اطلاعات تماس
  • 091987***** - 091987*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139804183836210783

بررسی تفاوت فیستول مقعد و آبسه مقعدی

کد: 139804183836210783

http://bit.ly/30zcQsJ

، تهران , (اخبار رسمی): فیستول مقعد و آبسه مقعدی از بیماری‌های عفونی مقعد با علائمی مشابه اما روش‌های درمانی متفاوت هستند که برای تشخیص نیاز به معاینه متخصص است.

تشخیص تفاوت فیستول مقعد و آبسه مقعدی در ایران کلینیک
تشخیص تفاوت فیستول مقعد و آبسه مقعدی در ایران کلینیک

فیستول و آبسه مقعدی هر دو از بیماری های عفونی ناحیه مقعد هستند، اما این دو بیماری تفاوت بسیاری با یکدیگر دارند، در واقع می‌توان گفت تحت شرایطی خاص و در صورتی که آبسه بدون درمان رها شود، احتمال دارد عفونت آن گسترش یافته و به فیستول تبدیل شود. آبسه مقعدی به معنی تجمع عفونت در زیر پوست نواحی اطراف مقعد است و منظور از فیستول مقعدی ایجاد مسیری غیر طبیعی میان بافت روده و پوست اطراف مقعد است.

تشخیص فیستول مقعد و آبسه مقعدی

برای تشخیص بیماری فیستول و آبسه مقعدی پزشک ضمن دریافت علائم و نشانه‌های ایجاد شده برای بیماری مانند تب، قرمزی، تورم و …ممکن است سایر روش‌ها را نیز استفاده کند. در مورد آبسه باید گفت بجز در موارد خاص، از طریق معاینه پزشک بیماری را تشخیص داده و درمان‌های لازم را توصیه می‌کند.

اما برای تشخیص نهایی فیستول نیاز به روش‌های دیگری است. از مهمترین روش‌های تشخیص فیستول می‌توان به سونوگرافی اندوآنال دو بعدی و سه بعدی همراه با تزریق آب اکسیژنه به فیستول برای مشاهده شیار آن اشاره کرد. به علاوه در بعضی موارد از سی تی اسکن و ام آر آی استفاده می‌شود، این روش‌ها دقت بالایی داشته و در مورد بیمارانی که میزان عفونت در آنها زیاد است کاربرد دارد.

تفاوت روش‌های درمان فیستول مقعد و آبسه مقعدی

اگر بیماری در مرحله اولیه باشد برای درمان آبسه مقعدی می‌توان از آنتی بیوتیک استفاده کرد و در صورتی که آبسه سر باز نکند، پزشک می‌تواند با ایجاد برش روی آن محتویات عفونی تجمع کرده را تخلیه کند.

اما درمان فیستول کمی پیچیده‌تر است زیرا مجرای ایجاد شده حاصل از بیماری را نمی‌توان با استفاده از دارو یا درمان‌های خانگی درمان کرد، درمان فیستول با لیزر و جراحی امکان پذیر است اما از آنجایی که جراحی ریسک عوارضی مثل بی اختیاری را در پی دارد کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما لیزر درمانی روشی بسیار مناسب است که می‌تواند بدون ایجاد عوارض و یا درد و خونریزی، در کمترین زمان ممکن فیستول ایجاد شده را درمان کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایران کلینیک

پیشرفته ترین و مجهزترین مرکز درمان بواسیر، هموروئید، کیست مویی، شقاق، فیستول با لیزر در یک جلسه زیر نظر متخصص کولورکتال با 25 سال تجربه

اطلاعات تماس
  • 091987***** - 091987*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان