اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980423385070134

فلنج های جوشی، اتصالاتی محکم با مزیت‌های فراوان

کد: 13980423385070134

http://bit.ly/30r4MKC

، تهران , (اخبار رسمی): فلنج های جوشی، قطعاتی فولادی برای برقراری اتصال میان اقلام پایپینگی در موتورخانه‌ها، نیروگاه‌ها و ... هستند.

فلنج های جوشی، اتصالاتی محکم با مزیت‌های فراوان
فلنج های جوشی، اتصالاتی محکم با مزیت‌های فراوان
فلنج های جوشی، اتصالاتی محکم با مزیت‌های فراوان
فلنج های جوشی، اتصالاتی محکم با مزیت‌های فراوان

فلنج های جوشی به کمک پیچ و مهره به یکدیگر متصل می‌شوند و به واسطه‌ قرار گرفتن واشر در بین دو فلنج، قسمت بالایی آن آب بندی می‌شود. فلنج‌ها همانند فرآیند جوشکاری و رزوه کردن نوعی از اتصال محسوب می‌شوند. پایپ کالا در ادامه این مقاله به عنوان واردکننده فلنج های ملسی ایتالیا و تنها مرجع علمی تاسیسات از مزایای اتصالات فلنجی گفته است.

انواع اتصالات بین اقلام تاسیساتی

اگر قرار باشد لوله و اتصالات را به شیرآلات صنعتی مانند شیرفلکه کشویی چدنی متصل کرد، انواع روش‌های اتصال وجود دارد مانند جوشکاری و رزوه کردن که در گذشته استفاده می‌شد ولی هر کدام از این روش‌ها مزایا و معایبی دارد.

جوشکاری یکی از مطمئن‌ترین روش‌های اتصال است که هم اکنون نیز به وفور استفاده می‌شود، اتصالاتی که به روش جوشکاری به یکدیگر متصل می‌شوند دارای تحمل  فشار و دمایی بسیار بالا هستند ولی در مواقعی که نیاز باشد تا یکی از اقلام موتورخانه مانند شیرآلات چدنی را برای تعمیر و یا تعویض از خط لوله کشی جدا کرد باید محل جوشکاری لوله و اتصالات را برش داد که این برش دادن کاری سخت است و خرابی زیادی به بار می‌آورد.

نوعی دیگر از اتصال به نام دنده‌ای هم وجود دارد که در این نوع اتصال با وجود اینکه امکان باز کردن آن به راحتی وجود دارد ولی در دما و فشار بالا امکان آب بندی مناسب ندارد؛ همچنین در سایزهای بالا امکان اتصال دنده‌ای وجود ندارد.

فلنج‌های جوشی بسیار مطمئن برای آب بندی، تعمیر و نگهداری

فلنج های جوشی از یک طرف به لوله و اتصالات جوش می‌شوند و از طرف دیگر به واسطه پیچ و مهره به فلنج جوشی روبرو خود متصل می‌شوند. فلنج های جوشی هنگامی که کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، فضای بین آنها را با واشر لاستیکی یا گسکت فلزی پر می‌کنند تا وظیفه آب بندی به بهترین نحو ممکن انجام شود.

قابلیت‌های مهم فلنج های جوشی برای تعمیر و نگهداری اقلام تاسیساتی است، به واسطه اتصال پیچ و مهره ای فلنج های جوشی، قابلیت باز و بسته کردن آن بدون هیچگونه آسیبی به فلنج جوشی و سایر اقلام به راحتی انجام می‌شود.

باید فرض را بر این گرفت که قطعه‌ای مانند لرزه گیر لاستیکی در محیط موتورخانه خراب شده و نیاز به تعویض یا تعمیر آن است، هنگامی که هیچ‌گونه جوشکاری به لرزه گیر لاستیکی انجام نشده و اتصال با فلنج جوشی انجام شده باشد، به راحتی می‌توان پیچ و مهره فلنج را باز و لرزه گیر لاستیکی را از خط جدا کرده و لرزه گیر جدید را وارد مسیر کرد و سپس با بستن پیچ و مهره دوباره اتصال برقرار خواهد شد.

واشر و گسکت برای آب بندی فلنج های جوشی

هنگامی که دو فلنج جوشی در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند فضای کوچک خالی بین آنها وجود دارد که این فضای خالی را برای پر شدن با واشر در نظر گرفته‌اند تا وظیفه آب بندی به بهترین نحو ممکن انجام شود.

واشرهای متنوعی وجود دارد که جنس‌هایی از قبیل لاستیکی، فلزی، آلیاژی و گرافیتی دارند که بسته به نوع اتصال و سیال طراحی و دما و فشار انتخاب می‌شوند.

انواع فلنج های جوشی

1- فلنج جوشی گلودار:

این نوع فلنج جوشی دارای گلویی بلند است و به همراه اتصالات جوشی به کار می‌رود. از ویژگی‌های این نوع فلنج جوشی، تحمل فشاری و نیروی بالای آن است. همچنین تحمل دمایی بالا و یا تحمل دمایی زیر صفر، یکی دیگر از ویژگی‌های این نوع از فلنج های جوشی است.

2- فلنج جوشی اسلیپون:

در این نوع فلنج هیچ گلویی وجود ندارد و این نوع فلنج‌ها جهت فلنج کردن با فشار کم مناسب است. در اتصال این نوع فلنج جوشی از داخل و بیرون آن باید اتصال جوشی انجام شود.

3- فلنج کور:

به منظور بستن و کور کردن یک مسیر لوله کشی از فلنج کور استفاده می‌شود. فلنج های کور هیچ مسیری برای عبور سیال یا آب ندارند و سدی در مقابل عبور آب هستند.

4- فلنج های جوشی ساکت ولد:

 فلنج های جوشی ساکت ولد ظاهری همچون فلنج های اسلیپون دارد ولی مدل جوشی آن متفاوت است و تحمل دمایی و فشاری بالاتری نسبت به فلنج اسلیپون دارد.

تمام فلنج های جوشی ذکر شده دارای تحمل دما و فشاری متفاوت هستند که با توجه به فشار سیال و نیاز پروژه انتخاب می‌شوند. باید دقت شود که لیست قیمت فلنج های جوشی با توجه به فشار مورد نیاز متغیر است.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت لیست قیمت انواع فلنج جوشی و فلنج کور می‌توانند به سایت پایپ کالا به نشانی www.pipekala.com مراجعه کنند و اطلاعات فنی و لیست قیمت فلنج های جوشی را نیز مشاهده کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پایپ کالا

سایت اینترنتی پایپ کالا- مرجع معرفی و ارائه آنلاین پیش فاکتور لوله , اتصالات و شیرآلات

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]