اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139804123824012370

دستگاهی که از خراب شدن وسایل برقی خانه در نوسان برق جلوگیری می‌کند

استابلایزر یا تثبیت کننده ولتاژ چیست و در خانه‌ها چه کاربردی دارد؟

کد: 139804123824012370

http://bit.ly/2LAbeL8

، تهران , (اخبار رسمی): استفاده از استابلایزر از خراب شدن وسایل برقی خانه در نوسان برق جلوگیری می‌کند و عمر دستگاه‌ها را چندین برابر می‌کند و مصرف برق را بطور چشمگیری کاهش می‌دهد و همچنین باعث صرفه جویی در هزینه‌ها نیز می‌شود.

استابلایزر یا تثبیت کننده ولتاژ چیست و در خانه شما چه کاربردی دارد؟
راد الکتریک تنها نمایندگی رسمی استابلایزرهای گلداستار در ایران

امروزه برق یکی از اصلی‌ترین نقش‌های زندگی انسان را ایفا می‌کند و از همان ابتدای به وجود آمدن دارای نوساناتی شدید بوده است. این نوسانات منجر به سوختگی و یا خرایی دستگاه‌های برقی و تجهیزات خانگی، تجهیزات کارخانه‌ها و همچنین کامپیوترهای شخصی می‌شود.

حقیقت این است اگر این اتفاق حتی فقط یکبار در سال رخ دهد، باعث خرابی جبران ناپذیر دستگاه‌های مختلف خواهد شد. حال اگر دستگاه مصرفی گران قیمت و غیر قابل تعمیر باشد چه باید کرد؟

دستگاه‌های استابلایزر راد الکتریک مطابق با استانداردهای ایران بوده و قادرند که این نوسانات را به نحوی بسیار عالی، (حتی نوساناتی که با چشم دیده نمی‌شود) بر طرف کند و ولتاژی بسیار دقیق و مطابق با برق ایران (220ولت ثابت) را به کاربران خود ارائه دهد.

استفاده از دستگاه‌های تنظیم کننده ولتاژ از اینگونه خسارات و تلفات زمان جلوگیری کرده و راندمان و طول عمر دستگاه را چندین برابر بالا می‌برد.
لازم به ذکر است این دستگاه‌ها قابل نصب برای کل آپارتمان، کارخانجات، ادارات و حتی هر جایی که برق وجود دارد، هستند.

تثبیت برق شهر: برق شهر دارای نوسانات ولتاژ است، به همین دلیل استفاده از استابلایزر که یک محافظ برق، تثبیت کننده ولتاژ و ترانس تنظیم کننده ولتاژ است، می‌تواند به میزان قابل‌توجهی عمر و راندمان دستگاه‌های مصرف‌کننده را بالا ببرد.

محافظت در مقابل اتصال کوتاه و نوسانات لحظه‌ای: اگر به هر دلیلی نوسانات لحظه‌ای شدید و اتصالی در ورودی و یا مدارات داخلی استابلایزر اتفاق بیافتد بلافاصله دستگاه به‌صورت اتوماتیک توسط میکروکنترلر تعبیه‌شده، خروجی را قطع و از بروز هرگونه ایراد و مشکل برای دستگاه مصرف‌کننده الکتریکی جلوگیری می‌کند.

کاهش هزینه مصرف برق: افت ولتاژ برق شهر باعث اختلال در عملکرد دستگاه‌های مصرف‌کننده الکتریکی شده و قدرت نامی و راندمان الکتروموتور را به حد قابل‌توجهی کاهش می‌دهد که باعث پایین آمدن دور الکتروموتور و گرم شدن آن خواهد شد و به‌تبع آن تلفات انرژی افزایش می‌یابد و درنهایت برق زیادی را مصرف می‌کند که پیرو نظریه کارشناسان این امر در بعضی از مواقع افزایش مصرف برق تا ۲۵% را در پی دارد.

تفاوت ترانس استابلایزر با محافظ برق چیست؟

دستگاه محافظ برق، فقط دارای یک برد الکترونیکی است که به هنگام بالا و یا پائین بودن ولتاژ برق شهر از حد تعریف شده برق را قطع می‌کند. دستگاه محافظ برق دارای یک مدار تاخیر جهت وصل مجدد برق شهر با زمان معین است که این سیستم دستگاه محافظ برق به دلیل بدوی بودن آن محافظ برق مطمئن و کاملی برای دستگاه‌های مصرف کننده نیست ولی ترانس استابلایزر، میکروکنترولری هوشمند با توانایی‌ها و ویژگی‌های خاص، محافظ بسیار مطمئن برای لوازم برقی است.

معرفی استابلایزر گلدستار

یک موتور الکتریکی (سرو) روی استابلایزر سوار است که با کاهش و افزایش برق موتور تغییر زاویه داده و برق خروجی را روی مقدار ثابت اولیه تنظیم می‌کند. از مزیت استابلایزر Gold Star، بی صدا بودن در زمان کار و عدم تغییر ولتاژ لحظه‌ای است.

نحوه ی عملکرد استابلایزر

استابلایزر ابزاری است که به کمک آن نوسانات ولتاژ شبکه برق جبران می‌شود. با کم و زیاد شدن بارگذاری شبکه برق در طول شبانه روز، روزهای هفته و حتی فصل‌های گوناگون سال، ولتاژ آن یکسان نبوده و زیاد و کم می‌شود. برای نمونه در فصل تابستان و در هنگام غروب آفتاب از یک سو همچنان گرمای روز از بین نرفته و نیاز است که کولرها روشن باشند، از سوی دیگر با کم شدن روشنایی، چراغ‌های ساختمان‌ها نیز روشن هستند و نیز در این زمان همه واحدهای اداری، تجاری، صنعتی و خانگی پویا و لوازم برقی آنها نیز روشن هستند. در این زمان مصرف برق به بیشترین اندازه خود می‌رسد و ولتاژ شبکه بسیار کم می‌شود. در فصل‌های خنک و در نیمه‌های شب که مصرف برق بسیار کم است، ولتاژ شبکه به بیشینه خود می‌رسد. بنابراین کم و زیاد شدن ولتاژ برق طبیعی و گریز ناپذیر است.

​اجزای داخلی استابلایزر متشکل از چه قطعاتی است؟

استابلایزر Goldstar با سوئیچ کردن رله‌ها، یکی از تپ‌های ترانسفورماتور به خروجی متصل شده عمل تثبیت ولتاژ در هر دو حالت افزایشی و کاهشی صورت می‌گیرد. استابلایزر Goldstar دارای یک مدار الکترونیکی و تعدادی رله در کنار ترانسفورماتور است. مدار الکترونیکی شامل مدار یکسوکننده، تقویت کننده عملیاتی یا آپ امپ، میکروکنترلر و سایر المان‌های الکترونیکی است. مدار الکترونیکی، سطح ولتاژ را با مقدار مرجعی که از قبل تنظیم شده مقایسه می‌کند؛ در صورتی که اختلاف این دو مقدار از حد مشخصی فراتر رود، مدار کنترلی با سوئیچ کردن مناسب رله‌ها، تپ مناسب را به خروجی متصل خواهد کرد.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت راد الکتریک به آدرس www.radelect.ir مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

راد الکتریک

شرکت راد الکتریک به عنوان یکی از بزرگترین وارد کنندگان تجهیزات برق و الکترونیک صنعتی در ایران، فعالیت خود را از سال 1353 آغاز نموده و هم اکنون با داشتن نمایندگی‎های انحصاری از کمپانی‎های معتبر اروپایی و آسیایی به عنوان یکی از شرکت‎های پیشرو در زمینه‎های برق و الکترونیک صنعتی می‎باشد. تعداد و تنوع مشتریان ما از نظر نوع مالکیت، پراکندگی جغرافیایی و دامنه فعالیت کسب و کار آن‏‎ها، باعث گنجینه‌ای از فرایندها و تجربه‌‎های حرفه‌ای از کسب و کارهای گوناگون شده است. تلفیق این دانش و استفاده از فناوری‎های روز که همواره مورد توجه تیم راد الکتریک بوده، به ما کمک می‎کند تا پشتیبانی کامل و موثری از راهکارها و سیستم‏‎های خود را ارائه کرده و مشتریان را در بالا بردن بهره وری کسب و کارشان یاری نمائیم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | تجارت و بازار