اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139805113909012705

نکات مهم قبل از خرید اولین ماهی آکواریومی

کد: 139805113909012705

http://bit.ly/2YCCag1

، تهران , (اخبار رسمی): برای افرادی که دوست دارند یک آکواریوم در منزل یا محیط کار نگهداری کنند اما به خاطر عدم آشنایی از این کار واهمه دارند در ادامه اطلاعاتی ارائه شده است.

آموزش خرید ماهی آکواریومی
ماهی آکواریومی دیسکس که آن را با عنوان «پادشاه آکواریوم» میشناسند

ماهیان زینتی را با اثر آرامش بخشی که به هر نظاره گری می‌گذارند می‌شناسند که همین موجب شده ماهیان آب شیرین محبوب ترین حیوانات خانگی در بسیاری از کشورها شوند؛ اگر افرادی که تصمیم به نگهداری ماهی گرفته‌اند باید توجه کنند که قطعا نگهداری آکواریوم در خانه به صرف مقداری زمان احتیاج دارد و موارد کلی مهمی نیز هستند که باید آن‌ها را در نظر گرفت.

در ادامه به نکات مهمی که قبل از خرید ماهی زینتی باید در نظر گرفت، آمده است.

گونه‌ی مناسب را انتخاب کرد

اولین گام برای داشتن یک آکواریوم ماهی عالی، انتخاب ماهیان مناسب است. نباید همه ماهی‌ها را کنار هم نگه داشت. در حالی که گول خوردن در انتخاب ماهی با ظاهر جذاب و زیبا راحت است، بهترین کار این است که دنبال آنهایی بود که نگهداری آنها ساده‌تر است، در تولیدمثل قوی هستند و با ماهیان بیشتری سازگار هستند. هزاران گونه ماهی وجود دارد. همه کاری که باید انجام داد رفتن به یک فروشگاه آکواریومی برای نهایی‌کردن انتخاب است.

انتخاب تانک مناسب

انتخاب تانک با ابعاد مناسب می‌تواند نظافت آن را ساده‌‌تر کند بنابراین زمانی که اقدام به خرید تانک می‌شود کاربری آن را باید در نظر گرفت و از خرید تانک بزرگ‌تر از حد لازم یا تانکی که برای ماهی متناسب نباشد خودداری کرد.

به سلامت و عدم‌بیماری توجه شود

می‌توان با چک کردن فعال بودن ماهی و داشتن چشمان طبیعی و نداشتن هیچگونه زخم و جراحت تا حدودی به سلامتی ماهی پی برد. همچنین از فروشنده‌های سودجو که برای حفظ منافع مالی ماهی‌ها را درمان نمی‌کنند یا ماهی بیمار می‌فروشند خرید نکرد.

انتخاب مکان مناسب برای قرار دادن آکواریوم

به منظور استفاده از بخاری (برای ماهیان خونگرم) و پمپ هوا باید آکواریوم را در نزدیکی پریز برق قرار داد یا از سیم سیار استفاده کرد؛ صدا در آب بیشتر از هوا منتشر می‌شود و ماهی می‌‌تواند به زیادی سر و صدا ، باز و بسته شدن درب و صدای راه رفتن افراد حساس شود بنابراین باید سعی کرد که آکواریوم را نزدیک اسپیکر، تلویزیون و محل رفت و آمد قرار نداد؛ یک گوشه ساکت و آرام در یک اتاق می‌تواند ایده آل باشد. وقتی که تانک ماهی خریداری شد باید سعی شود در مکان‌های مختلف آن را امتحان کرد تا با دکور هم تناسب داشته باشد.

انتخاب پمپ هوای مناسب

فکر نگهداری ماهی بدون پمپ هوا را از سر باید خارج کرد؛ برخی از مشخصات لازم برای انتخاب پمپ مناسب عبارنتد از: نرخ شارش هوا، توان مصرفی و میزان صدا. یک پمپ خوب می‌تواند به سلامتی بهتر و طول عمر ماهیان داخل تانک کمک شایانی کند.

انتخاب غذای مناسب

باید ترکیبی از غذاها را انتخاب کرد که چربی لازم برای انرژی و آمینواسید برای تولید پروتئین را تأمین کند. به علاوه هضم غذا برای ماهی باید آسان باشد تا منجر به تولید آمونیاک در تانک نشود.

تمیز کردن تانک

تمیز کردن آکواریوم یک وظیفه ساده و مهم است و فاصله تمیز کردن نباید طولانی شود. هرچقدر توجه بیشتری به تانک داشت ماهی سالم‌تر خواهد بود و تانک زیباتر به نظر خواهد رسید و نظافت تانک در آینده راحت‌تر خواهد بود.

نور آکواریوم

نور آکواریوم باعث جذاب شدن بیشتر ماهیان موجود در تانک می‌شود اما دلیل مهم تر این است که انرژی حیاتی برای فتوسنتز گیاهان را فراهم می‌کند و روی رفتار ماهی‌ها و فیزیولوژی آن تأثیر می‌گذارد و برای سلامتی کلی آن‌ها ضروری است.

یافتن فروشگاه مناسب

برای همه نیازها اعم تانک، غذا، ماهی، نور و غیره به فروشگاه‌های قابل اعتماد مراجعه شود. این فروشگاه‌ها هم چنین باید در مورد سوالات و مشکلاتی که در آینده بروز خواهد کرد نیز بتوانند مشتریان را راهنمایی کنند.

باید تمامی نکات بالا را قبل از خرید اولین ماهی در نظر گرفت و مشاوره کافی با افراد با تجربه داشت از تلف شدن ماهی و دلسرد شدن نسبت به نگهداری آکواریوم جلوگیری شود.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبسایت دیسکس پلاس به آدرس discusplus.ir مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دیسکس پلاس

دیسکس پلاس، عرضه کننده انواع ماهیان زینتی آب شیرین، تجهیزات آکواریوم و دارو در تیرماه 98 شروع به کار کرد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]