کد: 13980329378358605

چگونه می‌توان یک هکر شد؟

کد: 13980329378358605

http://bit.ly/2RvQJQt

، (اخبار رسمی): این روزها بسیاری از افراد دنبال این هستند که بدانند چطور می‌توان هکر شد؟ اما لازم است مفهوم هکر را دانست و مشخص کرد که برای هکر شدن باید چه مسیری را طی کرد.

چگونه هکر شویم؟
چگونه می‌توان یک هکر شد؟

وقتی اسم هکر می‌اید همه شخصی را تصور می‌کنند که هویت معلومی ندارد و به سیستم‌های نرم افزاری و سخت افزاری یا کسب و کار اینترنتی نفوذ می‌کند و قصدش خرابکاری است اما در اصطلاحات علمی هکر به این معنا نیست.

به چه کسی هکر گفته می‌شود؟ هکر در علوم امنیت و اصطلاح علمی به کسی گفته می‌شود که به الگوریتم‌های امنیتی سیستم‌های دیجیتالی تسلط کامل دارد. برای یک هکر واقعی یادگیری علوم هکینگ پایه، طرز فکر (mindset) یک هکر و همچنین کسب شهرت و احترام در جوامع هکینگ بسیار مهم است و از این رو هر کسی را نمی‌توان هکر نامید.

شاید چیزی که به جای هکر در ذهن افراد وجود دارد، کرکر باشد زیرا کرکرها شخصیتی خرابکار دارند و به قصد خرابکاری با استفاده از روش‌های غیر معقول دست به نفوذ به سیستم‌ها می‌زنند. این افراد در جامعه هکری بسیار غیر قابل اعتماد تلقی می‌شوند.

انواع هکر

هکر کلاه سفید: یک هکر کاملا قانونی است که با هدف ارزیابی سیستم‌ها و شناسایی باگ‌های سیستم به آنها نفوذ می‌کند.این افراد به هیچ وجه قصد خرابکاری ندارند و هکر شدن را با هدف کمک به صاحبان سیستم‌های نرم افزاری انتخاب کرده‌اند.

هکر کلاه سیاه: این هکر ا بر خلاف گروه قبلی هکر شدن را با هدف خرابکاری انتخاب کرده و با دسترسی غیرمجاز وارد سیستم‌ها می‌شوند. این نوع هک غیرقانونی است و در قانون اکثر کشورهای جهان مجازات سنگینی دارد.

هکر کلاه خاکستری: این هکر کسی است که شخصیتی میان دو هکر بالا را دارد به صورت غیر مجاز وارد سیستم‌ها میشود اما راه‌های نفوذ و باگ‌ها را به صاحبان شرکت‌ها نشان می‌دهد. این افراد نیز در بعضی از موارد مجازات‌های قانونی دارند.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت نورونت به آدرس noronet.ir مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نورونت

نورونت