اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140204127364810772
در دسترس نیست

آشنایی با صحرا کلانتری نویسنده و شاعر زن ایرانی

معرفی مختصر فاطمه کلانتری و مروری بر نظرات ایشان

کد: 140204127364810772

، تهران , (اخبار رسمی): در این مطلب قصد داریم با مرور مصاحبه فاطمه کلانتری با آژانس دیجیتال هم سایت ، با شرح حال یکی از شعرای کشورمان اشنا بشویم و مروری بر عقاید، علایق ونظرات ایشان داشته باشیم.

معرفی مختصر فاطمه کلانتری و مروری بر نظرات ایشان
مصاحبه با نویسنده و شاعر زن فاطمه کلانتری با نام هنری صحرا کلانتری

فاطمه کلانتری در مصاحبه با کارشناسان آژانس دیجیتال مارکتینگ هم سایت درباره ی زندگی نامه خود صحبت کردند. ایشان متولد سال 1357در تهران است.وی چون که از نوجوانی علاقه به سرودن اشعار داشت،از همان دوران شروع سراییدن اشعاری ساده وکلاسیک میکرد.به مرور زمان علاقه وی به شعر افزایش یافت و به طور رسمی فعالیت شعری خود را از سال 1380 شروع کرد.

او بعد از تکمیل تحصیلات خود در دبیرستان، وارد رشته  حسابداری شد و لیسانس خود را در این رشته اخذ کرد. وی به دلیل عدم علاقه مندی به این رشته وعدم مطابقت فضای شغلی با روحیات خود این رشته را در مقطع فوق لیسانس ادامه نداد. ایشان مدرک کارشناسی ارشد را در گرایش فیلمنامه نویسی و کارگردانی اخذ کردند.وی  فعالیت حرفه ای خود را زیر نظر استاد تقوایی در موسسه فرهنگی هنری کارنامه اغاز کرد.

 برای بیان فعالیت های هنری برجسته ایشان در حوزه نویسندگی میتوان از

3سال صاحب امتیاز بودن ایشان در ماهنامه ادبی هنری توتم، چاپ آثار مشترک در مجموعه‌های مختلف شعر و داستان، ساخت برای یک فیلم کوتاه تجربی به نام ”بلیط برگشت” و همکاری وی در ساخت مستند “یک روز زندگی نام برد.

همچنین ایشان در هیئت های تحریریه ایرانی فعالیت دارند و همچنین سابقه انتشار نقدهاونظر های هنری ادبی دارند.

ایشان همچنین گردآورنده خانه جهانی ماه گرفتگان هستند که در زمینه های رادیو پادکست شعر ونمایشنامه مشغول به فعالیت است.

حضور ایشان فقط در فعالیت های نبوده و فعالیت های ارزنده و موثری در ابعاد بین الملل هم داشتند.

از جمله آثار بین الملل ایشان میتوان به "زندگی بدون مرز"و کتاب شعر-نقاشی "اردوگاه زنان"اشاره کرد.

همچنین ایشان در سایت معتبر وبین المللی اسکوب فعالیت میکنند و جزو نویسنده های رسمی این سایت محسوب میشوند.

ایشان همچنین سوابق قابل توجهی در کارگردانی دارند.بلیط برگشت اولین فیلم کوتاهی است که ایشان کارگردانی کردند.

ایشان همچنین در مصاحبه با شرکت هم سایت،به تعریف از بعضی از شاعر های معروف و برجسته مانند  صادق هدایت،جلال ال احمد،سیمین دانشور،هومر،چارلز دیکنز و ویکتور هوگو پرداخته است.

ایشان در وصف صادق هدایت میگویند: ایشان به دلیل روشن فکری ، روشن نگری و استبداد ستیزی الگو و راه گشایی برای بقیه شعرا هستند.

سپس ایشان به وصف جلال آل احمد پرداختند:اثار ایشان یک منبع معتبر برای مطالعه تاریخ و ادب هستند.به دلیل زبان داستان نویسی شیوا وجذاب،ایشان ازافراد تاثیرگذار در نویسندگی معاصر هستند.

ایشان همچنین در باره نویسنده زن ایرانی،سیمین دانشور فرمودند:اثار سیمین دانشوربه دلیل شیوا بودن زبان ایشان که نشان از دانشمند بودن ایشان است،جزو مهمترین اثار ادبیات داستانی محسوب میشود.

بعد از نام بردن از شعرای ایرانی ایشان به شعرای خارجی پرداخت و درباره هومر گفت:آثار ایشان مانند دانه ای است که همیشه میوه وثمره انهارا میتوان حس کرد.همچنین اثار ایشان چون بازتابی از موقعیت انسان در یونان باستان است،در اکثر فیلم و نمایشنامه های تاریخی استفاده میشوند.

بعد از هومر ایشان به سراغ چارلز دیکنز رفته وگفت:اثار ایشان به دلیل خلق شخصیت عالی همچنان با وجود شاعران بزرگ بعد نسل ایشان جاودانه هستند.

او در اخر به سراغ ویکتور هوگو رفته و گفت: از ایشان میتوان به عنوان یکی از بزرگان روایت و داستان نویسی یاد کرد.از روایات وداستان ایشان میشود به اندیشه بزرگ، زبان داستان نویسی و تخیل قوی ایشان پی برد.

در اخر او هدف نهایی خود را ایجاد موقعیت و زمینه‌ای برای جوان‌ها جهت مطالعه کاربردی شعر و نمایشنامه معرفی کرد.وی در موسسه جهانی ماه گرفتگان دنبال افراد مستعد وعلاقه مند به حوزه شعر ونمایشنامه است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

هم سایت

یک آژانس دیجیتال مارکتینگ، مجموعه‌ای است که با تکیه بر علم و تجربه در زمینه‌ی بازاریابی اینترنتی، خدمات متنوع و مؤثری را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. علم و تجربه که هرگز پایان نمی‌پذیرند و همواره نیاز به به‌روزرسانی و گسترش دارند. آژانس دیجیتال مارکتینگ هم سایت به لطف پروردگار یکتا، از جمله‌ی پیشروان این عرصه در کشور عزیزمان ایران است. ما با بهره‌گیری از سال‌ها تجربه و دانش و با داشتن کادر متخصص و با تجربه، همواره سعی کرده‌ایم که خلاق، پویا، بروز و مؤثر در رشد و توسعه کسب و کارهای آنلاین و اینترنتی از سال ۱۳۹۵ تاکنون برای هر سلیقه‌ای باشیم. تنها با ثبت شماره تماس خودتان همین الان، 30 درصد کد تخفیف برای استفاده از همه‌ی خدمات هم سایت و یک تماس رایگان با کارشناسان هم سایت را هدیه بگیرید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تبلیغات و روابط عمومی