کد: 139804293870412550

8 ترفند طلایی برای افزایش سرعت لپ تاپ

کد: 139804293870412550

http://bit.ly/2Ss1Vy4

، تهران , (اخبار رسمی): لپ تاپ‌ها مملو از اطلاعات و فایل‌های ضروری و غیرضروری هستند که به مرور زمان، فضای حافظه آنها را اشغال کرده‌اند. این مساله، به مرور موجب ناتوانی رم در عملکرد شده و نتیجه آن، کاهش سرعت کار سیستم خواهد بود.

8 ترفند طلایی برای افزایش سرعت لپ تاپ
8 ترفند طلایی برای افزایش سرعت لپ تاپ

به این معنی که فایل به کندی باز می‌شوند و انتقال داده‌ها نیز به شدت زمان‌بر می‌شوند. این مساله می‌تواند بسیار آزاردهنده بوده و فرایندهای کاری کاربران را به تعوق بیندازد. خوشبختانه روش‌های کاربردی وجود دارد که با استفاده از آنها می‌توان سرعت لپ تاپ را به حالت عادی باز گردانده و مشکل را برطرف کرد.

به جز در مواردی که پای یک آسیب سخت افزاری در میان است، در حالت کلی می‌توان با اجرای چند ترفند، سرعت سیستم را به میزان قابل توجهی افزایش داد. در ادامه، 8 مورد از کاربردی‌ترین ترفندهای افزایش سرعت لپ تاپ ارائه خواهد شد. در صورت مواجهه با هرگونه پرسش نیز می‌توان راهنمایی‌های لازم را از نمایندگی تعمیرات لپ تاپ مرکز سخت افزار ایران دریافت کرد.

8 روش افزایش سرعت لپ تاپ

حذف کردن برنامه‌های اضافی

همه در لپ تاپ خود برنامه‌هایی دارند که به ندرت از آنها استفاده می‌کنند. این برنامه‌ها فضای هارد دیسک را اشغال می‌کنند و فضای منابع CPU را نیز می‌گیرند. بنابراین برای افزایش سرعت لپ تاپ، بهتر است سری به نرم افزارها و برنامه‌های سیستم زد و موارد بلا استفاده را پاک کرد.

افزودن SSD

می‌توان یک هارد SSD  به سیستم اضافه کرد و به این ترتیب، شاهد افزایش سرعت لپ تاپ خود بود. اس اس دی‌ها نوع پیشرفته هارد هستند که سرعت جابجایی اطلاعات در آنها فوق‌العاده بالا است.

ارتقا رم

اصلی‌ترین دلیل کاهش سرعت لپ تاپ، پر شدن فضای رم آن است. برای این که لپ تاپ بتواند با سرعت بهینه و مطلوب کار کند، باید حداقل 8 گیگابایت فضای خالی داشته باشد. اگر رم لپ تاپ، ظرفیت کافی برای اطلاعات را ندارد، ارتقا رم می‌تواند به میزان قابل توجهی موجب افزایش سرعت آن شده و مشکلات موجود را برطرف کند.

حذف کردن انیمیشن‌ها

سیستم عامل‌های مختلف، انیمیشن‌هایی دارند که فعال بودن آنها، موجب کند شدن سرعت سیستم می‌شود. اگر این انیمیشن‌ها حذف شوند، سرعت لپ تاپ بالا رفته و به حد مطلوب خواهد رسید. برای این منظور، نمایش تنظیمات پیشرفته سیستم را سرچ و تنظیمات تحت اجرا را باید انتخاب کرد. حالا گزینه‌ای با مضمون تنظیم با بهترین عملکرد را انتخاب کرده که یک دسته از انیمیشن‌ها و جلوه‌های ویژه را خاموش کرد.

تمیز کردن لپ تاپ

مساله‌ای که متاسفانه بسیاری از کاربران به آن توجه نمی‌کنند، تمیز کردن لپ تاپ است. جمع شدن گرد و خاک در این دستگاه، قطعاتی مثل مادربرد و … را مستعد آسیب‌دیدگی کرده و یکی از تبعات آن نیز، کاهش سرعت است. لذا برای افزایش سرعت لپ تاپ، توصیه می‌شود بخش‌های مختلف دستگاه را به صورت مرتب تمیز کرد.

تغییر دادن مرورگر

تغییر دادن مرورگر نیز می‌تواند در افزایش سرعت لپ تاپ موثر باشد. برخی از مرورگرها سریع‌تر از سایر مدل‌ها عمل می‌کنند و به همین دلیل نیز فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند. لذا توصیه می‌شود از مرورگرهایی استفاده شود که سرعت بالاتری دارند تا از کند بودن فرایندهای سیستم کلافه نشوید.

به روز رسانی درایوها

در نهایت، به روز رسانی درایوها نیز تاثیر به سزایی در افزایش سرعت لپ تاپ خواهد داشت. آپدیت کردن برنامه‌ها و درایوهای مختلف، جان دوباره‌ای به دستگاه می‌دهد و سرعت آن را نیز افزایش می‌دهد. بنابراین از این مساله نباید غافل شد.

نصب کردن آنتی ویروس

خیلی اوقات، پایین آمدن سرعت لپ تاپ ناشی از وجود ویروس در بخش‌های مختلف است. با نصب و فعال سازی یک آنتی ویروس قدرتمند، سیستم مرتبا اسکن شده و شاهد افت سرعت آن نیز نخواهید بود

علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به شرکت مرکز سخت افزار ایران مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت مرکز سخت افزار ایران

مرکز سخت افزار ایران ، پیشگام در تعمیرات فوق تخصصی و حرفه ای انواع دستگاه های الکترونیک این افتخار را دارد که طی سالیان متمادی به عنوان مرکز معتمد و منتخب کاربران مطرح بوده است . این مرکز توانسته رضایت مشتریان را در تعمیر انواع برند ها جلب کند . محوریت و شعار اصلی مرکزسخت افزار ایران مشتری مداری و توجه به حقوق مشتریان گرامی می باشد . دراین راستا از برترین متخصصین و پیشرفته ترین تجهیزات بهره گرفته ایم . رضایت مشتریان مهم ترین دلیل استقبال آنان از مرکز سخت افزار ایران بوده و نشان از اعتماد آن ها به این مرکز دارد . متخصصین ما پس از گذراندن دوره های فوق تخصصی و حرفه ای به این مرکز راه یافته اند و تمامی مشکلات دستگاه ها را در اسرع وقت و با دقت و ریز بینی رفع خواهند کرد . ذکر این نکته ضروری است که متخصصین مرکز سخت افزار ایران در بسیاری موارد ، قادربه رفع مشکلاتی هستند که اکثر مراکز آن را غیرقابل تعمیر می دانند . لذا مشتریان بدون هیچ گونه نگرانی می توانند جهت تعمیر دستگاه خود به مرکز سخت افزار ایران مراجعه می کنند .