اطلاعات تماس
  • 087333***** - 087333*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139804133824312318

ضدیخ چیست و چه کاربردی دارد؟

کد: 139804133824312318

http://bit.ly/2LDUhPS

، سنندج , (اخبار رسمی): ضدیخ ترکیبی است از گلیکول‌ها که در واقع الکل‌های سنگین هستند و به همراه ترکیبات خاصی که علاوه بر خاصیت پایین آوردن نقطه انجماد خواص ضدخوردگی ضد رسوب و ضدجوش را به ضدیخ می‌دهند.

ضدیخ
ضدیخ اورست محصول صنایع شیمیایی شاهی 08733360028

 تفاوت ضدیخ‌ها در نوع فورموله کردن این ترکیبات است که خود را نشان م‌یدهد. اکثر ضدیخ‌ها یخ نمی‌زنند چون ماهییت گلیکول‌ها این است که در ترکیب با آب یخ نکنند.

چه موقع ضدیخ یخ می‌بندد؟

هنگامی که با آب خیلی رقیق شود و زیر بیست و پنج درصد ضدیخ برسد و فقط رنگ مشاهده شود. درغیر اینصورت فقط طبق جدول روی ظرف، ضدیخ یخ می‌زند.

ضدیخ مرغوب را چگونه باید تشخیص داد؟

اکثر تصورات عامیانه در خصوص ضدیخ متاسفانه اشتباه است و عده‌ای دسته بندی می‌کنند که فلان ضدیخ روغنی و فلان برند الکلی و… تمامی ضدیخ‌های موجود پایه گلیکولی هستند و تشخیص ظاهری ضدیخ مرغوب خیلی مشکل است و با چند راهکار ساده می‌توان باکیفییت‌ها را از ضدیخ‌های بی کیفییت تشخیص داد و یا در آزمایشگاه دقیق می‌توان تشخیص داد.

یکی از موارد مهم، ظاهر ضدیخ است هرقدر ضدیخ غلیظ‌تر باشد نشان می‌دهد مرغوبتر است و لذا ضدیخ‌هایی که خیلی شبیه آب از نظر رقیق بودن هستند کیفیت پایین‌تری دارند.

از علایم دیگر ضدیخ خوب بدون بو بودن آن است، ضدیخ نباید بوی زننده و تیز داشته باشد، اگر ضدیخ بو داشته باشد نشان دهنده آن است که از مواد بازیافتی در ساخت آن استفاده شده است.

تست نقطه انجماد: ضدیخ خالص یخ می‌زند که البته برای عده زیادی عجیب است و خیلی‌ها این قضاوت نادرست را داشته‌اند اما باید گفت که ضدیخ خالص باید در محدوده هیجده درجه زیر صفر یخ بزند و این یکی از علامت‌هایی است که نشان می‌دهد ضدیخ آب ندارد، ضدیخ زمانی یخ نمی‌زند که با آب مخلوط شود ، به تنهایی یخ می‌زند.

ضدجوش: ضدیخ اورست علاوه بر استفاده به عنوان ضدیخ در فصول سرد سال، در واقع بطور همزمان یک عامل قوی ضدجوش و ضد زنگ و خوردگی نیز است که به این ترتیب در تمام فصول سال به بهترین نحو از تمام قسمت‌های سیستم خنک کننده موتور خودروها محافظت بعمل می‌آورد.

یک ضدیخ و ضدجوش مناسب باید بر اساس آخرین دانش فنی روز فرموله شده و مطابق با استانداردهای BS6580 , ASTM D-3306 و استاندارد ملی ایران به شماره ISIRI-338 تولید شود.

ویژگی‌های یک ضدیخ و ضدجوش مناسب 

  • یک ضدیخ مناسب حاوی جدیدترین مواد ضد خوردگی با قدرت محافظت بالاتر برای قطعات با جنس‌های متفاوت شامل چدن، آلومینیوم، برنج، مس و… است.
  • سازگار با تمامی قطعات لاستیکی و پلاستیکی سیستم و خنک کننده خودروها است.
  • دارای بالاترین قابلیت انتقال حرارت و پایداری در شرایط عملیاتی است.
  • دارای قابلیت کارکرد طولانی مدت است.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر در مورد ضدیخ اورست می‌توانند به سایت صنایع شیمیایی شاهی به آدرس www.shahichemical.ir مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

صنایع شیمیایی شاهی

صنایع شیمیایی شاهی در سال ۱۳۸۳ با هدف تولید انواع مواد شیمیایی اساسی و سایر فرآورده های شیمیایی بنیان گذاری گردید. هدف این واحد تولیدی عرضه محصولاتی است که پاسخگوی خواسته های مشتریانی باشد که کیفیت کالا برایشان از اهمیت بالایی برخوردار است. صنایع شیمیایی شاهی با اتکا به خداوند و استفاده از سرمایه عظیم و گرانقدر نیروی انسانی متخصص و علاقه مند و کوشا و بهره گیری از تکنولوژی های نوین و با همکاری واحد R&D (واحد تحقیق و توسعه) می کوشد تا در صدر تولیدکنندگان داخلی قرار گیرد.

اطلاعات تماس
  • 087333***** - 087333*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار