کد: 139804243854312489

نحوه برقراری یک ارتباط موثر

کد: 139804243854312489

http://bit.ly/2Sj0wtP

، اصفهان , (اخبار رسمی): مطمئنا تاکنون برای هر کسی اتفاق افتاده که در روابط خود با دیگران دچار مشکل شده باشد. این مشکل می‌تواند باعث رنج شود و شاید لطمه‌های روحی و عاطفی زیادی هم به افراد وارد کند اما ایجاد چنین رابطه‌ای اصلا کار سختی نیست.

نحوه برقراری یک ارتباط موثر
نحوه برقراری یک ارتباط موثر

ارتباط موثر یکی از موضوعات مهم زندگی هر شخصی است و اگر فردی بتواند ارتباطات موثر و خوبی با دیگران ایجاد کند، به بهبود زندگی خود بسیار کمک کرده است و در واقع ایجاد چنین ارتباطی یکی از مهارت‌های مهم زندگی است. بعضی افراد بر این باور هستند که این موضوع امری ذاتی است ولی اصلا این موضوع صحیح نیست و کاملا امری اکتسابی است و باید به راحتی بتوان با رعایت نکاتی و تمرین مداوم آنها، مهارت ایجاد رابط موثر را یاد گرفت.

برای ایجاد یک رابطه موثر می‌توان نکات زیر را در نظر گرفت:

1.همرنگ و هم سطح شدن با دیگران

هر کس دیگران را با معیارها و دیدگاه‌های خود قضاوت می‌کند. (استر هاردینگ)

یکی از راهکارهای کاربردی که کمک بسیاری به ایجاد ارتباط موثر با دیگران می‌کند، این است که خود را در سطح دیگران دید و به شکلی خود را هم رنگ آنها کرد. هر چقدر فرد در سطح دیگران ظاهر شود و به زبان قابل درک برای آنها حرف زند،موفق تر خواهد بود.

مهم نیست که این افراد که هستند و چه موقعیتی دارند فقط نکته مهم این است که با آنها هم سطح شد. برای مثال هیچ کس نمی‌تواند با فرزند چهار ساله به همان شکل حرف بزند که با دوست سی ساله خود حرف می‌زند. اگر فردی قصد دارد ارتباط موثری با فرزند خود داشته باشد باید با او هم سطح شود؛ به گونه‌ای باید بچه شود.

همیشه می‌توان به دو روش به مخاطبان خود نگاه کرد:

  1. می‌توان به اختلافات و تفاوت‌ها نگاه کرد.
  2. می‌توان به نقاط مشترک و شباهت‌ها نگاه کرد.

اکثر انسان‌ها از روش اول استفاده می‌کنند و دقیقا به همین دلیل است که در روابط خود موفق نیستند و نمی‌توانند ارتباط موثری را برقرار کنند.

افراد نقاط مشترک فراوانی با هم دارند و با کمی تمرین می‌توان به راحتی آنها را پیدا کرد. اگر بتوان نقاط مشترک خود را با دیگران دید به صورت ناخودآگاه خصومت‌ها و مقاومت‌ها از بین می‌رود و افراد می‌توانند با هم دوست و هم رای شوند.

وقتی افراد با یکدیگر همسان می‌شوند، با هم همکاری می‌کنند. این موضوع بسیار جالب و سودمند است. به تعداد کسانی که در دنیا زندگی می‌کنند، نگرش‌های متفاوتی وجود دارد. هم سو شدن با دیگران افق دید و ذهن انسان را باز می‌کند و کاری می‌کند تا بتوان موضوعات را از نقطه نظرات مختلف نگاه کرد و همکاری دیگران را جلب کرد.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت سایت دوستان خوب به آدرس dostankhob.com مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سایت دوستان خوب

ما به دوستانی که در روابط خود مشکل دارند٬ کمک می‌کنیم که روابط بهتری را تجربه کنند.

منتشر شده در سرویس:

روانشناسی و موفقیت