اطلاعات تماس
  • 091987***** - 091987*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139805053891210783

درمان شقاق مقعدی با عسل در طب سنتی و تاثیر آن در روند درمان

کد: 139805053891210783

http://bit.ly/2SMfcBG

، تهران , (اخبار رسمی): درمان شقاق مقعدی با عسل از روش‌های تاثیرگذار در تسکین علائم این بیماری بوده اما برای درمان قطعی باید از لیزردرمانی و جراحی استفاده کرد.

شقاق مقعدی یا همان فیشر مقعدی از بیماری‌های مزمن و شایع دستگاه گوارش است، این بیماری سبب پدید آمدن زخمی در مقعد می‌شود که بسیار دردناک است. زخم مقعد نام دیگر از شقاق است، این زخم می‌تواند در ابتدا تنها شکافی را بر روی پوست اطراف مقعد پدید آورد اما با گذر زمان و بی توجهی به درمان، این زخم گسترش یافته و حتی ممکن است عمق آن به عضله مقعد نیز برسد.

یکی دیگر از مشکلات این زخم دردناک واقع شدن آن در ناحیه‌ای حساس از بدن است که ریسک عفونت آن را نیز به شدت افزایش می‌دهد. در ادامه روشی ساده برای درمان شقاق بررسی شده است.

درمان شقاق مقعدی با عسل در طب سنتی

درمان شقاق مقعدی با عسل از روش‌های طب سنتی ساده و تاثیرگذار در درمان شقاق مقعدی و برطرف کردن علائم این بیماری است. طب سنتی به طور کلی شامل روش‌هایی است که با استفاده از داروهای طبیعی و بدون عوارض به درمان بیماری می‌پردازد. درمان شقاق مقعدی با عسل موجب می‌شود، عفونت ایجاد شده در این زخم از بین رفته و یا از بروز این مشکل جلوگیری به عمل آید.

برای درمان شقاق با عسل لازم است، موم عسل را تهیه کرده و با حرارت غیر مستقیم و یا با استفاده از ماکروویو آب کرد، سپس می‌توان این مایع را با مقدار مساوی روغن زیتون مخلوط و پس از خنک شدن بر روی زخم شقاق استعمال کرد. این روش درمانی را می‌توان ۳ الی ۴ مرتبه در روز تکرار کرد.

تاثیر درمان شقاق مقعدی با عسل در روند بهبودی بیماری

میزان تاثیر درمان شقاق مقعدی با عسل مشخص نیست، زیرا میزان تاثیر آن در افراد با شرایط مختلف، متفاوت است. این ماده در برخی موارد می‌تواند میزان التهاب و عفونت زخم را کاهش دهد اما در برخی موارد اثر عکسی داشته زیرا در درمان با عسل علت پدید آمدن این مشکل در نظر گرفته نمی‌شود، از طرفی استفاده از عسل ممکن است موجب تاخیر در فرآیند درمان شده و مشکل را حادتر کند.

آیا شقاق به طور قطعی با عسل درمان می‌شود؟

پاسخ به این سوال خیر است زیرا در روش‌های سنتی مانند استفاده از عسل توجهی به علت بیماری نمی‌شود، پس نمی‌تواند درمان قطعی برای این بیماری باشد بلکه تنها در تسکین علائم آن مانند کاهش درد و خارش تاثیر گذار است.

از همین روی می‌توان از عسل به عنوان تکمیل کننده فرآیند درمان استفاده کرد. اگر قصد درمان شقاق به طور قطع وجود دارد استفاده از روش‌های تهاجمی‌تر نظیر لیزر درمانی و جراحی پیشنهاد می‌شود اما از آنجایی که درمان شقاق به روش جراحی همراه با مشکلات بسیاری بوده و درد و خونریزی شدیدی را در پی دارد امروزه کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در عوض درمان شقاق با لیزر جایگزین مناسبی برای درمان این بیماری بوده که می‌تواند در کمترین زمان ممکن، بدون تحمیل درد و خونریزی به بیمار و یا تحمل عوارض جراحی، بیماری شقاق را درمان کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایران کلینیک

پیشرفته ترین و مجهزترین مرکز درمان بواسیر، هموروئید، کیست مویی، شقاق، فیستول با لیزر در یک جلسه زیر نظر متخصص کولورکتال با 25 سال تجربه

اطلاعات تماس
  • 091987***** - 091987*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان