اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980426386160134

لوله‌های درزدار مسیری برای عبور آب

کد: 13980426386160134

http://bit.ly/2ShS8dU

، تهران , (اخبار رسمی): لوله‌های فلزی وظیفه انتقال سیال از نقطه‌ای به نقطه دیگر را دارند. در ادامه لوله‌های فلزی از جنس کربن استیل بررسی شده‌اند که به برای انتقال نفت، گاز و ... از آنها استفاده می‌شود.

لوله‌های درزدار مسیری برای عبور آب
لوله‌های درزدار مسیری برای عبور آب
لوله‌های درزدار مسیری برای عبور آب
لوله‌های درزدار مسیری برای عبور آب
لوله‌های درزدار مسیری برای عبور آب
لوله‌های درزدار مسیری برای عبور آب

به طورکلی لوله‌های فلزی به دو روش و در دو نوع لوله‌های درزدار و لوله‌های مانیسمان تولید می‌شوند. تفاوت اساسی این لوله‌ها در درز جوش آنهاست. پایپ کالا به عنوان عاملیت فروش لوله‌های درزدار با برند داخلی در ادامه در مورد این لوله‌ها بیشتر توضیح داده است.

در لوله های مانیسمان هیچ گونه درز جوشی استفاده نمی‌شود و این نوع از لوله‌ها از یک شمش توپر و با سوراخ کردن آن توسط سمبه تولید می‌شوند.

 نقطه مقابل لوله‌های مانیسمان، لوله های درزدار هستند که در راستای طولی آنها درز جوش وجود دارد و به همین دلیل باعث کاهش مقاومت دمایی و فشاری آنها می‌شود.

علت پایین آمدن مقاومت فشاری لوله درزدار نسبت به لوله مانیسمان

در لوله‌های درزدار، نقاط جوشکاری شده به دلیل داشتن آلیاژی متفاوت با لوله و همچنین یکپارچه نبودن این ناحیه با لوله از نقاط ضعف محسوب می‌شود و دقیقا در همین نقاط حساسیت بیشتری نسبت به دما و فشار وجود دارد.

روش تولید لوله درزدار 

لوله درزدار در ابتدا به شکل یک ورق فولادی است که در ادامه با چند مرحله خمکاری به شکل استوانه در آمده و سپس لبه‌های ابتدایی و انتهایی که در کنار هم قرار گرفته، با جوشکاری به هم متصل می‌شوند. این فرآیند منجر به تولید لوله‌های درزدار است.

یکی از روش‌های تولید لوله ‌ای  درزدار ERW(Electrical Resistance Welding) است که بعد از نزدیک کردن لبه ابتدایی و انتهایی ورق فولادی با روش قوس الکتریکی این دو لبه را داغ کرده و پس از نزدیک کردن لبه‌ها به هم متصل می‌شوند.

انواع روش‌های جوشکاری لوله درزدار

لوله‌های درزدار به دو شکل کلی لوله درز مستقیم و لوله درزدار مارپیچ ( یا اسپیرال) وجود دارند. منظور از لوله درز مستقیم این است که درز جوش لوله به صورت مستقیم و خطی است ولی در لوله درزدار اسپیرال خط جوش به صورت مستقیم نیست بلکه به صورت مارپیچ در طول لوله جوشکاری می‌شود.

لوله درزدار اسپیرال برای سایزهای بزرگ و عموما برای pipe line استفاده می‌شود. به علت مارپیچ بودن خط جوش در طول لوله درزدار نمی‌توان به راحتی از این نوع لوله انشعاب گرفت زیرا انشعاب در نزدیکی خط جوش باعث آسیب رسیدن به محل جوشکاری شده و احتمال جدا شدن جوش می‌شود.

شرکت های تولید کننده لوله درزدار

شرکت فولاد مبارکه سپاهان یکی از تولید کنندگان لوله درزدار در سایزهای متفاوت است که یکی از خطوط تولید این کارخانه مربوط به لوله درزدار API است.

لوله درزدار API ضخامتی برابر با ضخامت لوله مانیسمان دارد و تا سایز 2 اینچ تولید می‌شود، از این رو لوله درزدار API در دسته لوله‌های سنگین قرار دارد.

لوله‌های درزدار با توجه به ضخامت‌هایی که دارند در اصطلاح بازار به دو دسته لوله درزدار سبک و سنگین تقسیم بندی می‌شوند که به عنوان مثال لوله درزدار سایز 2 اینچ با ضخامت 3 میلی متر جزء دسته سبک و با ضخامت 4 میلی متر جزء دسته سنگین است.

شرکت‌های سپنتا و کالوپ نیز اقدام به تولید لوله درزدار در سایز و ضخامت‌های مختلف می‌کنند.

لوله‌های درزدار به علت شیوه تولید دارای لیست قیمت پایین‌تری نسبت به لوله‌های مانیسمان دارند زیرا فرآیند تولید لوله‌های مانیسمان بسیار پیچیده تر و زمان بر است.

آرایش ابتدایی و انتهایی لوله درزدار

همانند لوله مانیسمان آرایش ابتدایی و انتهایی لبه لوله‌های درزدار نیز به شکل پخ خورده و نوع جوشکاری آن بات ولد (BUTT WELD) است متناسب با لوله‌های درزدار می‌توان از اتصالات درزدار بات ولد و یا از اتصالات مانیسمان بنکن هم استفاده کرد اما قبل از انتخاب اتصالات بنکن باید ضخامت لوله درزدار را با ضخامت اتصالات مانیسمان بنکن تطابق داد. پایپ با انتشار لیست قیمت لوله‌های درزدار و اتصالات درزدار و اتصالات مانیسمان آماده همکاری با پروژه‌های محترم است.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده اطلاعات فنی و لیست قیمت‌ها می‌توانندد به سایت پایپ کالا به ادرس www.pipekala.com مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پایپ کالا

سایت اینترنتی پایپ کالا- مرجع معرفی و ارائه آنلاین پیش فاکتور لوله , اتصالات و شیرآلات

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | تجارت و بازار