اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139803253762811564

پوست‌اندازی مافیای کنکور در قالب آموزش آنلاین

کد: 139803253762811564

http://bit.ly/2xmV7bq

، تهران , (اخبار رسمی): پیش از این هر گاه بحث اصلاح نظام آموزشی کشور به میان می‌آمد، پای مانعی بزرگ به میان می‌آمد؛ مافیای کنکور. این مافیا از صدقه‌سر ضعف نظام آموزشی کشور، گردش پولی چندین‌هزارمیلیاردی را برای خود رقم زده‌بود و دربرابر هر اصلاحی هم ایستادگی می‌کرد.

پوست‌اندازی مافیای کنکور درقالب آموزش آنلاین
پوست‌اندازی مافیای کنکور در قالب آموزش آنلاین

نگاهی به فضای این روزهای آموزش کشور نشان می‌دهد مافیای کنکور در حال پوست‌اندازی است. جذابیت فناوری و آموزش آنلاین نشستگان بر سفره‌ی کنکور را به این صرافت انداخته‌است که از این نمد هم برای خود کلاهی دست‌وپا کند و جا پای خود را در نظام آموزشی کشور بیش‌ازپیش سفت کند؛ اما مافیای کنکور چطور درقالب آموزش آنلاین پوست انداخته‌است؟

مافیای کنکور یعنی چه؟

هر از چند گاهی عنوان مافیای کنکور شنیده می‌شود. کافی است به‌بهانه‌های مختلف از حذف کنکور و اصلاح نظام آموزشی کشور بحثی به میان آید و البته فرقی هم نمی‌کند در میان مجلسی‌ها بحث شود یا در میان دلسوزان فرهنگی؛ در میان تمامی پاسخ‌هایی که به چرایی تحقق‌نیافتن اصلاح نظام آموزشی کشور داده می‌شود، مافیای کنکور از همه پررنگ‌تر است.

ضعف نظام آموزشی و سنجش کشور چرخه‌ای از کلاس‌های تقویتی، جزوه‌های کنکوری، کتاب‌های آموزشی و تست‌زنی، آزمون‌های آزمایشی کنکور، کلاس‌های تقویتی خصوصی و غیره، ایجاد کرده‌است. رقم تخمینی از پول در گردش این چرخه سرسام‌آور است؛ از «۲۰ تا ۳۰هزارمیلیاردِ» سالانه صحبت می‌شود. چنین گردش پولی قدرتی بی‌حدوحصر به گردانندگان این چرخه داده و از آنان مافیای کنکور را ساخته‌است.

از هزینه‌های اقتصادی روزافزونی که این ساختار مافیایی بر دوش خانواده‌ها و دانش‌آموزان می‌اندازد و تبعیضی که ایجاد می‌کند گرفته تا بازار داغ کلاهبرداری‌ها به‌اسم فروش آزمون که بگذریم، در دیدی بزرگتر، کمترین عارضه‌ی ساختار مافیای کنکور جهت‌دهی نادرست به آموزش کشور بوده‌است؛ به‌لطف کارکرد این ساختار مافیایی همه‌ی دانش‌آموزان فقط به‌سمت رشته‌هایی خاص سوق داده می‌شوند و هر روز از کیفیت آموزش کشور کاسته می‌شود.

مافیای کنکور کیست؟

در پاسخ به این سؤال هیچ‌گاه به نام خاصی اشاره نمی‌شود؛ درواقع به‌جای اشاره به شخصی خاص، همیشه انگشت اشاره به‌سوی مجموعه‌ای از گردانندگان مؤسسات آموزشی کنکور، ناشران کتب درسی کنکور، آزمون‌های سنجش مختلف و غیره است. نکته‌ی مهم اینجاست که مقوله‌ای به‌نام کنکور چرخه‌ای غول‌آسا متولد کرده‌است که ساختار و کارکردی مافیایی دارد.

فقط به هزینه‌هایی نگاه کنید که کنکور می‌تواند برای هر دانش‌آموز در پی داشته‌باشد؛ بسته‌ی جامع آموزشی کنکور، از کلاس‌های آموزشی گرفته تا مشاوره‌ی تحصیلی و برنامه‌ریزی و کتاب‌های تست‌زنی و غیره، هزینه‌ای بالغ بر ۵۰ تا ۶۰میلیون تومان برای هر دانش‌آموز در پی دارد.

حال کافی است به جمعیت دانش‌آموزان کشور نگاهی بیندازیم؛ ۱۴میلیون نفر دانش‌آموز، در مقاطع مختلف تحصیلی. همه‌ی این دانش‌آموزان درمعرض چرخه‌ای قرار دارند که از دل آن درآمدی ۲۰ تا ۳۰هزارمیلیاردی به جیب مافیای کنکور می‌ریزد. مهم هم نیست دانش‌آموزان در چه مقطع تحصیلی باشند؛ این روزها ساختار مافیایی کنکور بر مقطع ابتدایی هم سایه انداخته و خود را صرفاً به مقطع متوسطه‌ی دوم محدود نکرده‌است.

منافع حاصل از این چرخه‌ی فقط به ساختار مافیایی کنکور محدود نیست که صرفاً به‌لطف ضعف نظام آموزشی کشور شکل گرفته‌است. این چرخه‌ای که این ساختار مافیایی بر گرد آن درست شده‌ بر کسب‌وکار مافیاهای دیگری مانند مافیای چاپ و مافیای کاغذ هم رونق می‌بخشد.

حجم پول در گردش و گستردگی نفوذ ساختار مافیاگونه‌ی حول کنکور اجازه‌ی اصلاحی در نظام آموزشی را نمی‌دهد؛ چه رسد به حذف کنکور که به یک رؤیا تبدیل شده‌است.

مافیای کنکور چطور پوست می‌اندازد

چرخه‌ی درآمدی حاصل از کنکور اجازه نمی‌دهد گردانندگان از عرصه عقب بمانند. حال آن‌ها دست‌به‌کار شده و جامه‌ای نو برای خود دوخته‌اند. اگر تا دیروز ردپای ساختار مافیایی کنکور را باید در کلاس‌های حضوری آمادگی کنکور می‌گرفتیم، حالا پای آن به آموزش آنلاین و مجازی هم باز شده‌است.

جست‌وجویی ساده در اینترنت دربارۀ کلاس‌های کنکور آنلاین و آموزش مجازی کنکور ما را به نام‌های متعددی می‌رساند؛ از «آنلاین آکادمی تخته‌سیاه» و «کلاسینو» که خود را پیشگامان این عرصه معرفی می‌کنند گرفته، تا شرکت‌های نوظهوری مانند کلاس نت، آی کلاس، رایان کلاس و تاملند که تازه وارد بازار شده‌اند و ادعای برقراری کلاس‌های آنلاین برای اساتید به نام کنکور دارند تا موسسات دیگری که ظاهرا با زنده نمایی و بدون درگیری واقعی در فضای آنلاین در این عرصه وارد شده‌اند. هر یک از آن‌ها به‌شکلی روزافزون در حال گسترش کسب‌وکار کنکور به‌صورت دوره‌های آنلاین و از راه دور و ایضاً زنده نمایی هستند. جالب اینجاست که برای گسترش فعالیت خود نیات خیرخواهانه‌ای را پیش می‌کشند.

نکته‌ی مهم صحت نیات و ادعاهای این دوره‌های آموزشی آنلاین نیست؛ مهم اینجاست که چگونه کنکور و تمامی چرخه‌ای که حول آن شکل گرفته‌است، روزبه‌روز، خود را تقویت می‌کند. اگر پیش از این کار مثلاً با همیاری چرخه‌ی سنتی‌اش میسر می‌شد، حال پای به عرصه‌ی آموزش آنلاین نهاده‌است.

بد نیست نگاهی بیندازیم به این مؤسسه‌های آموزشی که کلاس‌های آنلاین کنکور را برگزار می‌کنند.

کلاسینو، اولین آموزشگاه آنلاین و زنده‌ی کنکور

کلاسینو خود را اولین آموزشگاه آنلاین و زنده‌ی کنکور معرفی ‌می‌کند و ایده‌ی مترقیانه‌ی خود را در دل نام خودش هم جای داده‌است: «کلاسی نو». کلاسینو مدعی است که «هوشمندترین رسانه‌ی دیجیتال آموزش مجازی در ایران» است.

نگاهی به صفحه‌ی اول وب‌سایت این آموزشگاه کنکور آنلاین نشان می‌دهد آن‌ها، درقالب «ناب»دانستن خود، مدعی هستند که از دوره‌های آموزشی آنلاین گرفته تا مشاوره‌های تحصیلی و برنامه‌ریزی و آزمون‌های آنلاین را برگزار می‌کنند.

اگر به صفحه‌ی درباره‌ی ما در وب‌سایت کلاسینو سری بزنید به مطالب جالبی بر خواهید خورد. این مؤسسه بعد از معرفی امکانات خود، ازجمله پنل اختصاصی برای هر دانش‌آموز، کلاس‌های آنلاین و زنده، آزمون‌های آنلاین، ارائه‌ی تکلیف درسی، برنامه‌ریزی آموزشی اختصاصی و غیره، به‌‌سراغ مزایای خود می‌رود.

کلاسینو با ذکر این نکته که با برترین و مجرب‌ترین استادان کنکور کشور همکاری می‌کند، درست بر همان نقطه‌ی مرکزی مافیای کنکور تکیه می‌کند؛ درواقع فرقی می‌کند کلاس‌های کنکور حضوری برگزار شوند یا آنلاین و مجازی باشند، همچنان به دست عده‌ای خاص گردانده می‌شوند که خود را بهترین استادان کنکور کشور می‌دانند.

مزیت دیگری که کلاسینو روی آن دست گذاشته هزینه‌ی اندک کلاس‌های آنلاین است، اما نکته‌ی جذاب شکلی است که کلاسینو این مزیت را مطرح می‌کند. بنا به ادعای کلاسینو، هزینه‌ی کل دوره‌های یک درس حضوری بعضی از استادان کنکور سه‌میلیون تومان است. این رقم چندوچون گردش پول در ساختار معیوب نظام آموزشی کشور را نشان می‌دهد. 

سایه‌ی همین گردش پولی است که هر روز از کیفیت کلاس‌های مدارس می‌کاهد و در کنار آن به مؤسسات مختلف اجازه می‌دهد امپراتوری خود را گسترش دهند.

سال گذشته کلاسینو بسیار سر و صدا داشت و کلاس‌های این مجموعه با استقبال فراوانی روبه رو بود.

آنلاین آکادمی تخته‌سیاه، ویترینی برای چرخه‌ای معیوب

نگاهی به صفحه‌ی اول آنلاین آکادمی تخته‌سیاه بیش‌ازپیش مؤید سازکار چرخه‌ای است که حول کنکور شکل می‌گیرد. صفحه‌ی نخست این آموزشگاه آنلاین پر است از تصاویر استادانی که به‌عنوان بهترین‌های آموزش کنکور ایران شناخته می‌شوند.

به نظر می‌رسد گردانندگان این مجموعه‌ی چند منظوره که در حوزه‌ی چاپ کتب آموزشی نیز فعالیت گسترده دارند، با صرف هزینه‌های نجومی و جذب اساتید به نام کنکور ایران، قصد دارند مافیای جدیدی را در قالب آنلاین راه‌اندازی کنند و مخاطبان زیادی را در سراسر کشور جذب کلاس‌های آنلاین خود سازند.

به‌سراغ درباره‌ی ما در وب‌سایت آنلایّن آکادمی تخته‌سیاه که بروید، بازهم پای نیات خیرخواهانه پیش کشیده می‌شود. آن‌ها هم در سایه‌ی چرخه‌ی معیوب آموزش کشور و هیولایی که از کنکور می‌سازند، «همیشه» به این فکر کرده‌اند که به «تمام» دانش‌آموزان این مرزوبوم «خدمت» کنند.

رؤیای حذف مافیایی که پوست می‌اندازد

نظام ّآموزشی ما بیش از هر زمان نیاز به اقدام فوری را طلب می‌کند. کنکور و چرخه‌ای که حول آن شکل گرفته‌است، از کلاس‌های آموزشی تا برنامه‌ریزی‌های تحصیلی که به‌جز ضربه‌زدن به آموزش کاری از پیش نمی‌برند، نیاز به بازنگری دارد؛ اما سؤال اساسی اینجاست: آیا چرخه‌ای که در پناه کنکور مافیایی بزرگ ساخته‌است و آن مافیا هم روزبه‌روز بزرگتر می‌شود و اکنون پوست هم می‌اندازد آیا اجازه می‌دهد کمترین اصلاحی در نظام آموزشی به وجود آید؟

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت کلاسینو به آدرس classino.com مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلاسینو

کلاسی نو در حقیقت اولین آموزشگاه کنکور ایران است که تمامی برنامه ها و کلاس های آن، به صورت زنده و آنلاین برای دانش آموزان در سراسر کشور برگزار می شود.کلاسی نو در حقیقت اولین آموزشگاه کنکور ایران است که تمامی برنامه ها و کلاس های آن، به صورت زنده و آنلاین برای دانش آموزان در سراسر کشور برگزار می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | نشریات و کتاب