اطلاعات تماس
  • 021750*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980509390659284

عصر ارتباط بررسی کرد:

بازار مسکن با تکنولوژی روز دنیا همسو می‌شود

کد: 13980509390659284

http://bit.ly/2YFmWai

، تهران , (اخبار رسمی): در ایران مالکیت محل سکونت اهمیت زیادی برای مردم دارد و داشتن خانه یکی از دغدغه‌های ابتدایی خانواده‌ها و جوانان به شمار می‌رود. این امر برخلاف کشورهای توسعه یافته است و دلایل متعددی دارد که مهم‌ترین آن تورم و افزایش بسیار زیاد قیمت خانه است که مسکن را به کالای سرمایه‌ای تا کالای مصرفی تبدیل کرده است.

بازار مسکن با تکنولوژی روز دنیا همسو می‌شود
بازار مسکن با تکنولوژی روز دنیا همسو می‌شود

گفتنی است در دهه‌های گذشته نظام پس‌انداز و تسهیلات بانکی، به خانه‌دار شدن مردم کمک می­‌کرد. اما امروز که قیمت مسکن سرسام آور شده نه با پس انداز و نه با تسهیلات، خرید خانه برای قشر زیادی از مردم امکان‌پذیر نیست، و باید با سازوکار و برنامه‌های جامع تسهیل در خرید خانه را محقق کرد.

در این بازه زمانی که تکنولوژی بسیاری ازکسب و کارها را همچون حمل و نقل بین شهری و برون شهری، خرید، تهیه غذا و مباحث متعدد زیادی را متحول کرده و باعث افزایش فروش آن‌ها شده، بازار مسکن هم باید متناسب با توسعه و پیشرفت تکنولوژی رشد و این بازار را یاری می‌کرد.

حال اینکه تکنولوژی چگونه می‌­تواند به رونق بازار مسکن کمک کند در ادامه بررسی می­‌شود. یکی از مهم‌ترین مباحث مطرح در ایجاد رونق بازار مسکن تولید خانه متناسب با نیاز بازار است. نیازی که شوربختانه در سال‌های اخیر بسیار کند شده و سیر نزولی تولید مسکن همچنان بر افزایش عمق و مدت رکود آن می‌افزاید. کمک تکنولوژی در ساخت مسکن مبحثی است که در دنیا پیشرفت زیادی کرده و با توجه به شاخه‌های زیاد در ساخت و ساز، در این مقاله به آن پرداخته نمی‌شود و مخاطبان می‌توانند در سایر مطالب مجله خبری «کیلید» اطلاعاتی در این باره کسب کنند. اینکه تکنولوژی چگونه به اقتصاد مسکن و سیاستگذاران این بخش کمک می­‌کند در ادامه مدنظر قرار گرفته است.

شفافیت در همه بازارها م‌ی­تواند پایستگی رونق و قدرت اجرا در برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری به متولیان بخش‌های مختلف اقتصادی دهد. در این سال‌ها سرشماری نفوس و مسکن می‌توانست آماری از تعداد واحدهای مسکونی به معاونت‌ها و سازمان‌های مربوط ارائه دهد که نیروی انسانی و ضریب خطای سرشماری و عوامل دیگر باعث می­‌شود نتوان به راحتی به این آمار متکی بود و طبق آن برنامه‌ریزی کرد. از طرفی ارزش ملک و تعداد معاملات منطقه سوالی بود که پاسخ دادن به آن برای بسیاری از مردم سخت و صحت اطلاعات دریافتی مبهم بود. از این رو تکنولوژی وارد عمل شد و به مرور، دریافت جمعی اطلاعات و پس ازآن ارائه اطلاعات معاملات ملکی در یک بستر اتفاق افتاد.

منتها این عوامل برای سیاست­گذاری کافی نبود و پردازش این اطلاعات، سازمانی با نیروی انسانی و زمان بسیار زیاد می­‌طلبید. اما (Big Data) و هوش مصنوعی توانایی ایجاد این سازمان را در قالب یک اپلیکیشن و سایت ایجاد کرد.

اولین گروهی که از این تکنولوژی استفاده کرد مجموعه کیلید بود و توانست متولیان تصمیم‌گیری در بخش مسکن را با دید بازی از وضعیت واقعی بازار مسکن روبرو کند. از طرفی اطلاعاتی که کیلید منتشر می­‌کند فقط برای سیاستگذاران کاربرد ندارد و مردم نیز می­‌توانند به راحت‌ترین روش ممکن به این اطلاعات دسترسی داشته باشند و آخرین وضعیت قیمت مسکن، تخمین قیمت واقعی ملک، آمارهای تفکیک شده معاملات در بازه‌های زمانی مختلف و منطقه‌بندی شده را در سایت کیلید مشاهده کنند.

همچنین مجله خبری کیلید با به‌روزترین مطالب از وضعیت بازار مسکن و اطلاعاتی از محلات مختلف به کاربران خود دید بازی برای تصمیم‌گیری‌های مهم و اساسی در خصوص محله‌ها و مناطق مختلف شهر ارائه می­‌دهد.

اجاره آپارتمان در پونک

یکی از مناطقی که همیشه متقاضیان خود را در غرب تهران دارد پونک است. اجاره آپارتمان در پونک همیشه پر طرفدار بوده و متقاضیان زیادی دارد. یکی از دلایل آن دسترسی مناسب با خودرو شخصی و حمل و نقل عمومی است. همچنین پونک از نظر آلودگی هوا به واسطه نزدیکی به کوه در شرایط خوبی قرار دارد و وجود قنات‌های مختلف در کنار رودخانه کن این منطقه را سرسبز کرده است.

پونک با جمعیت 22 هزار نفری به عنوان منطقه آرامی شناخته شده بود ولی به واسطه وجود مراکز تجاری متعدد مهمان تعداد زیادی از همشهریان خود است. می­‌توان از مهم‌ترین مراکز تجاری موجود در پونک به مجتمع تیراژه و مجتمع بوستان اشاره کرد که جزوی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین مراکز تجاری و تفریحی تهران به شمار می‌­روند.

پونک از شمال به اتوبان نیایش (هاشمی رفسنجانی) از غرب به اشرفی اصفهانی، از شرق به یادگارامام و از جنوب به اتوبان همت منتهی می‌شود. از طرفی تاسیس پارک نهج البلاغه در دهه پیش، توانست محله‌هایی که همچون منطقه‌های زاغه‌نشین بود را تبدیل به یک مرکز تفریحی بزرگ و جذاب کند که از دل آن رودخانه کن می­‌گذرد و بر جذابیت‌های این محله افزوده است.

خرید آپارتمان در پونک

از همین رو خرید آپارتمان در پونک برای آنهایی که غرب تهران را برای سکونت انتخاب کرده‌اند و بودجه کافی برای خرید خانه را دارند، یکی از بهترین گزینه‌ها به شمار می‌رود. اما شوربختانه می­‌توان خرید آپارتمان در پونک را به عنوان یک سرمایه‌گذاری موفق نیز قلمداد کرد. چرا که آمارهای سامانه کیلید از افزایش 74 درصدی قیمت مسکن در یک‌سال اخیر خبر می­‌دهد. کیلید تعداد معاملات از مرداد سال 97 تا امروز که دومین هفته از مرداد 98 پشت سر گذاشته شده است را 13 هزار و 483 معامله را نشان می‌­دهد. گفتنی است میانگین قیمت معاملات در این یک‌سال یک میلیارد و 106 میلیون تومان بوده است.

برآوردهای کیلید که اطلاعات سامانه بازار املاک ایران (سابا) را با هوش مصنوعی محاسبه می­‌کند، میانگین هر متر مربع خانه در منطقه 5 طی یکسال اخیر را 12 میلیون و 66 هزار تومان محاسبه کرده است.

اجاره آپارتمان در میدان فردوسی

یکی از مناطق محبوب که به عنوان مرکزی برای مبادله ارز شناخته می‌شود، میدان فردوسی است. اجاره آپارتمان در میدان فردوسی برای آنهایی که در مرکز شهر تهران مشغول به کار هستند جذاب است. چرا که در روز تراکم ترافیکی زیادی اطراف این منطقه است. وجود مغازه‌های زیاد و مجتمع‌های تجاری این محله را بسیار پرتردد کرده به همین واسطه محله فردوسی شب‌های بسیار آرامی دارد.

گفتنی است اجاره آپارتمان در میدان فردوسی برای ایجاد کارگاه‌های خیاطی بسیار مرسوم بوده وبه واسطه نزدیکی به چهارراه استانبول که یکی از اصلی‌ترین مراکز توزیع پوشاک ایران در این منطقه قرار دارد، کمامان اجاره آپارتمان در میدان فردوسی با هدف ایجاد واحد تولیدی پوشاک متقاضیان زیادی دارد.

شاید وجود تعداد زیاد ملک های قدیمی در این منطقه وجود کارگاه‌ها و سختی‌ها و هزینه‌های بالای جابجایی این واحدهای تولید باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کیلید

«کیلید» جدیدترین سامانه هوشمند املاک کشور است که ماموریت دارد بستری آنلاین برای برآورده ساختن کلیه نیازهای عرضه‌کنندگان و متقاضیان مسکن، به عنوان یک One-Stop Shop، را فراهم کند و همه ابزارهای لازم برای مشاوره تخصصی مسکن را در اختیار مشاورین بگذارد.

اطلاعات تماس
  • 021750*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تجارت و بازار | مسکن و ساختمان