اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980409381108231

الوپیک اولین دوره‌ی مسابقات جام الوکاپ را برگزار کرد

سرعت، دقت و چابکی الوپیک، این بار در چوگان

کد: 13980409381108231

http://bit.ly/2LrNxEI

، تهران , (اخبار رسمی): الوپیک نخستین دوره‌ی مسابقات چوگان «جام الوکاپ» را برگزار کرد. این استارتاپ موفق در عرصه‌ی حمل‌ونقل را باید اولین شرکت ایرانی دانست که از ورزش باستانی کشور، چوگان، حمایت می‌کند.

سرعت، دقت و چابکی الوپیک، این بار در چوگان
سرعت، دقت و چابکی الوپیک، این بار در چوگان

نخستین دوره‌ی مسابقات چوگان جام الوکاپ، روز جمعه، هفتم تیرماه، برگزار شد. در این دوره از مسابقات جام الوکاپ تیم «کانون چوگان ایران» به قهرمانی دست یافت و همچنین تیم‌های «کاسپین فرح‌آباد» و «نقش‌جهان نیروی زمینی»، به‌ترتیب، جایگاه دومی و سومی را از آن خود کردند.

اما نکته‌ی مهم در برگزاری این جام حمایت شرکت خصوصی الوپیک از ورزش چوگان بود.

شرکت الوپیک با هدف شناساندن هر چه بیشتر ورزش چوگان نخستین دوره از این مسابقات را برگزار کرد؛ به‌این ترتیب، این اولین باری است که یک شرکت خصوصی ایرانی به ورزش باستانی کشور یعنی چوگان توجه می‌کند.

این شرکت، با حمایت از این ورزش و برگزاری جام الوکاپ در سطحی بین‌المللی، برای شناساندن هر چه بیشتر این میراث ملی و جهانی به جوانان اقدام کرده‌ و به‌این ترتیب در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود قدم برداشته‌است.

حمایت الوپیک از چوگان و برگزاری نخستین دوره‌ی جام الوکاپ را باید بسیار هوشمندانه دانست؛ در واقع الوپیک با یک تیر دو نشان زده‌ و علاوه بر حرکت در راستای مسئولیت‌های اجتماعی‌، بر ارزش‌های خود نیز تأکید کرده‌است. سرعت، دقت و چابکی از ویژگی‌های اصلی ورزش چوگان است که از جمله ارزش‌های سازمانی الوپیک هم محسوب می‌شود. برگزاری جام الوکاپ می‌تواند بیش از هر چیز این ارزش‌ها را تداعی و در ذهن کاربران این استارتاپ موفق ایرانی حک کند.

در کنار شرکت الوپیک تعدادی دیگر از شرکت‌های خصوصی و استارتاپ‌ها نیز از برگزاری جام الوکاپ حمایت کردند که ازجمله‌ی آن‌ها می‌توان به شرکت‌های لامارتینا، محصولات چرمی درسا، ایلیو، هپی لایف، بهنود، بامارو، دماوند، اردیبهشت، بن مانو، دلاتو، دنون، نماشا، لایت بلو، هوم دکو، مزبار و همچنین اخبار رسمی اشاره کرد.

روزگار خوش چوگان؛ از ثبت جهانی تا حمایت شرکت‌های ایرانی

چوگان یا همان ورزش گوی و میدان، نه‌ تنها یکی از ورزش‌های باستانی ایران، یکی از کهن‌ترین رسوم ایرانی محسوب می‌شود؛ با اینکه تابه‌حال این ورزش مهجور مانده‌ و تحت‌تأثیر محبوبیت دیگر ورزش‌ها قرار گرفته‌بود، این روزها، روزگاری خوب را سپری می‌کند.

برگزاری جام الوکاپ و حمایت شرکت الوپیک، به‌عنوان یک شرکت خصوصی، از این ورزش را هم باید در ادامه‌ی حال‌وروز خوش این میراث ملی دید.

جام الوکاپ اولین مسابقات رسمی این رشته‌ی ورزشی در سال ۱۳۹۸ بود. این دوره‌ از بازی‌ها با همکاری فدراسیون چوگان ایران و زیر نظر فدراسیون جهانی چوگان برگزار شد، اما حمایت مالی شرکت «الوپیک» و دیگر شرکت‌ها را باید اولین گام ورزش چوگان در ادامه‌ی راهی دانست که برای بیشتر شناخته‌شدن این بازی در سال ۱۳۹۷ برداشته‌ بود.

مهم‌ترین اتفاق ورزش چوگان در سال‌های اخیر ثبت آن به نام ایران در سازمان جهانی یونسکو بود. سال گذشته با پیگیری‌های فدراسیون چوگان ایران و علاقه‌مندان این بازی، سازمان جهانی یونسکو این ورزش را به‌عنوان یکی از میراث‌های جهانی به ‌نام ایران ثبت کرد.

همچنین از دیگر اتفاقات خوب برای ورزش چوگان ثبت مجموعه‌ی چوگان و سوارکاری فرح‌آباد، یکی از قدیمی‌ترین زمین‌های اختصاصی چوگان کشور و زمین چوگان ناصرالدین‌شاه، به‌عنوان میراث فرهنگی ملی، در سازمان میراث‌فرهنگی کشور بوده است که در سال گذشته اتفاق افتاد. همه‌ی این اتفاق‌ها با حمایت الوپیک از ورزش چوگان تکمیل شد.

حمایت الوپیک از چوگان، گام بزرگ شرکت‌های خصوصی

برگزاری جام الوکاپ، به‌عنوان اولین مسابقات رسمی چوگان در سال جاری، با حضور محمدرضا داورزنی، معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، ابراهیم نوزایی، رئیس فدراسیون چوگان، حمزه ایلخانی‌زاده، مؤسس فدراسیون چوگان، مهندس حسابی و جمعی کثیر از علاقه‌مندان این ورزش در مجموعه‌ی چوگان و اسب‌سواری شهدا (قصر فیروزه) همراه بود.

در حاشیه‌ی برگزاری این دیدار حجت‌الله ده خدایی، رئیس اسبق فدراسیون چوگان، بر اهمیت حمایت الوپیک و دیگر شرکت‌های خصوصی از این رویداد تأکید کرد.

او که تا چندی پیش ریاست این فدراسیون را بر عهده داشت، حمایت شرکت‌های خصوصی از چوگان را گامی نو در این ورزش دانست و گفت: «این اولین بار است که شرکت‌های خصوصی در این حجم و با این تعداد از چوگان حمایت می‌کنند. این اقدام شرکت‌های خصوصی و دیجیتالی کاری است که باید انجام شود و شرکت‌های خصوصی و به‌ویژه کسب‌وکارهای نوپا می‌توانند سهمی مهم در شناساندن این میراث ملی داشته‌باشند.»

او با اشاره به کیفیت برگزاری اولین دوره‌ی مسابقات جام الوکاپ، به شناخت شرکت الوپیک از ورزش چوگان هم اشاره کرد و گفت: «این دوره از مسابقات در سطحی بسیار بالا و با حضور بازیکنان بسیار خوب، از جمله یکی از سرشناس‌ترین بازیکنان بین‌المللی چوگان، خولیو آلبرتو پولارولو پامپا آرژانتینی، برگزار شد که نباید نقش شرکت الوپیک در این امر را فراموش کرد. مدیرعامل این شرکت، مهدی نایبی، از علاقه‌مندان و بازیکنان چوگان است که در تیم کاسپین بازی می‌کرد و حمایت این شرکت از چوگان به‌ این دلیل هم بوده‌ است.»

پامپا، بازیکن آرژانتینی تیم کاسپین، نیز در پایان این دیدار به میزبانی خوب ایران در این دوره رقابت اشاره کرد و کیفیت این بازی‌ها را بالا دانست.

او که از دعوت فدراسیون چوگان ایران برای شرکت در این دوره از بازی‌ها ابراز خرسندی می‌کرد، حمایت از ورزش چوگان را امری بسیار مهم دانست که باید از طرف شرکت‌های خصوصی انجام شود.

پامپا به این نکته نیز اشاره کرد که یکی از دلایل پیشرفت و قدرتمند شدن آرژانتین در ورزش چوگان اهمیت شرکت‌ها و نهادهای خصوصی به آن است. او که در تیم کاسپین همبازی مهدی نایبی، مدیرعامل شرکت الوپیک، بود، حمایت این شرکت را اتفاقی خوب دانست که باید بیشتر به آن توجه شود.

این مسابقات که در مجموعه‌ی چوگان و اسب‌سواری شهدا (قصر فیروزه) برگزار شد میزبان برخی از مدیرعامل‌های شرکت‌های ایرانی و کارآفرینان موفق کشور بود؛ همچنین برخی از سفیران کشورهای خارجی نیز از نزدیک، این بازی‌ها را تماشا کردند.

برگزاری این دوره از مسابقات با موسیقی محلی گیلانی و مراسم شاهنامه‌خوانی نیز همراه بود؛ همچنین پخش زنده‌ی این بازی‌ها از صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران نشان داد که این ورزش می‌تواند جایگاه خوبی در نگاه علاقه‌مندان ورزش نیز پیدا کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

الوپیک

الوپیک سریع ترین و مطمئن ترین خدمات آنلاین پیک موتوری، وانت بار و تاکسی موتوری در تهران است که با مجوز از اتحادیه صنف وانت‌بار و پیک موتوری تهران فعالیت می کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]