اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980625404790134

روش تولید اتصالات بنکن

کد: 13980625404790134

http://bit.ly/2OcqHlT

، تهران , (اخبار رسمی): همواره برای ادامه مسیر لوله کشی در سیستم تاسیساتی به اتصالات نیاز است زیرا لوله‌های فلزی اغلب در طول‌های 6 متری تولید خواهد شد و برای اقدام‌هایی از قبیل ادامه خط لوله کشی، تغییر جهت لوله، گرفتن انشعاب از خط اصلی لوله، تغییر سایز لوله کشی و ... نیاز به استفاده از اتصالات فلزی است.

روش تولید اتصالات بنکن
روش تولید اتصالات بنکن
روش تولید اتصالات بنکن
روش تولید اتصالات بنکن

اتصالات فلزی بنا به نوع آلیاژ و روش ساخت دسته بندی می‌شوند که اتصالات مورد بحث در این مقاله آلیاژ کربن استیل و روش تولید مانیسمان را دارند. پایپ کالا وارد کننده عمده اتصالات بنکن توضیحاتی در این مورد در ادامه ارائه داده است.

استانداردهای اتصالات بنکن

استانداردهای لوله و اتصالات بسیار مهم هستند زیرا در هر پروژه و بنا به الزامات طراحی انجام شده توسط تیم فنی و مهندسی نیاز به آلیاژ خاصی از اتصالات است. به عنوان مثال برای عبور سیال آب با فشار و دمای بالا و سایزهای بزرگ نمی‌توان از اتصالات دنده‌‌ای استفاده کرد و لازم است از اتصالات کربن استیل مانند اتصالات بنکن استفاده کرد و یا برای پروژه‌هایی مانند صنایع غذایی لازم است از لوله و اتصالات استنلس استیل استفاده شود.

اتصالات بنکن دارای جنس آلیاژ کربن استیل به استاندارد ASTM A234 WPB و استاندارد ابعادی و هندسی آن طبق ASME B16.9  است.

سبد کالایی اتصالات بنکن  چیست؟

اتصالات بنکن برای کاربردهای مختلف لوله کشی شامل موارد زیر است:

زانویی مانیسمان بنکن: برای تغییر جهت لوله کشی به صورت 90 درجه و یا 45 درجه لازم است از زانویی استفاده شود.

سه راهی مانیسمان بنکن: برای انشعاب گرفتن از لوله‌های فلزی و مانیسمان لازم است از سه راهی بنکن استفاده شود. سه راهی مانیسمان بنکن در دو نوع سه راهی مستقیم و سه راهی تبدیلی موجود است.

تبدیل مانیسمان بنکن: برای انجام تغیر سایزینگ لوله‌های مانیسمان از تبدیل استفاده می‌شود. تبدیل‌های بنکن در دو مدل تبدیل مانیسمان هم محور و تبدیل مانیسمان خارج از مرکز عرضه می‌شود.

کپ مانیسمان بنکن: برای مسدود کردن انتهای خط لوله کشی و اصطلاحا کور کردن جریان لازم است از کپ مانیسمان استفاده کرد.

ریتِرن مانیسمان بنکن: همان زانویی است ولی با زاویه 180 درجه و برای برگشت جریان از آن استفاده می‌شود. در پروژه‌هایی که محدودیت‌های مالی دارند می‌توان از دو زانوی 90 درجه استفاده کرد و به یکدیگر جوش داد زیرا قیمت ریترن‌ها بسیار بالا است.

چهارراه مانیسمان بنکن: برای گرفتن دو انشعاب در یک مسیر می‌توان از چهارراه مانیسمان بنکن استفاده کرد.

روش ساخت اتصالات بنکن

اتصالات بنکن به روش مانیسمان ساخته می‌شود. روش مانیسمان به روشی اطلاق می‌شود که هیچ گونه درز جوشی در بدنه اتصالات وجود نداشته باشد. زیرا درزجوش از نقاط ضعف اتصالات محسوب می‌شود و در فشار و دمای بالا امکان آسیب رسیدن به اتصالات فلزی در نقاط جوشکاری شده وجود دارد.

بدیهی است که لیست قیمت اتصالات مانیسمان بنکن از لیست قیمت اتصالات درزدار بالاتر است زیرا روش ساخت اتصالات بنکن  بسیار سخت‌تر و هزینه برتر است.

عموما اتصالات بنکن از لوله مانیسمان تهیه می‌شود :

زانویی بنکن: تکه‌ای از لوله مانیسمان است که با عملیات حرارتی و با عبور از قالب به شکل زانویی درمی‌آید.

سه راهی بنکن: تکه‌ای از لوله مانیسمان را فیکس کرده و با عبور جریان آب پرفشار تکه‌ای از میان لوله سوراخ شده و بعد از عملیات ماشین کاری به شکل سه راهی می‌شود.

کپ بنکن: کپ‌های بنکن از روش پرس کاری ورق مانیسمان تولید می‌شود به این صورت که ورق را در قالبی گود گذاشته و با وارد کردن ضربه به آن شکل قالب را می‌گیرد.

اینها نمونه‌ای از روش‌های ساخت اتصالات بنکن است ولی مهم ترین فاکتور در ساخت اتصالات بنکن نبود هیچ گونه درز جوشی در راستای آن است.

علاقه مندان برای اطلاع از نحوه همکاری با پایپ کالا و مشاهده لیست قیمت و مشخصات فنی محصولات می‌توانند به سایت اینترنتی پایپ کالا به نشانی www.pipekala.com مراجعه و یا با شماره 02155696808 تماس حاصل کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پایپ کالا

سایت اینترنتی پایپ کالا- مرجع معرفی و ارائه آنلاین پیش فاکتور لوله , اتصالات و شیرآلات

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]