اطلاعات تماس
  • 021888*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980405380329620

بیش از 22 میلیون شغل جدید در سراسر جهان

نقش هوآوی در انقلاب 5G

کد: 13980405380329620

http://bit.ly/2RD435H

، (اخبار رسمی): در بحث 5G و شهرهای هوشمند، فقط صحبت از اینترنت برای کاربران نیست، بلکه قرار است اکثر دستگاه‌ها و اشیایی که استفاده می‌شود، به طور مداوم به اینترنت وصل باشند و هوشمندانه تبادل اطلاعات کنند.

نقش هوآوی در انقلاب 5G
نقش هوآوی در انقلاب 5G
نقش هوآوی در انقلاب 5G
نقش هوآوی در انقلاب 5G

استفاده از اینترنت نسبت به سال‌های گذشته در زندگی ما تغییرات بسیار زیادی داشته است. دیگر اینترنت مختص امور اداری، دانشگاهی و تحقیقاتی، ارتباط‌های مهم و موارد خاص نیست. ما در زندگی روزمره خود به صورت روز افزون نیاز به اینترنت پرسرعت‌تر، فراگیرتر و امن‌تر داریم. اگر بخواهیم واقعاً در یک شهر هوشمند زندگی کنیم، نه تنها گوشی و دستگاه‌های هوشمند ما باید همیشه به اینترنت سریع و پایدار متصل باشند؛ بلکه اشیاء هم باید به همین اینترنت با کیفیت دسترسی پیدا کنند. در واقع در بحث 5G و شهرهای هوشمند، تنها صحبت از اینترنت برای کاربران نیست، بلکه در این انقلاب، قرار است اکثر دستگاه‌ها و اشیایی که ما استفاده می‌کنیم، به طور مداوم به اینترنت وصل باشند و هوشمندانه تبادل اطلاعات کنند.

نکته مهم این است که 5G نه تنها سرعت بسیار بالایی دارد؛ بلکه به لطف پهنای باند بیشتر نسبت به 4G، ظرفیت پوشش‌دهی در یک محیط مشخص را بسیار افزایش می‌دهد و برخلاف 4G، با افزایش تعداد کاربران، افت کیفیت محسوسی را در شبکه ایجاد نخواهد کرد. این دستاورد در کنار امنیت و پایداری بیشتر شبکه که به واسطه تجهیزات پیشرفته‌تر حاصل شده‌، نسل جدیدی از ارتباطات در دنیای امروزی را رقم خواهد زد: ارتباط با همه‌چیز!

در بین شرکت‌های توسعه‌دهنده 5G در دنیا، بدون شک هوآوی (HUAWEI) پیشرو است و شاید یکی از علت‌های اصلی مخالفت‌های آمریکا با هوآوی، همین موضوع توان علمی و عملی این شرکت در توسعه مهم‌ترین تغییر تکنولوژیک دهه آینده باشد. هوآوی با پشتوانه سابقه طولانی در صنعت مخابرات، هم‌اکنون در کشورهای مختلف آسیایی به خصوص چین و همچنین در اروپا، کانادا و ... در حال توسعه شبکه‌های 5G با کمک اپراتورهای محلی است.

در همین زمینه جو کِلی (Joe Kelly)، نایب رئیس هوآوی در مصاحبه‌ای با بخش اقتصادی رسانه فاکس نیوز، نکات مختلفی را در رابطه با 5G بیان کرده و نمایی از انقلابی که این تکنولوژی می‌تواند در اقتصاد و جامعه ما ایجاد کند را ترسیم کرده است.

به گفته او 5G می‌تواند 3.5 تریلیون (هزار میلیارد) دلار رشد اقتصادی در دنیا ایجاد کند که این حجم از پول باعث ایجاد بیش از 22 میلیون شغل در سراسر جهان خواهد شد. برای درک بهتر بد نیست بدانیم که تعداد کل اشخاص بدون کار در جهان برابر 200 میلیون نفر بوده و 22 میلیون، عددی بسیار بزرگ برای اشتغال‌زایی یک تکنولوژی جدید است.

در این مصاحبه یکی از مواردی که جو کِلی تأکید بسیار زیادی بر آن دارد، موضوع انقلاب در کارخانه‌ها و تولید به واسطه 5G و هوش‌مصنوعی است. ربات‌ها و اشیای هوشمند ِ به‌هم‌ متصل در کارخانه‌ها باعث می‌شوند تا در لحظه بتوان ساختار و تنظیمات خطوط تولید و بخش‌های مختلف کارخانه را عوض کرد.

تصور کنید داده‌های بسیاری از هزاران سنسور، شیء و دستگاه موجود در یک کارخانه در لحظه جمع‌آوری شده، سپس در یک چشم بر‌هم‌زدن توسط اَبَرسرورهای ابری پردازش شوند و در نهایت نتایج آن‌ها روند خطوط تولید را در لحظه تغییر دهند. این امکانی است که تنها با سرعت و پهنای باند بالای 5G میسر خواهد شد.

اما مهم‌ترین کارکرد 5G عوض کردن تعریف ما از زندگی روزمره شهری ‌است. هوآوی آینده‌ای را ترسیم می‌کند که شهرها «واقعاً» هوشمند هستند و به واسطه وجود تجهیزات 5G در سالن‌های کنسرت، چهارراه‌ها، مراکز خرید، خیابان‌ها و حتی لامپ‌های کوچه‌ها؛ با قدم زدن و انجام هر فعالیتی در سطح شهر، می‌توان از ارتباط نسل پنجم استفاده کرد.

هر چه به آنتن‌های 5G نزدیک‌تر باشیم، سرعت بیشتری دریافت خواهیم کرد. سرعتی که هوآوی می‌گوید می‌تواند به 10 گیگابایت در ثانیه با تجهیزات ساخت خود برسد. از آن مهم‌تر زمان پاسخگویی شبکه نسل پنجم است که به شدت پایین‌تر بوده و با پهنای باند بیشتر، جمعیت بسیار زیادی می‌توانند بدون دغدغه سرعت، اقدام به تبادل اطلاعات کنند. جمعیتی که محدود به  انسان‌ها نیست و می‌تواند هر شی‌ای در خیابان و ... را  در بر بگیرد.

در شهر هوشمندی که هوآوی ترسیم می‌کند، قبل از رسیدن به پارکینگ، خودرو جای پارک خالی را پیدا کرده و خود عملیات رزرو را انجام می‌دهد. جالب‌تر آنکه لباس هوشمند شما نیز جای پارک خودرو را به خوبی می‌داند!

در شهرهای هوشمند آینده ترافیک شهری به شکل بسیار پویاتری مدیریت شده و شاید دیگر حتی شاهد تصادفات نباشیم؛ چراکه با این حجم از سنسور و اطلاعات لحظه‌ای، خودرو‍‌ها می‌‎توانند احتمال برخورد با عابر پیاده یا خودروهای دیگر را تشخیص داده و به موقع واکنش نشان دهند.

فاکس نیوز و بسیاری از رسانه‌های معتبر جهان شاید در جمله آخر جو کِلی هم‌نظر باشند که «شبکه‌های 5G تقریباً هر کاری که ما روزمره در سطح شهر انجام می‌دهیم را به طور انقلابی دگرگون خواهند کرد» و این دستاورد مهم به لطف تلاش شرکت‌های مخابراتی بزرگ و بیشتر از همه HUAWEI در حال انجام است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021888*****
[نمایش اطلاعات]