اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۷۷۵*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139803203750711913

خرید و فروش برنج از گذشته تا آینده

از معامله کالا به کالا تا خرید و فروش برنج آنلاین

کد: 139803203750711913

http://bit.ly/2ME5GRZ

، (اخبار رسمی): در گذشته خرید و فروش برنج در ابتدایی‌ترین شکل خود جریان داشت، مردم برای تامین نیازهای خود از داد و ستد «پایاپای» یا همان «معامله کالا به کالا» استفاده می‌کردند اما امروزه بصورت آنلاین و راحت می‌توان کالا و محصولات خود را خرید.

از معامله کالا به کالا تا خرید و فروش برنج آنلاین
روزمان-خرید و فروش برنج ایرانی-مبادله کالا به کالا

فرآیندهای روزمره زندگی در جهان مدرن کنونی به نحو قابل توجهی کوتاه، سریع و آسان شده است؛ از کار و مسافرت گرفته تا گردش و خرید؛ از جدی‌ترین و مهم‌ترین کارها تا پیش و پا افتاده ترین آنها. در این میان، سرعت و آسانی، بیشتر از هر چیز خود را در زمینه خرید و فروش برنج آشکار کرده است. امروزه خرید یک کالا به راحتی آب خوردن است و به سرعت پلک زدن. 

در گذشته مردم برای تامین نیازهای خود از داد و ستد «پایاپای» یا همان «معامله کالا به کالا» استفاده می‌کردند؛ به این صورت که کالایی را داده و در عوض، برنج  دریافت می‌کردند که البته این روش دارای مشکلاتی نیز بود.

ضرب سکه و تعریف پول

کم کم با ضرب سکه و تعریف پول به عنوان واحد ارزش ­گذاری کالا، داد و ستد نقدی جای داد و ستد کالا به کالا را گرفت و سکه و اسکناس نقش تعیین کننده‌­ای در خرید و فروش برنج پیدا کردند.

با رواج پول، کار خرید و فروش برنج نسبت به گذشته آسان‌­تر شد چرا که پول چه در قالب سکه و چه در قالب اسکناس جای کمتری را اشغال می‌کرد و به آسانی قابل حمل بود و در مدت زمان کوتاه فاسد نمی‌شد.

خرید و فروش برنج در دوران معاصر

در دوران معاصر با پیدایش بانک و گسترش خدمات مربوط به آن و نیز در پی رواج چک و کارت بانکی در معاملات، کار خرید و فروش برنج از هر زمان دیگری آسان‌تر و سریع‌تر شده است.

امروزه دیگر با وجود چک و کارت بانکی نیازی به حمل و نقل پول و تحمل خطرات آن نیست. خریدار با کشیدن یک برگ چک یا با کارت به کارت کردن مبلغ، در مدت زمانی کوتاه بهای کالای خریداری ­شده را به فروشنده پرداخت می‌کند و کالا را در تحویل می‌گیرد. از طرفی به لطف گسترش راه­‌ها و جاده­‌های مواصلاتی و ارتقای وسایل حمل و نقل، خریدار برخلاف زمان‌های گذشته در مدت زمان کوتاهی به کالای خود دست پیدا می‌کند.

در سال‌های آغازینِ رواج فروشگاه‌های اینترنتی، اغلبِ فروشگاه‌ها اقدام به عرضه و فروش پوشاک، ابزار الکتریکی و وسایل خانگی کرده‌اند اما به تدریج به عرضه و فروش محصولات خوراکی مانند لبنیات، گوشت، غلات و به تازگی میوه و سبزیجات رو آوردند. در همین راستا ظرف یکی دو سال گذشته فروشگاه­‌های متعددی اقدام به عرضه برنج اعم از ایرانی و خارجی به صورت خرید اینترنتی برنج و فروش آن­لاین برنج کردند؛ به گونه‌ای که هم ­اکنون فروشگاه‌های اینترنتی­ که اقدام به عرضه و فروش برنج ایرانی میکنند، فهرست بلندبالایی را تشکیل می‌دهند.

با این همه و با وجود آسان شدن فرآیند خرید و فروش برنج به لطف فروشگاه­‌های اینترنتی، همچنان دست یافتن به کالای باکیفیت و مرغوب دغدغه جدی خریداران دنیای امروز است. فروشگاه ‌های متعدد اینترنتی، همه­ گونه کالا را در اندازه و انواع مختلف عرضه کرده و به فروش می‌رسانند اما این مسئله لزوما کیفیت و مرغوبیت کالای مد نظر خریدار را تضمین نمی‌کند چرا که همه فروشگاه ‌های اینترنتی از دغدغه عرضه و فروش کالا با بالاترین درجه کیفیت و مرغوبیت برخوردار نیستند و تنها اولویت آنها فروش کالا و جذب خریدار است.

فروشگاه­ اینترنتی برنج روزمان در عین حال که به کمیت و تنوع برنج عرضه­ شده اهمیت می‌دهد، برای کیفیت و مرغوبیت آن نیز اهمیت ویژه‌ای قائل است. این فروشگاه با دست­چین کردن مرغوب‌ترین برنج‌های ایرانی و اعمال فرآیند کنترل کیفیت بر روی آنها، تلاش می‌کند بهترین و مرغوب‌ترین برنج را در اختیار خریدار قرار دهد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

روزمان

روزمان یک پلتفرم فروش آنلاین و بی واسطه برنج ایرانی است که به منظور اصلاح ساختار توزیع برنج ایرانی به نفع مصرف کننده نهایی راه اندازی شد. هدف ما دسترسی آسان هر ایرانی به باکیفیت ترین برنج شمال است.

اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۷۷۵*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی