کد: 139804253860611893

چهار مکانی که در سفر به ترکیه باید از آنها بازدید کرد

کد: 139804253860611893

http://bit.ly/2ShyIWK

، تهران , (اخبار رسمی): به نظر افراد زیادی، یکی از عجیب‌ترین کشورهای جهان، کشور ترکیه است. این کشور وسیع، از غرب تا شرق‌ آنقدر تنوع، جاذبه و زینت دارد که اگر هر ماه هم سفری به آن داشت، باز هم جای جدیدی برای دیدن وجود دارد.

چهار مکانی که در سفر به ترکیه باید از آن بازدید کنید
چهار مکانی که در سفر به ترکیه باید از آنها بازدید کرد
چهار مکانی که در سفر به ترکیه باید از آن بازدید کنید
چهار مکانی که در سفر به ترکیه باید از آنها بازدید کرد

ترکیه دارای مکان‌های دیدنی زیادی است؛ از ویرانه‌های رومی در کرانه‌های غربی و جنوبی گرفته تا گنبد و مناره‌های استانبول، از سواحل آنتالیا و گردشگاه‌های مدیترانه‌ای تا کوه‌های مه آلود دریای سیاه.

یکی از مهم ترین جاذبه‌های گردشگری ترکیه را می‌توان سواحل این کشور دانست. ترکیه کشوری با چهار دریا و سرزمینی اوراسیایی است که قسمت بزرگی از آن یعنی آسیای کوچک یا آناتولی در منطقه خاورمیانه و جنوب غرب آسیا قرار دارد و علاوه براین قسمت کوچکی که تراکیه نامیده می‌شود در جنوب شرق اروپا و در منطقه بالکان قرار دارد.

1- شهر باستانی آسپندوس در آنتالیا (Aspendos)

افراید که ار خریداران تور آنتالیا هستند حتما از این مکان بازدید کرده‌اند. شهر تاریخی آسپندوس و آمفی تئاتر مشهور آن، از برترین جاذبه‌های گردشگری کشور ترکیه هستند که در فاصله چهل کیلومتری شهر آنتالیا قرار دارند. آسپندوس از بهترین مناطق دیدنی ترکیه، به خصوص برای علاقه‌مندان به آثار تاریخی و باستانی است.

این شهر را مهاجران آرگوسی بنا کردند و 546 سال پیش از میلاد مسیح نیز تحت فرمانروایی ایرانیان قرار داشت. آسپندوس در زمان خود، یکی از ثروتمندترین شهرها بوده که شهر آسپندوس به پرورش اسب و صادرات این حیوانات شهرت داشت.

2- آدالند کوش آداسی

معمولا مسافرانی که تور کوش آداسی را خریداری می‌کنند قصد استفاده ار تفریحات تابستانی را دارند. پارک آبی کوش‌ آداسی جزو ده پارک آبی برتر در جهان است و بزرگترین پارک آبی در اروپا است و بازی‌های آبی متنوعی را در خود جای داده است و امکانات سرگرمی کاملی برای نگه داشتن گردشگران در تمام سنین در این پارک آبی کوش آداسی وجود دارد، حضور و استفاده از تفریحات این پارک آبی یک روز بزرگ برای هر کسی است که در کوش آداسی اقامت دارد.

سرسرهای آبی بسیار متنوعی برای سرگرمی در آدالند وجود دارد، استخر کودکان و سرسره‌هایی هم   با الهام از تم برجهای کرملین در پارک آدالند وجود دارد، استخر جکوزی، استخر موج، استخر شاد، استخر اقیانوسی، رودخانه آرام، قایق سواری در رودخانه به طول ۱ کیلومتر، برج های شیرجه، طرمبلنس و بوفه هایی برای مواد غذایی و انواع نوشیدنی در تمامی مناطق پارک برای رفاه افراد وجود دارد. 

3- مسجد آبی یا مسجد سلطان احمد استانبول

یکی از با شکوه ترین بناهای ترکیه و استانبول است که به دلیل کاشی‌های آبی رنگش، به آن مسجد آبی نیز می‌گویند. هیچ کدام از مسجدهای این شهر به اندازه مسجد آبی نگاه‌ها را خیره خود نمی‌کند.

این بنای باشکوه کمی متفاوت تر از سایر مساجد است. شش مناره و گنبدهای آبشاری آن، از زیبایی‌های این مسجد است که بی شک مورد تحسین بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد..

امروزه بسیاری از گردشگران و مسافران تور استانبول برای تماشای انعکاس رنگ آبی آسمان بربدنه‌ی مسجد به استانبول سفر می‌کنند، داخل مسجد نیز با کاشی‌های آبی مزین شده است..

در قسمت شبستان مسجد بهشتی از طرح و نور و رنگ دیده می‌شود، کاشی کاری‌ها و طلاکاری‌های بی‌نظیر و رنگارنگ قطعا افراد را مجذوب خودش خواهد کرد.

غیر مسلمانان زیادی برای دیدن مسجد آبی آمده و می‌آیند. طراحی جالبی که در ورودی مسجد قرار دارد زنجیره‌هایی است که ازدروازه‌ها آویزان شده است. این زنجیرها باعث می‌شود همه کسانی که می‌خواهند وارد مسجد شوند سرخود را هنگام ورود خم کننددرواقع تعظیم و سلام به هنگام ورود برای همه اجبار است.

4- قلعه یدیکوله استانبول ( yedikule fortress)

اکنون این دروازه جذاب و شگفت آور، یکی از موزه‌های استانبول است. قلعه‌ای تاریخی که هر گردشگری باید آن را در فهرست مکان‌هایی که می‌خواهد بازدید کند قرار دهد. این قلعه در یدیکوله در محله فاتح استانبول واقع شده و محل سکونت باب عالی بوده است و همین طور یکی از قلعه‌های صعب العبور در استانبول به حساب می‌آید  اما کاملا ارزش دیدن دارد.

طاق بزرگ این قلعه با نام Porta Aurea به دروازه‌ی طلایی معروف است چرا که درهای این دروازه طلاکاری شده بوده‌اند. وقتی عثمانی‌ها استانبول را تصرف کردند از  این قلعه به عنوان یک دژ نظامی و بعدها به عنوان زندان و محل اعدام استفاده می‌کردند.

قلعه‌ی یدیکوله در سال‌های اخیر بازسازی شده است و اکنون گردشگران می‌توانند از بالای برج‌های آن چشم‌اندازهایی از مناطق اطراف استانبول و دریای مرمره را تماشا کنند.

در عصر معماری ترکها با اضافه نمودن ۵ برج دیگر مجموع این ۷ برج را تبدیل به قلعه درونی مستحکمی کردند که در طول زمان بعنوان خزانه دولت، انبار و زندان سفارت استفاده شده است.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت بیسان سیر به آدرس bisanseir.com مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بیسان سیر

آژانس مسافرتی بیسان با کادری مجرب و متعهد همواره سعی در فراهم کردن بهترین و مناسب ترین امکانات برای ایجاد شرایطی آرام و لذت بخش برای سفر شما دوستان را دارد.