر دارد با راه اندازی بخش فروش نقدی اینترنت پرسرعت adsl گامی بلند در ارائه خدمات به هم استانیهای عزیز بردارد. شایان گستر تک توانسته با حسن نیت ،مشتری مداری و بهره مندی از تیمی منسجم و هدف گرا به ارائه اینترنت پرسرعت adsl و خدمات به مراکز دولتی ،خصوصی،کارخانجات ،بیمارستانها و شرکت های بزرگ وکوچک بپردازد و از این طریق رضایت طیف گسترده مشتریان خود را جلب نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]