اطلاعات تماس
  • 021750*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980506389539284

خبرنگار «کیلید» بررسی کرد:

گذری بر محلات قدیمی منطقه یک تهران

کد: 13980506389539284

http://bit.ly/2SJQ1jv

، تهران , (اخبار رسمی): شناخت محلات مختلف تهران و آگاهی از نرخ مسکن در این محلات، می‌تواند دید بازی برای اتخاذ یکی از مهم‌ترین تصمیمات ارائه دهد. کیلید این قدرت تصمیم‌گیری را به همه ‌می‌دهد.

گذری بر محلات قدیمی منطقه یک تهران
گذری بر محلات قدیمی منطقه یک تهران

این روزها خرید آپارتمان در مناطق شمالی شهر تهران تنها برای آنهایی که در همان محله‌ها بودند و قصد جابجایی به دلایل غیر مالی دارند میسر است. چرا که قیمت‌های افسار گسیخته، قیمت‌ها را در بیشتر مناطق بالایی شهر از 20 الی 60 میلیون تومان رسانده است. در ادامه سه محله قدیمی و پر تقاضای منطقه 1 تهران بررسی شده است.

منطقه‌ای در شمال تهران در مجاورت دزاشیب قرار دارد که شاید کمتر از سایر مناطق نامش شنیده شده باشد. زیرا تا چندی پیش آن محله را جزئی از دزاشیب می­‌دانستند و هنوز به طور مستقل یک محله به حساب نمی‌آمد.

خرید آپارتمان در حکمت عنوانی است که این روزها متقاضیان زیادی در سامانه‌های جستجوی ملک همچون «کیلید» به دنبال آن هستند. برای خرید آپارتمان حکمت، در این روزهای سال که دومین ماه از تابستان 98 است، بین 26 تا 33 میلیون تومان به ازای هر متر مربع باید پرداخته شود.

این محله بین خیابان دزاشیب و دکتر شریعتی از شمال و غرب و از شرق و جنوب بین خیابان‌های اندرزگو و دکتر لواسانی واقع شده است. این محله هم از نظر فرهنگی و اجتماعی و هم از نظر حمل و نقل عمومی در شرایط مناسب و خوبی است. منتها باید برای رفت و آمد با خودرو شخصی خود را برای ترافیک آماده کرد. زیرا تنها بزرگراه صدر است که راه دسترسی به سایر اتوبان‌ها را فراهم می­‌کند و برای رسیدن به بزرگراه صدر باید ترافیک بلوار قیطریه را پشت سر گذاشت.

عمارت باغ علاالسلطنه واقع در خیابات شهید سلیمی که به سبک بناهای قاجاریه بنا شده است و امروزه در اجاره انجمن خوشنویسان قرار دارد یکی از مکان‌های دیدنی این محله به شمار می‌­رود.

اما کمی به سمت تجریش که برویم به محله‌ای که نام آن قدمت دیرینه‌اش را نشان می‌­دهد یعنی باغ فردوس می‌توان رسید. این محله که از سال 1216 به واسطه باغی که حسینعلی خان معیرالممالک آن را بنا کرد و نام آن را باغ فردوس نامید به این نام مشهور شد، یکی از مناطق خوش نشین شهر به حساب می‌آید.

خرید آپارتمان باغ فردوس نیز به واسطه قیمت بالای آن در این بازه زمانی برای قشر متوسط جامعه کار آسوده‌ای نیست. قیمت خرید آپارتمان باغ فردوس، به عوامل متعددی بستگی دارد، ولی میانگین مبلغی که برای خرید آپارتمان باغ فردوس باید در نظر گرفت به طور میانگین حداقل متری 30 میلیون تومان است. گفتنی است این قیمت در تابستان سال 98 تخمین زده شده است و امکان دارد با توجه به شرایط خانه‌ها قیمت‌های مختلفی در این منطقه را مشاهده کرد.می‌­توان برای اطلاع دقیق از قیمت خانه‌ها و دیدن عکس آنها به سامانه «کیلید» مراجعه کرد.

باغ فردوس از نظر نظر آب و هوایی به واسطه نزدیکی به کوه وضعیت مناسبی دارد، ولی از نظر ترافیکی در ساعت‌های پر تردد برای خودروهای شخصی وضعیت مناسبی ندارد. از این رو پیشنهاد می‌­شود از حمل و نقل عمومی برای رفت و آمد در این منطقه استفاده شود.

اما در این منطقه یک نام آشنای دیگر گزینه خوبی برای سکونت به شمار می‌­رود، که یکی از مناطق خوب شهر به شمار می‌رود.

خرید آپارتمان چیذر یکی دیگر از واژه‌هایی است که در سامانه‌های مختلف همچون «کیلید» متقاضیان زیادی دارد. این محله نیز یکی از قدیمی‌ترین مناطق شهر تهران به شمار می‌رود. چیذر در مجاورت کامرانیه و فرمانیه قراردارد و از شمال به جماران، از جنوب به قیطریه، از غرب به حکمت و از شرق به کاشانک منتهی می‌شود.

خرید آپارتمان چیذر از نظر قیمت با سایر مناطق تفاوت‌هایی دارد، به طوری که باید برای خرید آپارتمان در فرمانیه مبلغی حدود 30 الی 40 میلیون تومان به ازای هر متر در نظر گرفت ولی در مجاورت آن برای خرید آپارتمان چیذر می‌­توان با متری 15 میلیون تومان هم واحدی نسبتا نوساز پیدا کرد.

چیذر از سمت شمال به خیابان فرمانیه غربی (لواسانی) و از سمت جنوب به اتوبان صدر، بلوار قیطریه و میدان پیروز و از سمت شرق به خیابان کامرانیه جنوبی (پاشاظهری) و در نهایت از سمت غرب به خیابان براتی، نعمتی و لاله محدود می‌شود.

چیذر در میان محله‌های قیطریه، دزاشیب، اختیاریه، فرمانیه و کامرانیه واقع شده‌ است و از جنوب به بزرگراه صدر محدود می‌شود. به همین واسطه تنها راه بزرگراهی آن اتوبان صدر است.

امامزاده علی اکبر را می‌توان عامل معروفیت این محله دانست. گفتنی است باغ شعاع السلطنه نیز در این منطقه قرار دارد که یکی از جاذبه‌های تاریخی این محله به شمار می‌رود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کیلید

«کیلید» جدیدترین سامانه هوشمند املاک کشور است که ماموریت دارد بستری آنلاین برای برآورده ساختن کلیه نیازهای عرضه‌کنندگان و متقاضیان مسکن، به عنوان یک One-Stop Shop، را فراهم کند و همه ابزارهای لازم برای مشاوره تخصصی مسکن را در اختیار مشاورین بگذارد.

اطلاعات تماس
  • 021750*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تجارت و بازار | شهر و جامعه