اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139804263861410772

نقش سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو در رشد و توسعه کسب و کار

کد: 139804263861410772

http://bit.ly/2SmXfcJ

، تهران , (اخبار رسمی): سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجوگر (SEO) فرآیند ساده‌ای نیست که به راحتی پیاده‌سازی شود زیرا نیازمند دانش زیاد، علم پیش زمینه‌ای و صبر است. موتور‌های جستجو با تغییر مداوم الگوریتم‌های خود غیر قابل پیش‌بینی هستند؛ بنابراین وظیفه مهندسین سئو (SEO) بروز نگه داشتن اطلاعات خود در این زمینه است.

نقش سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجوگر (SEO) در رشد و توسعه کسب و کار
سئو (SEO)

کارشناسان هم سایت با توجه به حساسیت در فضای مجازی، در ادامه قصد دارند علاقه مندان را با سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجوگر (SEO) آشنا کنند.

سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجوگر برگرفته از عبارت Search Engine Optimization است که کلمات معادلی چون SEO یا بهینه سازی موتور جستجو دارد که همگی آنها به یک معنی هستند و می‌توان آن را بصورت زیر تعریف کرد:

سئو (بهینه‌سازی موتور جستجو) به معنای فریب و یا دستکاری موتور‌های جستجو با روش‌های غیر اخلاقی نیست. آن‌ها برای کمک کردن به بهبود رویت و ارتباط وب سایت‌ها در نتایج جستجوی طبیعی با هدف رسیدن به رتبه‌بندی بالا، ایجاد شده‌اند.

سئو را می‌توان مجموعه‌ای از روش‌ها برای تغییر استراتژیک وب سایت‌ها دانست. این فرآیند به بیان مهمترین عوامل مرتبط صفحه و افزایش اهمیت آن در صفحه نتایج جستجو، می‌پردازد.

اوایل شروع سئو

در اوایل سال 1990 اولین موتور‌های جستجو کار خود را آغاز کردند؛ بعضی از محبوب‌ترین آن‌ها Infoseek ،Alta Vista و Yahoo بودند.در آن زمان مردم موتورهای جستجو را به دید یک لیست فهرست شده نگاه می‌کردند که همانند صفحه زرد، سئو اولیه بر اساس حروف الفبا انجام می‌شد. در این لیست صفحاتی همچون AAA در بالای این لیست وجود داشتند.

با رشد مداوم اینترنت موتورهای جستجوی جدید‌تری ظاهر می‌شدند که از الگوریتم‌های رتبه‌بندی پیچیده‌تری استفاده می‌کردند. این الگوریتم‌ها با معیار تراکم کلمه کلیدی ( تعداد دفعاتی که یک کلمه کلیدی یا یک عبارت در یک صفحه استفاده شده تقسیم بر تعداد کل کلمات صفحه) و برچسب‌های شبیه key-words برای فهم محتویات وب سایت‌ها استفاده می‌کردند. به دنبال این رشد سئو برای بیشتر دیده شدن سایت‌ها فعالیت خود را شروع کرد. با توسعه رتبه‌بندی صفحات توسط موتور‌های جستجو، مهندسین سئو به دنبال پیدا کردن راه‌هایی جهت تاثیرپذیری در رتبه بندی این موتورها چه با استفاده از روش‌هایاخلاقی و چه غیر اخلاقی روی آوردند.

اهداف سئو چیست؟

هدف سئو کمک به وب سایت‌ها در بدست آوردن محل بالا در نتایج جستجوی طبیعی و افزایش ارتباط بین صفحات و کلمات کلیدی وارد شده توسط کاربران است. نمایش دادن بیشترین صفحات مرتبط با پرس‌و‌جوی جستجوی وارد شده دارای مزایای زیادی هم برای کاربر و هم برای موتور جستجو است که در آن کاربر بیشترین نتایج مرتبط جستجو شده را پیدا می‌کند و موتور جستجو قابل اعتماد می‌شود چرا که الگوریتم آن بیشترین صفحات مرتبط را نشان می‌دهد.

بطور کلی اهداف سئو را می‌توان بصورت زیر خلاصه کرد:

  1. در بازدید وب سایت تاثیر بسزایی دارد.
  2. باعث ایجاد برند می‌شود.
  3. باعث افزایش ترافیک سایت خواهد شد.
  4. باعث شده وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو از رتبه بهتری برخوردار شد.
  5. باعث افزایش فروش محصولات خواهد شد.
  6. بهترین ابزار برای تبلیغات است.

سئو درون صفحه چیست؟ (On Page SEO)

سئو درون صفحه به کنترل مستقیم کدها و یا محتویات وب سایت اعم از متن، تصویر، پیوند و ... مرتبط می‌شود؛ به طور کلی هر چیزی که در سایت بارگذاری می‌شود مربوط به SEO On Page است. این روش پایه تمام تلاش‌های بهینه‌سازی است زیرا جایی است که بیشترین کنترل روی آن وجود دارد. هر گونه تغییری که در محتویات سایت ایجاد می‌شود در نتایج جستجو تاثیر گذار خواهد بود بنابراین خیلی مهم است که روش SEO On Page بدرستی قبل از روش SEO Off Page انجام شود.

سئو بیرون صفحه چیست؟ (Off Page SEO)

بر خلاف روش SEO On Page که توسعه وب سایت با کنترل مستقیم بالایی انجام می‌شد، روش بهینه سازی بیرون صفحه شامل تمام ارتقاهایی است که در خارج از وب سایت انجام می‌شود؛ این شامل تمام چیزهایی است که می‌تواند در بدست آوردن رتبه‌بندی بالای سایت کمک کند. SEO Off Page در درجه اول در بدست آوردن پیوند دهندگان (پیوندهایی که از سایت‌های دیگر به یک سایت اشاره می‌کنند) متمرکز می‌شود سپس با استفاده از روش‌هایی که در خارج از وب سایت انجام می‌شود به بهینه‌سازی موتور جستجو می‌پردازد.

سئو کلاه سفید چیست؟ (White Hat)

در اصطلاحات فنی این حوزه، سئو کلاه سفید به مجموعه تکنیک‌ها، روش‌ها و استراتژی‌های که از قوانین و راهنمایی‌های موتورهای جستجو تبعیت می‌کنند، اشاره دارد. که این به معنی فریب یا دستکاری موتور‌های جستجو و یا کاربران به هیچ وجه نیست.

سئو کلاه سیاه چیست؟ (Black Hat)

به عبارتی دیگر اصطلاح سئو کلاه سیاه اشاره به مجموعه‌ای از دستورات دارد که به منظور فریب، بازی و دستکاری الگوریتم‌های موتورهای جستجو با هدف بدست آوردن رتبه‌بندی بالا، بکار می‌رود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

هم سایت

یک آژانس دیجیتال مارکتینگ، مجموعه‌ای است که با تکیه بر علم و تجربه در زمینه‌ی بازاریابی اینترنتی، خدمات متنوع و مؤثری را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. علم و تجربه که هرگز پایان نمی‌پذیرند و همواره نیاز به به‌روزرسانی و گسترش دارند. آژانس دیجیتال مارکتینگ هم سایت به لطف پروردگار یکتا، از جمله‌ی پیشروان این عرصه در کشور عزیزمان ایران است. ما با بهره‌گیری از سال‌ها تجربه و دانش و با داشتن کادر متخصص و با تجربه، همواره سعی کرده‌ایم که خلاق، پویا، بروز و مؤثر در رشد و توسعه کسب و کارهای آنلاین و اینترنتی از سال ۱۳۹۵ تاکنون برای هر سلیقه‌ای باشیم. تنها با ثبت شماره تماس خودتان همین الان، 30 درصد کد تخفیف برای استفاده از همه‌ی خدمات هم سایت و یک تماس رایگان با کارشناسان هم سایت را هدیه بگیرید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]