اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980520394490134

تفاوت لوله درزدار با لوله مانیسمان چیست؟

کد: 13980520394490134

http://bit.ly/31BXCUw

، تهران , (اخبار رسمی): از لوله فلزی برای انتقال سیال از نقطه‌ای به نقطه‌ی دیگر استفاده می‌شود. لوله‌های فلزی بسته به نوع آلیاژ بکار رفته و روش تولید آنها به دسته‌های مختلفی دسته بندی می‌شوند.

تفاوت لوله درزدار با لوله مانیسمان چیست؟
تفاوت لوله درزدار با لوله مانیسمان چیست؟
تفاوت لوله درزدار با لوله مانیسمان چیست؟
تفاوت لوله درزدار با لوله مانیسمان چیست؟
تفاوت لوله درزدار با لوله مانیسمان چیست؟
تفاوت لوله درزدار با لوله مانیسمان چیست؟

لوله‌های فلزی پرکاربرد در صنعت از نظر آلیاژ به لوله‌های کربن استیل، استنلس استیل، چدنی و... تقسیم بندی می‌شوند. پایپ کالا به عنوان وارد کننده عمده لوله‌های مانیسمان، تفاوت بین لوله‌های مانیسمان و لوله‌ی درزدار را در ادامه بیان کرده است.

لوله مانیسمان چیست؟

لوله مانیسمان به لوله‌های فلزی گفته می شود که در فرایند ساخت آن هیچ گونه درز جوشی در طول لوله یافت نمی‌شود و در اصطلاح علمی به آن لوله بدون درز یا لوله سیم لس (seamless) گفته می‌شود.

فرایند ساخت لوله مانیسمان از شمش‌های توپر فولادی است که با روش‌های کشش، غلتک، نورد، حرارت و عبور سمبه از داخل شمش ساخته می‌شود.

فرایند ساخت لوله مانیسمان چگونه است؟

در ابتدا شمش فولادی را حرارت داده و سپس با عبور سمبه از درون شمش به شکل لوله درمی‌آید، سپس با روش‌های نورد گرم و غلتک به طول‌های معین و ضخامت مشخص خود می‌رسد. به علت سخت بودن و پرهزینه بودن ساخت لوله مانیسمان در سایزهای بزرگ اغلب لوله مانیسمان در سایزهای کوچک دیده می‌شود.

ضخامت لوله مانیسمان را با توجه به عدد SCHEDULE از استاندارد ASME B36.10 مشخص می‌کنند، بدین صورت که لوله‌های مانیسمان در ضخامت Sch10 ، Sch20 ، Sch40 ، SchSTD ، Sch80 و...  موجود هستند که هرکدام از اعداد فوق و با توجه به سایز قطر بیرونی لوله دارای عدد مشخص هستند.

به دلیل عدم حضور درز جوش در لوله مانیسمان، این دسته از لوله فلزی دارای مقاومت دمایی و فشاری بلاتری نسبت به سایر لوله‌ها است، زیرا درز جوش نقطه ضعف لوله به حساب می‌آید.

لوله‌های مانیسمان موجود در بازار ایران

در ایران لوله‌های مانیسمان به دو دسته تولید داخل و وارداتی تقسیم بندی می‌شوند. شرکت‌های گروه ملی اهواز و شرکت کاوه دقیق تولید کننده لوله بدون درز است اما در سایزها و ضخامت‌های محدود. دسته‌ی دیگری از لوله مانیسمان وجود دارد که از کشورهای خارجی وارد می‌شوند و در تمامی ضخامت‌ها و سایزها موجود است.

لوله درزدار چیست؟

لوله درزدار به لوله‌های فلزی گفته می‌شود که در فرایند ساخت آنها از درز جوش استفاده می‌شود و به همین علت به آنها لوله درزدار گفته می‌شود.

لوله‌های درزدار، لوله‌هایی هستند که از رول کردن ورق‌های فولادی و جوشکاری درزهای آن بدست می‌‌آید.

روش‌های مختلف جوشکاری وجود دارد که ازجمله این روش‌ها می‌‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. جوشکاری به روش مقاومت الکتیریکی:

در اصطلاح علمی به این روش ERW گفته می‌شود که پس از به هم رسیدن لبه‌ی ورق رول شده به روش الکتیریکی در این لبه‌ها حرارت ایجاد می‌شود و سپس به یکدیگر متصل می‌شوند.

  1. جوشکاری به روش جوشکاری ذوبی الکتیریکی:

در اصطلاح علمی به این روش EFW گفته می‌شود.

  1. جوشکاری به روش قوسی زیر پودری:

در اصطلاح علمی به آن SAW گفته می‌شود که مخصوص لوله با قطرهای بالا است.

لوله‌های درزدار در دو نوع درز مستقیم و درز اسپیرال موجود هستند که لوله‌های درز مستقیم به لوله‌هایی اطلاق می‌شود که دارای خط جوش مستقیم در طول لوله هستند. دیگر نوع از لوله درزدار که خط جوش بصورت مارپیچ است به اسم لوله‌های درز اسپیرال معروف هستند.

لوله ‌های درزدار نسبت به لوله‌های مانیسمان دارای تحمل فشاری پایین تری هستند و لوله‌های درزدار و لوله‌های مانیسمان در مواد اولیه با هم متفاوتند.

پایپ کالا اولین فروشگاه اینترنتی لوله و اتصالات اقلام تاسیساتی و پایپینگی در ایران و منتشرکننده لیست قیمت بروز لوله مانیسمان و لیست قیمت لوله درزدار است.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت پایپ کالا به نشانی www.pipekala.com مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پایپ کالا

سایت اینترنتی پایپ کالا- مرجع معرفی و ارائه آنلاین پیش فاکتور لوله , اتصالات و شیرآلات

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | تجارت و بازار