اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139804253860310358

با آخرین تکنولوژی‌ها در تولید لنز چشم آشنا شوید

کد: 139804253860310358

http://bit.ly/2luST75

، تهران , (اخبار رسمی): در استفاده از لنزهای چشمی باید بسیار دقت کرد؛ زیرا چشم یک عضو حساس است و ممکن است استفاده از لنز مشکلاتی را برای این عضو ایجاد کند.

با آخرین تکنولوژی ها در تولید لنز چشم آشنا شوید
با آخرین تکنولوژی‌ها در تولید لنز چشم آشنا شوید
با آخرین تکنولوژی ها در تولید لنز چشم آشنا شوید
با آخرین تکنولوژی‌ها در تولید لنز چشم آشنا شوید
با آخرین تکنولوژی ها در تولید لنز چشم آشنا شوید
با آخرین تکنولوژی‌ها در تولید لنز چشم آشنا شوید

باید این واقعیت را قبول کرد که ساختار لنز چشم از یک لایه نازک پلاستیکی یا ژلاتینی فاصله گرفته و در حال حاضر از تکنولوژی‌های پیشرفته در ساخت آنها استفاده می‌شود. حتی امروزه کار به جایی رسیده که متخصصین و پزشکان از لنزهای تماسی به عنوان راهکاری برای رساندن دارو به چشم فرد استفاده می‌کنند. از طرف دیگر تکنولوژی استفاده شده در این لنزها به حدی پیشرفت کرده که حتی امکان استفاده از لنز به صورت دائمی هم وجود دارد.

حالا با توجه به این توضیحات، در ادامه به چند تکنولوژی پیشرفته در تولید لنز چشم اشاره شده که تغییرات شگفت انگیزی در تولید آنها به وجود آورده‌اند و کاربرد لنزها را تحت تاثیر قرار داده است.

مروری بر لنز چشم  

لنز چشم یک لایه پلاستیکی یا ژلاتینی خاص است که حالت انعطاف پذیری دارد و به صورت یک کلاه یا روپوش بر روی قرنیه چشم قرار می‌گیرد. این لنزها به دو دسته لنز رنگی و لنز طبی تقسیم‌بندی می‌شوند که در چند سال اخیر لنز طبی رنگی هم به آنها اضافه شده است.

نسل اولیه لنزهای تماسی برای استفاده در چند ساعت طراحی شده بودند و به دلیل عدم اکسیژن رسانی یا حتی عدم آب رسانی مناسب به سطح چشم چندان مورد تایید پزشکان نبودند. اما در چند سال اخیر تغییراتی در آنها به وجود آمده که یکی از آنها، استفاده از پلیمرهای پلاستیکی مانند هایدروژل و سیکلو هایدروژل است.

جدیدترین تغییرات لنزهای تماسی  

برخی از این لنزهای تماسی راحتی وصف ناپذیری برای فرد ایجاد می‌کنند، اما متاسفانه میزان اکسیژن رسانی آنها کم است و به همین دلیل به عنوان لنز طبی یکبار مصرف یا لنز رنگی یکبار مصرف به کار گرفته می‌شوند. جدیدترین نسل لنز چشم بر مبنای ترکیبی از مواد سیلیکونی و پلیمری ساخته شده که امکان عبور اکسیژن از آن ها بسیار بیشتر است.

میزان اکسیژن عبوری از این لنز تماسی تا حدود ۱۰ برابر نسبت به نسل قبلی لنزهای تماسی بود و به همین دلیل بسیار راحت هستند و امکان استفاده از آنها در بلند مدت وجود دارد. این همان تکنولوژی است که در ساخت لنز طبی سالانه و لنز طبی ماهانه از آن استفاده می‌شود.

یکی دیگر از تغییرات جدید در حوزه لنز چشم و خانواده آنها، امکان استفاده مواد دارویی و مغذی در ساختار لنز است. به عنوان مثال برای کسانی که به علت خشکی چشم قادر به استفاده از لنز نیستند، مکمل هایی مانند روغن ماهی امگا ۳ به ساختار لنز اضافه شده که راحتی و کیفیت لنز را به طور چشمگیری بهبود بخشیده است.

این موضوع به آنها کمک می‌کند که به راحتی بین ۸ تا ۱۰ ساعت از لنز استفاده کنند و ویتامین روزانه چشم تامین شود. اما از آنجایی که پزشکان به نسبت عملکرد لنز تماسی به صورت رنگی و طبی نگران بودند دو تکنولوژی جدید به عنوان سیستم تمیز کننده بر پایه هیدروژن پراکسید به کار گرفته شده که شامل Clear Care و OcuSoft می‌شوند. این تکنولوژی برای کسانی که آلرژی دارند بهترین خبر ممکن است.

در نهایت امروزه تولید جدیدترین محلول‌های لنز مانند Opti-free Pure Moist، RevitaLens OcuTec، و BioTrue نیز صورت گرفته که همه آنها باعث افزایش راحتی و رطوبت دهی مناسب ساختار لنز می‌شوند. حالا با توجه به توضیحات داده شده در ادامه چهار گزینه جدید و مناسب در حوزه لنز چشم بررسی شده‌اند.

لنز چشم آزاد کننده دارو  

این یکی از جدیدترین تغییرات در ساختار لنز تماسی است. پزشکان بعد از تحقیقات به این نتیجه رسیدند که افزودن دارو به کمک قطره یا هر روش دیگری به چشم بازدهی چندانی ندارد و تنها ۵ درصد آن جذب می‌شود. در حقیقت، سیستم ایمنی چشم اجازه ورود مواد خارجی را نمی‌دهد و به همین دلیل بیشتر مواد دارویی دفع می‌شود.

این در حالی است که این نسل از لنز طبی به صورت یک کلاهک بر روی چشم قرار می‌گیرد و به مرور زمان مواد دارویی را آزاد می‌کند. جالب‌تر اینکه به مرور زمان رنگ لنز تغییر می‌کند و پزشکان متوجه آزادسازی دارو می‌شوند.

لنز طبی دائمی

لنز طبی دائمی یکی از راهکارهایی بود که تولیدکنندگان و برندهای حوزه لنز چشم برای پوشاندن نقاط ضعف خود به آن پناه بردند. در این لنزها از هیدروژل سیلیکون استفاده شده و به عنوان یکی از آخرین پیشرفت‌های تکنولوژی در حوزه لنز شناخته می‌شود. سیلیکون هایدروژل هم در اکسیژن رسانی به سطح قرنیه چشم و هم در رطوبت رسانی به آن عملکرد بسیار خوبی دارد.

با این تفاسیر افراد می‌توانند از لنز طبی و لنز رنگی خود در زمان خواب کوتاه و دوش گرفتن استفاده کنند. اگرچه هنوز هم توصیه ما این است که از لنزهای تماسی به صورت دائمی و به صورت خواب استفاده نشود، اما شرکت‌های تولید کننده لنز چشم معتقدند که این تکنولوژی مشکل خاصی برای چشم ایجاد نمی‌کند.

لنز تماسی نرم  

افزایش انعطاف پذیری و شکل پذیری با توجه به انحنای قرنیه چشم یکی دیگر از ویژگی‌های جدید در لنزهای تماسی است. این گونه لنز ها آزادی بیشتری نسبت به لنزهای سخت دارند و معمولاً با توجه به وضعیت قرنیه چشم، تغییر می‌کنند. این لنزها گزینه خوبی برای افراد مبتلا به آستیگماتیسم نیستند، اما میزان نفوذ پذیری اکسیژن در آنها نسبتا بالا بوده و به همین دلیل برای بلند مدت از آنها استفاده می‌شود.

لنزهای تماسی نفوذپذیر به گاز

لنز چشم نفوذپذیر به گاز یا همان لنزهای سخت یا لنزهای GP نسل جدید دیگری هستند که مقدار آب موجود در آن ها بسیار کمتر بوده و در عوض نفوذ پذیری بالاتری نسبت به گازها دارند. لنزهای سخت به صورت یک کلاهک بر روی چشم قرار می‌گیرند و انتخاب بهتری برای افراد مبتلا به آستیگماتیسم هستند. البته این لنزها در حال حاضر نسبت به لنزهای نرم کاربرد کمتری دارند و بیشتر افراد مبتلا به آستیگماتیسم یا افراد دارای حالت خاص در قرنیه از آنها کمک می‌گیرند.

لنزهای بیونیکی

در یکی دو سال اخیر یک شرکت آمریکایی به نام Ocumetics Technology از یک لنز جدید به نام لنز بیونیکی رونمایی کرده که قدرت دید آن به صورت ۲۰ از ۲۰ هست و به بیماران این امکان را می‌دهد تا سه برابر نسبت به قبل بهتر ببینند. این لنز که در اوایل سال ۲۰۱۸ معرفی شده، می‌تواند یک گزینه محبوب و مناسب به عنوان لنز طبی باشد و حتی در افراد مبتلا به آب مروارید می‌تواند جایگزین جراحی عدسی باشد.

لنزهایی با قابلیت عینک آفتابی

این یکی دیگر از ویژگی‌های جدیدی است که در ساختار لنز چشم به وجود آمده است. در حقیقت شرکت‌های تولیدکننده لنزهای تماسی تلاش کردند که ویژگی‌هایی در این لنزها به وجود بیاورند که هم از ورود نور شدید خورشید و هم از ورود نور ماوراء بنفش به داخل چشم جلوگیری کنند. با این تفاسیر افرادی که در دید خود دچار مشکل هستند می‌توانند با خیال راحت از این لنزها استفاده کنند و در کنار آن نیازی به استفاده از عینک آفتابی نداشته باشند.

در این مطلب تلاش شد تا به آخرین تغییرات به وجود آمده در ساخت لنز چشم اشاره شود و در ادامه کاربرد آنها به عنوان لنز طبی و لنز رنگی بررسی شد. طبیعتاً ممکن است هر فردی هم در این زمینه ابهاماتی داشته باشدیا بخواهید سوالات خاصی را مطرح کند.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت بینا اپتیک به ادرس www.binaopt.com که یکی از  بهترین عینک فروشی تهران است مراجعه کرده و یا از طریق شماره‌های درج شده در سایت با کارشناسان در ارتباط باشند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بینا اپتیک

امروزه متاسفانه با عرضه محصولات بی کیفیت تقلبی در ایران به سختی می توان محصولات ارجینال را برای خود تهیه نمود بینا اپتیک با 59 سال سابقه در زمینه ی عزضه محصولات بینایی از قبیل عینک طبی عدسی های عینک، عینک آفتابی، لنز طبی و لنز رنگی و لوازم جانبی عینک این مشکل را برای شما عزیزان رفع کرده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

سلامت و زیبایی | مد و لباس