اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139804123823312373

خواص پای مرغ برای نوزاد؛ ۸ فایده پای مرغ

کد: 139804123823312373

http://bit.ly/2LKoywq

، تهران , (اخبار رسمی): خواص پای مرغ بسیار زیاد است که در ادامه به 8 مورد از بهترین خاصیت‌های پای مرغ اشاره شده است.

خواص پای مرغ برای نوزاد : ۸ فایده از پای مرغ (از نوزاد تا سالمندان)
خواص پای مرغ برای نوزاد؛ ۸ فایده پای مرغ

پای مرغ از غنی‌ترین منابع کلسیم و ویتامین D و A است. پیشگیری و درمان مشکلات استخوانی، رفع افسردگی و حفظ سلامت ناخن‌ها و پوست از خواص پای مرغ است. پای مرغ، ماده غذایی پرخاصیت و مفیدی است که در ایران متاسفانه چندان مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. این ماده غذایی سرشار از کلسیم، ویتامین «د» و سایر املاح و ویتامین‌های مفید بوده و از خواص و فواید درمانی بیشماری برخوردار است. تحقیقات پژوهشگران نشان داده، سوپ پای مرغ برای کودک حاوی بسیاری از پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی حیاتی مورد نیاز است که بدن انسان قادر به تولید آنها نیست.

پای مرغ، بهترین جایگزین برای افرادی است که از قرص‌های غضروف ساز خارجی استفاده می‌کنند از فواید بی نظیر پای مرغ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رفع مشکلات استخوانی شایع نظیر پوکی و نرمی استخوان در کودکان
  • پیشگیری و کمک به درمان آرتروز
  • ساییدگی مفاصل و ترمیم شکستگی‌های استخوانی 
  • درمان اختلال عملکرد عضلانی که در اثر کمبود کلسیم و ویتامین «د» 

همه این موارد در حدی مفید هستند که بسیاری از پزشکان تغذیه و همچنین پزشکان جراح اورتوپدی در بسیاری از موارد، استفاده از سوپ‌های مختلف حاوی عصاره پای مرغ را به بیماران خود توصیه می‌کنند.

خواص پای مرغ

خواص درمانی پای مرغ از دیدگاه برخی پزشکان و متخصصان طب سنتی شامل موارد زیر است:

۱- رفع مشکلات استخوانی

یکی از مهمترین و پرکاربرد ترین عوامل مشکلات استخوانی استفاده از پای مرغ است. استفاده از پای مرغ برای کمک به درمان و رفع بعضی از مشکلات استخوانی نظیر پوکی استخوان، راشیتیسم یا نرمی استخوان در کودکان و جلوگیری و ترمیم نکروز و پوسیدگی مفاصل و غضروف‌ها مفید است. برای کسانی که به مشکلات استخوانی گفته شده مبتلا هستند راهکاری بهتر از پای مرغ نیست. از دیگر خواص پای مرغ، می‌توان به تسریع درمان دیسک کمر و بهبود آن اشاره کرد.

۲- پیشگیری و درمان مفاصل

استفاده از پای مرغ برای پیشگیری و درمان صدای مفاصل در حال فرسایش بسیار مفید است! پای مرغ سرشار از مواد غضروف ساز و سولفات کندروئتین است. از این رو برای ترمیم و شکستگی استخوان مفید است و به عنوان جایگزین مناسب برای قرص‌های غضروف‌ساز خارجی محسوب می‌شود. توصیه می‌شود برای سلامت استخوان‌های کودکان بیشتر از پای مرغ استفاده شود.

۳- کاهش اضطراب

در زندگی مدرن امروز که عوامل استرس زایی همچون رانندگی، مشکلات مالی، دنیای رسانه، تلفن‌های همراه و دیگر عوامل باعث افزایش اضطراب بزرگسالان و حتی کودکان شده است، نیاز به کاهش این اضطراب بیشتر از هر روز حس می شود. مصرف پای مرغ بدون کندن پوست آن بسیار در درمان افسردگی و اضطراب در افراد بزرگسال و کودکان تاثیر دارد. این مورد را می‌توان از دیگر فواید پای مرغ برای کودکان دانست.

۴- بهبود رشد کودکان

کودکان در حال رشد به مواد غذایی ارزشمندی نیاز دارند. از خواص پای مرغ برای کودکان می‌توان به تامین این مواد غذایی اشاره کرد. این ماده غذایی در بهبود رشد کودکان بسیار مفید و حائز اهمیت است. استفاده از این ماده غذایی مفید برای درمان کودکانی که سر استخوان نشان نکروز (بافت مردگی)، پوسیده و خراب دارند، بسیار تاثیر دارد.

در طب سنتی از خواص پای مرغ برای درمان بیماری سرماخوردگی و رفع ضعف شدید در افراد وکودکان استفاده می‌شود. همچنین استفاده از پای مرغ باعث از بین رفتن خشکی پوست و رطوبت دهی به پوست می شود. استفاده از پای مرغ به دلیل وجود پروتئین‌های خاص در آن برای تنظیم و کنترل فشار خون نیز مفید است.

از دیگر خواص پای مرغ، مصرف پای مرغ برای کمک به درمان بیماری استئوآرتریت (نوعی بیماری مفصلی تحلیل رونده که به طور معمول در افراد مسن دیده می‌شود و در زنان شایع‌تر از مردان است) مفید است. پای مرغ منبع خوبی از آهن و سایر املاح است لذا استفاده از آن برای درمان کم خونی در افراد و کودکان توصیه می‌شود.

ارزش غذایی پای مرغ

پای مرغ سرشار از مواد غذایی زیر است که می‌تواند فواید فوق العاده با ارزشی را به همراه داشته باشد.

مواد مغذی موجود در سوپ پای مرغ عبارتند از:

ویتامین «آ»، ویتامین «د»، فسفر، کلسیم، اسیدهای چرب، منیزیم، سولفات کندروئتین (ماده مفید برای غضروف سازی در بدن)

طرز تهیه عصاره پای مرغ برای کودک

به منظور استفاده از خواص پای مرغ و فواید درمانی آن می‌توان تعدادی پای مرغ را پس از شستن و تمیز کردن همراه با چند لیوان آب و یک یا دو عدد پیاز به مدت ۴ تا ۶ ساعت بر روی حرات ملایم پخت. پس از گذشت این زمان محتویات را داخل مخلوط کن ریخته و سپس آن را صاف کرد و در فریزر نگهداری کرد. به منظور مصرف کافی است از عصاره پای مرغ تهیه شده مقدار یک قاشق را به انواع سوپ و خورشت تهیه شده، اضافه کرد. همچنین می‌توان تعدادی پای مرغ را با پیاز، زردچوبه، نمک پخته و به کودک داد و یا اینکه اگر کودک تمایل به خوردن آن نداشت پای مرغ را داخل سوپ ریخت و بعد از پختن، در آخر پای مرغ را برداشت.

مضرات پای مرغ

میزان چربی و کلسترول پای مرغ بسیار بالا است. از این رو زیاده وری در مصرف آن برای بیمارن قلبی عروقی خطرناک است. بنابراین به افرادی که مبتلا به چربی خون و کلسترول بالا هستند، توصیه می‌شود هنگام مصرف، آن را با آب لیموترش و یا آب غوره مصرف کنند.

از آنجا که پوست پنجه مرغ امکان دارد حاوی ترکیبات آلوده باشد یا احتمال دارد صاحب مرغداری برای پیشگیری از به وجودآمدن انواع بیماری‌ها در مرغ‌ها به آنها آنتی بیوتیک تزریق کرده باشد یا به آنها هورمونی داده باشد که همه اینها وارد پوست و تمام امعا و احشای مرغ شود، لذا به منظور استفاده از پای مرغ حتما آن را از مرغداری‌های ارگانیک و مطمئن باید تهیه کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

خدمات پرستاری در منزل مهرپرور

مرکز پارسیان مهرپرور با مجوز از وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی در زمینه ارائه کلیه خدمات مراقبتی و بالینی در منزل از جمله اعزام پرستار کودک و سالمند، اعزام فیزیوتراپیست، اعزام پرستار تخصصی(جهت تزریقات، پانسمان، سونداژو...) و ویزیت پزشک در منزل فعالیت می نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان