اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139805073897112250

نخ نسوز چیست؟

کد: 139805073897112250

http://bit.ly/2SWP87n

، تهران , (اخبار رسمی): نخ‌های نسوز مقاوت بالایی در برابر حرارت، سایش، کشش، مواد شیمیایی دارند. انواع نخ نسوز شامل نخ نسوز تفلونی، فایبرگلاس، سرامیکی، نخ گرافیت، نخ نسوز الیاف شیشه‌ای، نخ کولار، ... است.

نخ نسوز چیست؟
نسوز آنلاین انواع نخ نسوز را به بازار عرضه کرد.

نخ های نسوز به دلیل مقاوت بالایی که در برابر حرارت، سایش، کشش، مواد شیمیایی و فشار  از خود نشان می‌دهند به عنوان واشر و عایق حرارتی، آب بندی حرارتی در فشارهای مختلف، ساخت پارچه‌های ضد حریق، فلنج‌ها و درزگیری کوره در صنایع مختلف مانند فولاد، نفت و گاز، خودروسازی، پزشکی و غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نخ نسوز می‌تواند از ۲۰۰- تا ۱۲۶۰+ درجه سانتی گراد را تحمل کند.

انواع نخ نسوز :

۱- نخ تفلون: پکینگ تفلون خالص یانخ نسوز تفلون از نخ تفلون خالص با کیفیت بدون استفاده از هیچ‌گونه روان کننده‌ای ساخته شده است. تحمل دمایی نخ تفلون تا +۲۶۰ درجه سانتی‌گراد است.

نخ نسوز تفلونی برای شیر فلکه‌ها و ولوها و شفت‌های سرعت پایین که تحت فشار متوسط در جریان صنایع غذایی (به خصوص شرکت‌های ساخت شکلات و شکلات‌سازی)، صنایع داروسازی، کارخانه‌های کاغذسازی، ماشین آلات الیاف سازی که در آن تمیزی بالا (مخصوصا صنایع غذایی و داروسازی) و مقاومت در برابر خوردگی مورد نیاز است طراحی شده است.

۲- نخ نسوز سرامیکی یا طناب نسوز سرامیکی: طناب نسوز سرامیکی از به هم تابیدن رشته‌های  نخ نسوز سرامیکی که با سیم نازک یا مواد دیگر تقویت شده، ساخته می‌شود. از به هم پیچیدن چندین رشته که هر کدام خود شامل تعداد زیادی نخ سرامیکی است طناب نسوز سرامیکی با انعطاف‌پذیری بالا ایجاد می‌شود. طناب نسوز سرامیک یا پکینگ سرامیک دارای دو شکل مقطع گرد و چهارگوش است. براساس نوع بافت و مواد به کار رفته طناب‌ها داری ضخامت و چگالی متفاوت هستند.  طناب نسوز سرامیکی در در دو نوع ساده و سیم‌دار موجود است. طناب نسوز دارای ویژگی‌هایی است که باعث شده در صنعت به صورت گسترده استفاده شود.

۳- نخ نسوز فایبر گلاس: این طناب یا نخ از الیاف فایبر گلاس نوع E کیفیت بالا و با دقت بالا به ۲ صورت طناب نرم و متراکم فشرده (پکینگ فایبرگلاس) که هر کدام ویژگی‌های فیزیکی منحصر به فرد و عملکرد درزبندی یا آب بندی خاصی را ارائه می‌دهند بافته می‌شود.

کاربردهای رایج نخ نسوز فایبر گلاس عبارتند از درزبندی دیگ‌های بخار، کوره و اجاق گاز  به صورت گسترده‌ای به عنوان واشر برای کوره‌های صنعتی، دیگ‌های بخار و کوره‌های سوخت چوب استفاده می‌شود. همچنین پکینگ‌های صنعتی و اتصالات قابل انبساط.

بیشتر طناب‌های فایبرگلاس می‌توانند با سیم مش فولادی ضد زنگ برای مقاومت در برابر سایش، پوشش داده شوند. نخ نسوز فایبر گلاس فاقد آزبست است و به هیچ وجه به سلامت انسان آسیب نمی‌رساند و بهترین جایگزین آزبست است.

نخ نسوز فایبر گلاس می‌تواند تا ۵۴۰ درجه سانتی گراد را تحمل کند.

۴- نخ نسوز گرافیت: برای ساختن نخ نسوز گرافیت از گرافیت قابل انعطاف منبسط شده با حجم بالا استفاده می‌شود و با استفاده از الیاف پنبه، الیاف شیشه، سیم فولاد ضد زنگ، سیم مسی، فیبر کربن و… تقویت شده است. سپس طی فن آوری پیشرفته‌ای انعطاف‌پذیری این نخ توسط دستگاه‌های مختلفی تقویت شده تا خواص درزگیری این نخ کامل‌تر شود.

نخ نسوز گرافیت واکنشی نسبت مواد شیمیایی از ۰PH تا ۱۴ ندارد، البته به استثنا اکسید کننده‌های قوی مانند اسید نیتریک و اسید سولفوریک

این نخ مناسب آب بندی پمپ‌ها و درزگیری آنها برای کارکرد در دمای بالا، فشار بالا و موارد خورنده

نخ گرافیت در دو نوع مسلح سیم دار (سیم اینکنل و سیم استنلس استیل ضد زنگ) و بدون سیم ساخته می‌شود.

از انواع نخ گرافیت می توان به : نخ نسوز گرافیت خالص ، نخ گرافیت مسلح شده با فایبرگلاس ، نخ گرافیت مسلح شده با سیم اینکنل ، نخ تفلون گرافیت یاپکینگ تفلون گرافیت شاره کرد.

۵- نخ آرامید (کولار): فیبر آرمید یک فیبر ترکیبی مصنوعی است که در آن ماده تشکیل دهنده یک فیبر پلی آمید با زنجیرهای بلند است که حداقل ۸۵% اتصالات آمیدی مستقیماً به دو حلقه آروماتیک (مولکول‌های آن دارای کربن است) متصل شده باشند.

نخ آرامید دارای سر سختی بسیار زیاد و پایداری کششی بسیار زیاد در برابر بیشتر مواد شیمیایی و درجه حرارت بالا هستند. نخ آرامید بیشتر به علت وزن نسبتا کم و مقاومت در برابر فرسودگی و آسیب شناخته شده است. به علت همین خواص، نخ آرامید به طور گسترده‌ای برای ساخت جلیقه‌های ضد گلوله مورد استفاده قرار می‌گیرد. نخ آرامید با استحکام بالا می‌تواند به عنوان مواد تقویت کننده برای بسیاری از کاربردهای کامپوزیتی، از جمله برای قطعات قایق و هواپیما استفاده شوند. همچنین نخ آرامید مقاوم در برابر حرارت است و در ساخت لباس‌های آتشنشانی و کاربردهای مشابه استفاده می‌شود.

عرضه انواع نخ نسوز (طناب نسوز) از قبیل: نخ نسوز تفلونی، فایبرگلاس، سرامیکی، نخ گرافیت، نخ نسوز الیاف شیشه‌ای، نخ کولار، نخ نسوز آزبستی به صورت گرد و چهار گوش و رشته‌ای مناسب جهت محیط‌های حرارتی، اسیدی و بازی و تحت فشار برای آب‌بندی و دوخت پارچه‌های نسوز

علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این محصولات به فروشگاه نسوز آنلاین به نشانی nasooz.ir مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نسوز آنلاین

ارایه دهنده محصولات نسوز

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی