کد: 139805103907512694

تریس نونیل فنیل فسفیت یک آنتی اکسیدانت جهت استفاده در بسته بندی‌های غذایی

معرفی تریس نونیل فنیل فسفیت (TNPP)

کد: 139805103907512694

http://bit.ly/2YCAjrz

، تهران , (اخبار رسمی): ترکیبات آلی فسفیت همچون تریس نونیل فنیل فسفیت (TNPP) می‌توانند با هیدرو پراکسیدهایی که در اثر تخریب اکسایشی و نوری-اکسایشی ایجاد شده‌اند واکنش دهند و در نتیجه باعث افزایش پایداری پلیمر مورد نظر شوند.

معرفی تریس نونیل فنیل فسفیت (TNPP)
معرفی تریس نونیل فنیل فسفیت (TNPP)

آنتی اکسیدانت‌های بر پایه فسفر به منظور بهبود خواص پلیمرها مدت‌ها است که به صورت موثر مورد استفاده قرار می‌گیرند. به طور مشخص ترکیبات آلی فسفیت همراه با هیندرد فنول‌ها و پایدار کننده‌های نور UV به منظور پایدارکننده پلیمرها در مقابل تخریب استفاده می‌شوند.

ترکیبات آلی فسفیت همچون تریس نونیل فنیل فسفیت (TNPP) می‌توانند با هیدرو پراکسیدهایی که در اثر تخریب اکسایشی و نوری-اکسایشی ایجاد شده‌اند واکنش دهند و در نتیجه باعث افزایش پایداری پلیمر مورد نظر شوند. پایدار کننده‌ها بر پایه فسفیت همچنین می‌توانند با ترکیبات فلزی واکنش دهند و باعث بی‌اثر شدن این ترکیبات و ناخالصی‌های فلزی به جا مانده از کاتالیزورهای فرایند پلیمریزاسیون شوند. به این دلایل فسفیت‌ها به عنوان آنتی اکسیدانت‌های ثانویه شناخته می‌شوند.

کاربرد TNPP

تریس نونیل فنیل فسفیت (TNPP) یک مایع ویسکوز با فشار بخار بسیار پایین است. استفاده اصلی از آن به عنوان پایدار کننده و آنتی اکسیدانت در فرایند تولید انواع پلیمرها همچون (PVC, LLDPE, HDPE و رابر و لاستیک‌ها) کاربرد دارد و معمولا بین ۰٫۰۵ درصد تا ۳ درصد می‌توان از آن در فرمولاسیون‌های مختلف استفاده کرد.

در نتیجه استفاده از TNPP محصول نهایی رنگ بهتر شفافیت و همچنین خواص مکانیکی بهتری را نیز خواهد شد. علاوه بر اینها با توجه به اینکه TNPP بعنوان تنها افزودنی مایع بر پایه فسفیت توسط FDA به منظور استفاده بدون محدودیت در صنایع بسته بندی که در تماس با مواد غذایی است مورد تایید قرار گرفته است، استفاده از آن در انواع پلیمرها روز به روز در حال افزایش است.

در امولسیون‌های پلیمری در آب نیز از این ماده به عنوان پایدار کننده استفاده می‌شود. به این منظور TNPP مورد استفاده باید ثبات هیدرولیکی بالایی داشته باشد و هرچه TNPP استفاده شده از خلوص بالاتری برخوردار باشد ثبات هیدرولیکی آن نیز بالاتر خواهد بود در غیر اینصورت در آب هیدرولیز می‌شود و اثر بخشی خود را بشدت کاهش خواهد داد.

برای آزمودن ثبات هیدرولیکی می‌توان TNPP مورد نظر را در آب قرار داد و میزان نونیل فنول آزاد شده بعد از ۲۴ ساعت را مورد بررسی قرار داد. درصد نونیل فنول آزاد شده بعد از این مدت زمان نباید بیش از ۲۰ درصد باشد.

نگهداری و انبارش TNPP

زمانی که استرهای فسفیتی همچون TNPP در معرض رطوبت قرار می‌گیرند هیدرولیز می‌شوند. میزان هیدرولیز آنها به نوع فسفیت، دما، میزان رطوبت و مدت زمانی که در معرض رطوبت بوده است بستگی دارد.

البته TNPP نسبت به دیگر از انواع استرهای فسفیت پایداری بیشتر در مقابل رطوبت دارد. برای بررسی میزان هیدرولیز شدن محصول می‌توان عدد اسیدی محصول را قبل از مصرف اندازه گیری کرد و اگر این میزان بالاتر از مقدار گفته شده در برگه اطلاعات فنی باشد یعنی تا حدی هیدرولیز اتفاق افتاده است. البته میزان جزئی از هیدرولیز تاثیر چندانی بر عملکرد محصول ندارد.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت دکتر بسپار به آدرس www.drbaspar.com مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دکتر بسپار

در سال ۱۳۹۲ به منظور ارائه خدمت به تولیدکنندگان مصنوعات پلیمری خصوصاً صنایع PVC اقدام به تهیه و توزیع مواد افزودنی و تخصصی مورد مصرف در این صنعت، از منابع داخلی و خارجی نمودیم. پس از آن به گسترش زمینه‌های فعالیت خود در صنایع نساجی و همچنین در صنایع تولیدی رنگ و رزین و مستربچ پرداختیم. و اکنون مفتخریم که قادر به عرضه بیش از ۴۰۰ قلم از اقلام مصرفی صنایع مذکور می‌باشد و با حفظ خوشنامی به توسعه روز افزون فعالیت‌های خود اشتغال داردیم.

منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید