اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139804033796512154

چگونه می‌توان نقره سیاه شده را سفید کرد؟

بررسی روش‌های سفید کردن نقره

کد: 139804033796512154

http://bit.ly/2RGyt7m

، تهران , (اخبار رسمی): یکی از مسائلی که بسیاری از افراد با آن درگیر هستند، سیاه شدن نقره است. سیاه یا کدر شدن نقره جات اتفاقی بسیار طبیعی برای اینگونه محصولات است. در ادامه روش‌های سفید کردن نقره به صورت بسیار ساده و خانگی بررسی شده است.

روش های سفید کردن نقره
بررسی روش‌های سفید کردن نقره

نقره خالص تنها حالتی از این فلز است که سیاه نمی‌شود. نقره خالص بسیار نرم است و برای تولید زیورآلات کارایی ندارد. از این رو برای تولید زیورآلات با این فلز از ترکیب آن با فلزات دیگر استفاده می‌شود. همان مقدار ناخالصی در برخورد با عوامل خارجی تغییر رنگ داده و موجب سیاهی می‌شوند.

برخورد با آب، تماس با مواد شوینده، تماس با عرق بدن و مجاورت همیشگی هوا علل متداولی هستند که موجب کدری نقره خواهند شد.

1- سفید کردن نقره با کمک سرکه و جوش شیرین

سرکه و جوش شیرین از موادی هستند که در هر خانه‌ای یافت می‌شود. یک پیمانه سرکه را در ظرفی تمیز ریخته، 4 قاشق جوش شیرین را به ظرف اضافه کرده و با قاشقی تمیز محلول باید هم زده شود. برای مدتی کوتاه حدود 3 دقیقه قطعه نقره را باید داخل آن قرار داد و بعد از خارج کردن، آن را با آب سرد شست و سپس خشک کرد.

2- خمیر دندان، سفید کننده عالی

این رشو ساده است. با توجه به سطح محصول نقره، باید مقداری خمیردندان را روی پارچه‌ای تمیز و نرم قرار داد. سپس پارچه را در قسمت‌های سیاه شده و کدر به آرامی کشید. با این روش ساده بار دیگر نقره‌ سفید و درخشان می‌شود. شستشو و خشک کردن قطعه نباید فراموش شود.

3- تمیز کردن نقره با سس گوجه

برای این کار نیاز به یک دستمال سفید نرم و مقداری سس گوجه فرنگی است. سس روی دستمال قرار گرفته و بر سطح مورد نظر کشیده می‌شود. مدت زمانی حدود 5 الی 7 دقیقه برای ماندن سس کافی است. در ادامه باید سس گوجه پاک شود. اگر قطعه‌ای که قصد تمیز کردن آن وجود دارد سطح صیقلی و صاف ندارد بهتر است از مسواک استفاده شود.

4- استفاده از آب لیمو و شیر خشک

نیم پیمانه آب تمیز را با نیم فنجان شیر خشک مخلوط کرده و یک قاشق آبلیمو اضافه شود. اکنون باید نقره سیاه شده رادرون این مواد قرار گیرد. حدود 10 دقیقه فرصت داده تا نقره سفید شود.

5- سفیدی با کمک سفیدی پودر

یک کاسه متوسط باید از آب داغ پر شده و داخل آن برشی از ورق آلومینیوم قرار گیرد. یک قاشق غذاخوری پودر شوینده به آن اضافه و پودر را به‌طور کامل در آب حل کرد. یک دقیقه نقره را در این محلول قرار داده و بعد از آن با آب سرد آن را شست. پس از خشک کردن، می‌توان از انعکاس فوق‌العاده نور لذت برد.

6- استفاده از شیشه پاک‌کن

شیشه پاک‌کن یکی از بهترین مواد برای سفید کردن نقره است. این ماده باید به وسیله مسواک یا یک پارچه نرم تمیز روی قطعه نقره کشیده شود. بعد از چند بار حرکت رفت و برگشت دست، درخشش و سفیدی نقره قابل مشاهده است.

بنابراین می‌توان به آسانی و با استفاده از مواد موجود در خانه تمامی زیورآلات نقره را سفید کرد. اما میزان کیفیت محصولات نقره تاثیر بسیار بالایی در زمان این اتفاق خواهد داشت.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت فروشگاه اینترنتی مد و کلاس به آدرس www.modoclass.com مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه اینترنتی مد و کلاس

فروشگاه اینترنتی مد و کلاس به عنوان یکی از مراکز تولید و توزیع زیورآلات نقره و اکسسوری فعالیت میکند. هدف این مجموعه ارائه محصولات در بهترین کیفیت و ایجاد رضایتمندی مشتریان است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مد و لباس