اطلاعات تماس
  • 021750*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980506389579284

خبرنگار »کیلید» بررسی کرد

شفافیت در بازار مسکن با بهره گیری از هوش مصنوعی

کد: 13980506389579284

http://bit.ly/2YGt8Pg

، تهران , (اخبار رسمی): نوسانات اخیر بازار و شرایط کلی اقتصاد ایران تاثیرات منفی زیادی روی افزایش قیمت اکثر کالاها گذاشته و فعالان بازارهای مختلف، در کنار شاخصه‌های ایجاد رکود و تورم، وجود نوسان و بی‌ثباتی را عامل به رونق نرسیدن بازار می‌دانند. زیرا دیگر نمی‌توانند آینده بازار را تحلیل کنند و سرمایه‌شان را وارد بازار کنند.

شفافیت در بازار مسکن با بهره گیری از هوش مصنوعی
شفافیت در بازار مسکن با بهره گیری از هوش مصنوعی

بازار مسکن هم به همین صورت دچار کاهش شدید تولید شده؛ چرا که سازندگان از قیمت مصالح ساختمانی و سایر هزینه‌ها و حتی قیمت مسکن آگاه نیستند و نمی­‌توانند میزان سرمایه‌گذاری و سود خود را محاسبه کنند و همین امر تعادل بین عرضه و تقاضا را بر هم زده و باعث افزایش حباب گونه بازار مسکن می‌شود.

اما راهکار چیست؟ یکی از راهکارهای مهم و اساسی، ایجاد شفافیت در بازار و وجود ابزاری برای تخمین قیمت مسکن و ارزیابی آن است. از این رو وزارت راه و شهرسازی با راه اندازی سامانه‌ای با عنوان سامانه اطلاعات بازار املاک (سابا) سعی در ایجاد شفافیت در بازار مسکن کرده و دسترسی به این سامانه را برای همه مردم آزاد کرد. اما این اطلاعات نیاز به تحلیل دارد و از آنجایی که شاید همه مردم و فعالان حوزه املاک فرصت و دانش کافی را برای تحلیل این اطلاعات نداشته باشند، نیاز به ابزار یا برنامه‌ای که این اطلاعات را پردازش، طبقه بندی و منتشر کند کاملا مشهود بود.

از این رو سامانه‌ی «کیلید» این مسیر را با بهره‌گیری از هوش مصنوعی هموار و امکاناتی را فراهم کرد تا با راحت‌ترین روش ممکن، شاخص و تخمینی از ارزش واقعی ملک را ارائه دهد. برای این کار فقط باید بعد از وارد شدن به سایت کیلید و وارد کردن کدپستی، آخرین قیمت مسکن خود و سایر شاخص‌ها و ارزیابی‌ها را مشاهده کرد.

گفتنی است «کیلید» در اقتصاد مسکن نیز نقش مهمی ایفا می­‌کند و با تولید محتوای تخصصی از اطلاعات به دست آمده، می‌تواند سیاست‌گذاران را برای تصمیم‌گیری هر چه بهتر در خصوص بازار مسکن یاری ­‌رساند. از طرفی می‌­توان برای اطلاع از وضعیت بازارهای خرید و فروش و اجاره محلات مختلف به مجله خبری کیلید مراجعه کرد و اطلاعات کاملی از وضعیت بازار مسکن آن محله به دست آورد.

اجاره آپارتمان تجریش

تجریش یکی از محلاتی است که بی‌شک همه نام آن را بارها شنیده‌اند. تجریش به واسطه قدمت زیاد و نقطه قرارگیری از قدیم یکی از محلات محبوب بوده از شهرت خاصی برخوردار است. این منطقه از نظر آب و هوا یکی از بهترین نقاط تهران به شمار می‌­رود و همین دلیلی بود تا کاخ سعد آباد را در این محله بنا کنند. البته وجود امام‌زاده صالح و بازارچه تجریش هم به عنوان یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری تهران جذابیت این محله را دو چندان کرده است.

اما اگر شخصی قصد دارد برای اجاره آپارتمان تجریش اقدام کند باید نکاتی را مد نظر داشته باشد. نقاط دسترسی این محله خیابان ولیعصر،‌ شهید اندرزگو و اتوبان صدر است که تنها مسیر اتوبانی این محله به شمار می­‌رود و در ساعات پرتردد، ترافیک زیادی دارد. اما حمل و نقل عمومی به واسطه اینکه آغاز خط اتوبوسرانی و مترو است نقطه قوت این محله به شمار می‌رود.

قیمت اجاره آپارتمان تجریش به واسطه اینکه این محله بافت قدیمی و جدید دارد، با هم تفاوت زیادی دارد، ولی می­‌توان با محاسبه و تبدیل قیمت خانه به اجاره، قیمت حدودی اجاره را محاسبه کرد. تخمین کیلید در تابستان 98 خرید آپارتمان در تجریش را بین 32 تا 38 میلیون تومان محاسبه کرده است.

اجاره آپارتمان دزاشیب

اما درامتداد خیابان ولیعصر که از میدان تجریش،به محله ای همچون تجریش با قدمت به نام دزاشیب می‌رسید.

دزاشیب نیز همچون تجریش محله‌ای با قدمت و پیشینه‌ی قابل تامل است. دزاشیب را تا سال 1325 ددرشو می‌نامیدند و طی اتفاقات متفاوتی که مطالعه آن با جستجو در ویکی‌پدیا امکان‌پذیراست، این محله با نام دزاشیب بین مردم نهادینه شد.

محله دزاشیب در میان خیابان‌های شهید باهنر، کامرانیه از جنوب خیابان اصلی دزاشیب احاطه شده است و راه‌های دسترسی و رفت‌وآمد درون شهری با خودروی شخصی از طریق اتوبان صدر در نزدیکی این محله امکان‌پذیر است.

نرخ اجاره آپارتمان دزاشیب هم همچون تجریش به نوع ملک بستگی دارد و تفاوت قیمت‌ها دراین محله هم بسته به سال ساخت و محل دقیق خانه کاملا مشهود است. اما قیمت مسکن در این محله در تابستان 98 بین 30 الی 38 میلیون تومان تخمین زده شده است. سایت و اپلیکیشن کیلید ابزاری در اختیار می­‌گذارد تا به راحت­‌ترین روش‌ها، تنها با وارد کردن مشخصات ملک مورد نظر یا مراجعه به نقشه موجود در سامانه از آخرین قیمت اجاره آپارتمان دزاشیب باخبر شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کیلید

«کیلید» جدیدترین سامانه هوشمند املاک کشور است که ماموریت دارد بستری آنلاین برای برآورده ساختن کلیه نیازهای عرضه‌کنندگان و متقاضیان مسکن، به عنوان یک One-Stop Shop، را فراهم کند و همه ابزارهای لازم برای مشاوره تخصصی مسکن را در اختیار مشاورین بگذارد.

اطلاعات تماس
  • 021750*****
[نمایش اطلاعات]