اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139805203946812840

آیا شغل تعمیرات موبایل برای شما مناسب است؟

کد: 139805203946812840

http://bit.ly/2KHuN3q

، تهران , (اخبار رسمی): جواب به سوال «آیا تعمیرات موبایل برای من مناسب است» نباید و نمی‌تواند آری و خیر باشد. برای همین در ادامه همه چیز با یک داستان بیان شده است. داستان زندگی سیاوش و روژان که تحصیلات متفاوتی دارند اما توانسته‌اند به شغل تعمیرات موبایل راه پیدا کنند.

آیا شغل تعمیرات موبایل برای شما مناسب است؟
تعمیرات موبایل یک شغل پر دردسر و پردامد بوده که با الکترونیک سرو کار دارد.

تعمیرات موبایل ماکروتل در تهران یکی از با سابقه‌ترین و معتبر‌ترین دفترهای خدمات تعمیرات موبایل در تهران است. می‌توان تک‌تک ابزار تعمیرات موبایل مورد نیاز خود را از ماکروتل خریداری کرد

جواب به چنین پرسش‌هایی، نباید و نمی‌تواند آری و خیر باشد. برای همین در این مقاله اطلاعاتی بیان شده است تا دید همه را گسترده‌تر کند؛ تا در نهایت خودشان با توجه به اطلاعاتی که کسب می‌کنند به تجزیه و تحلیل پرداخته و گزینه مناسب را انتخاب کنند. 

سیاوش و روژان در شهرهای مختلفی زندگی می‌کنند. هر دو شرایط مختلف و زندگی و مدرک تحصیلاتی متفاوتی دارند. اما نقطه مشترک آنان این است که هر دو به دنبال شغلی مناسب برای آینده خود هستند. سیاوش در رشته وکالت مشغول تحصیل بوده اما حالا به دنبال شغلی غیر از رشته خود می‌گردد. شرایط و علاقه او به شغل‌هایی که فردی هستند و نیاز نیست به صورت تیمی فعالیت کنند بیشتر است. شغل آرایشگری یا انجام کارهای فنی مثل تعمیرات لوازم الکترونیکی و ماشین‌آلات می‌تواند انتخاب‌های خوبی باشد. اما او جدای از علاقه به کسب مهارت به درآمد بالا نیز فکر می‌کند. بدون شک تعمیرات موبایل می‌تواند یک انتخاب بسیار هوشمندانه باشد. چون دنیایی دیجیتال هر روز در حال گسترش است و مردم سالیانه بخشی از درآمد خود را در این راه خرج می‌کنند. پس برای موفق شدن در شغل تعمیرات نیاز است مدام خود را آپدیت کنید و سیاوش از آن تیپ آدم‌هایی‌ست که به پیشرفت در کار اهمیت می‌دهد. او به کارهای دفتری و روتین یا تکراری علاقه‌ای ندارد و چالش‌ در کار را دوست دارد. البته اولین چالش بدون شک وارد شدن به جو و فضای دنیایی دیجیتال است. اینکه می‌تواند بحث کردن، مطالعه و وقتی برای این کار بگذارد؟ چون تعمیرات لوازم الکتریکی و به خصوص تعمیرات موبایل نیاز به دانش و دقت بالایی دارد.

در طرف دیگر روژان فارق‌التحصیل رشته برق است. بعد از این همه سال درس خواندن سعی دارد در همان رشته‌ای که تخصص کسب کرده مشغول به فعالیت باشد. درآمد بالا برای او در اولویت اول قرار ندارد. هر چند درآمد یکی از هدف‌های او محسوب می‌شود. اما همانطور که اشاره شد اولین اولویت برای او رفتن به سمت شغل‌هایی‌ است که به رشته تحصیلی‌اش نزدیکی داشته باشد. در شهری که زندگی می‌کند در زمینه تعمیرات موبایل مراکز تخصصی وجود ندارد و با توجه به تحقیقاتی که کرده است. فعالیت در این زمینه می‌تواند موفقیت‌های شغلی و زمینه درآمدی خوبی را برایش مهیا کند.

هر دو شخصیت با توجه به اینکه خواسته‌های متفاوتی از شغل آینده‌ی خود دارند اما انتخاب شغل تعمیرات موبایل می‌تواند انتخاب خوبی برای‌شان باشد. پس حالا باید دقیق‌تر تمام جوانب مثبت و منفی این شغل را بررسی کنند.

تقاضا برای تعمیرات موبایل در بازار به چه اندازه است؟ حتماً تا به‌ حال برای همه پیش آمده موبایل خود را به یک مغازه‌ی تعمیر موبایل ببرند و تعمیرکار به آنها بگوید تا یکی دو هفته‌ی آینده قادر به انجام تعمیرات مورد نیاز نیستند. دو هفته بدون موبایل بودن برای اکثر افراد یک کابوس است. مخصوصا کسانی که شغل‌شان وابسته به تلفن‌ موبایل است. یا از نرم افزارها و به خصوص شبکه‌های اجتماعی استفاده زیادی می‌کنند. حالا این مورد را با آماری مثل تعداد مشترکین تلفن همراه در ایران که چیزی بالغ بر پنجاه و سه میلیون گوشی است نیز اگر مطابقت داده شود. بدون شک رشد و تقاضا در این بازار بسیار زیاد است و با توجه به اینکه تعمیرات موبایل از جمله کارهای تخصصی محسوب می‌شود و هر روز در حال گسترش است و سرعت عمل یکی از فاکتورهای مهم در این شغل است نیاز به تعمیرکار موبایل هر روز افزایش پیدا می‌کند.

میزان درآمد متوسط در شغل تعمیرات موبایل چقدر است؟

پاسخ به این سوال سخت است. چرا که ارائه خدمات و درآمد حاصل از آن به موارد متعددی بستگی دارد. برای مثال نباید انتظار داشت یک تعمیرکار یا حتی تعویض‌کار قطعات موبایل تازه کار بتواند در ماه اول کاری‌ خود به اندازه‌ی یک تعمیرکار با سابقه‌ی ۱۰ ساله درآمد داشته باشد.

از این جهت درآمد ماهیانه‌ی یک تعمیرکار موبایل به مواردی همچون: محل تعمیرگاه، مهارت تعمیرکار، نحوه برخورد با مشتری، ساعات کاری، هزینه خدمات، تبلیغات و... بستگی دارد. اما با تمام این حرف‌ها آمار سال ۱۳۹۷ نشان می‌دهند که متوسط درآمد ماهیانه چیزی بین ۷ تا ۱۵ میلیون برای شغل تعمیرکار موبایل بوده است.

سرمایه‌ی مورد نیاز برای راه‌اندازی شغل تعمیر موبایل چقدر است؟

سرمایه‌ی اولیه در این شغل صرف دو چیز می‌شود. اول از همه اینکه باید برای انجام این شغل باید مکانی اجاره شود. در این صورت ممکن است شخص بخواهد در یک مغازه‌ی کوچک که زیاد هم مورد توجه نیست آغاز به کار کند و مشتریان خود را با بستن قرارداد میان فروشندگان موبایل به دست آورد. حتی می‌توان از طریق اینترنت و شبکه‌های مجازی نیز اقدام به معرفی خدمات به مردم کرد. یا میز تعمیرات یک مجموعه موبایل را اجاره کرد. بنابراین هزینه‌ی اجاره‌ی مغازه با توجه به درآمد بالایی که دارد نباید چندان نگرانی زیادی ایجاد کند.

 در ادامه به برآورد تقریبی مبلغ مورد نیاز برای ابزار تعمیرات موبایل و لوازم تعمیرات موبایل پرداخته می‌شود.

به طور کلی هزینه‌ای که برای تهیه‌ی ابزار تعمیرات موبایل نیاز است مبلغی حداقل ۱۰ میلیون تومان تا ۵۰ میلیون تومان خواهد بود. اما باید توجه داشت که شاید نیاز به انجام هزینه‌های گزاف نباشد و بتوان به سادگی تمرکز را روی انجام یک سری تعمیرات محدود و خاص گذراند و پس از درآمدزایی بقیه‌ی لوازم تعمیرات موبایل مورد نیاز را نیز تهیه کرد. حتی می‌توان به فروش لوازم و قطعات جانبی موبایل نیز پرداخت. یا فعالیت‌های خود را به تعویض قطعات مثل تعویض تاچ ال‌سی‌دی، تعویض باتری و... محدود کرد و در آینده به صورت تخصصی تعمیرات را شروع کرد.

ابزار تعمیرات موبایل مورد نیاز برای تعمیرات موبایل کدام است؟

لوازم تعمیرات موبایل بسیار متنوع و زیاد هستند. اما ابزار تعمیرات مورد نیاز شما برای شروع کار شامل موارد زیر است:

دستگاه هیتر و هویه

دستگاه لوپ یا میکروسکوپ

ست پیچ گوشتی و آچار تعمیراتی

منبع تغذیه و مولتی متر

سیم قلع و روغن فلکس و روغن لحیم

پنس آنتی شوک

قاب بازکن

شابلون

گیره کار

علاوه بر تمامی مواردی که در بالا ذکر شد باید به خاطر داشت که به یک کامپیوتر یا لپ‌تاپ نیز نیاز است. چرا که تعداد زیادی از مشتریان به خدمات نرم‌افزاری نیاز خواهند داشت. البته تمام تعمیرکاران موبایل به اشراف کامل در مورد مشکلات نرم افزاری نیازی ندارند اما در آینده و برای شروع فعالیت تخصصی و حرفه‌ای به یادگیری و رفع مشکلات نرم افزاری نیاز دارند.

از کجا می‌توان لوازم تعمیرات موبایل را با بهترین کیفیت خریداری کرد؟

تعمیرات موبایل ماکروتل در تهران یکی از با سابقه‌ترین و معتبر‌ترین دفترهای خدمات تعمیرات موبایل در تهران است. می‌توان تک‌تک ابزار تعمیرات موبایل مورد نیاز خود را از ماکروتل خریداری کرد. برای مثال در مورد خرید دستگاه لوپ که یکی از حساس‌ترین دستگاه‌ها و ابزار تعمیرات موبایل است می‌توان با مراجعه به صفحه قیمت لوپ و میکروسکوپ تعمیرات موبایل از لیست قیمت آن مطلع شد و انواع و اقسام دستگاه‌های حرفه‌ای را با قیمت‌های متناسب بررسی کرد. در مورد خرید هر یک از دستگاه‌های مورد نظر متخصصان ماکروتل با سابقه‌ای که در حرفه تعمیرات دارند در بخش فروش و مشاوره‌ی فروشگاه آماده‌ هستند تا به علاقه‌مندان راهنمایی خوبی ارائه دهند.

همچنین می‌توان برای خرید هرگونه ابزار تعمیرات موبایل دیگری که نیاز است به صفحه‌ی تجهیزات تعمیرات موبایل ماکروتل سر زد. همچنین می‌توان به جای بررسی و خرید آنلاین ابزار تعمیرات موبایل شخصا ابزار مورد نیاز را در مرکز فروش قطعات و ابزار تعمیرات ماکروتل در تهران تهیه کرد.

نکات منفی این شغل:

بدون شک شغل‌های مثل تعمیرات موبایل به دقت بالایی نیاز دارد و همین موضوع نشان از حساسیت در این شغل است. یعنی با کوچکترین اشتباهات ممکن است خسارت‌های زیادی وارد کنید و ضررهای مالی متحمل شد. البته بخشی از این مشکلات مربوط به در دست نداشتن ابزار حرفه‌ای برای تعمیرات است که برای رفع این مشکل نیز شرکت ماکروتل با ارائه لوازم تعمیرات فوق تخصصی خدماتی در این زمینه در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

اگرچه ممکن است افراد زمان زیادی را برای پیدا کردن شغل مناسب خود از دست داده باشند و تصور کنند که در سن نامناسبی به فکر انجام شغل تعمیرات موبایل افتاده‌اند اما هرگز نباید امیدشان را از دست بدهند. شغل تعمیرات موبایل شغل نوظهور و جوانی است و حتماً در بازار کارش جایی برای آنها نیز وجود دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه اینترنتی ماکروتل

گستردگی بازار قطعات موبایل یکی از مشکلات این بازار بزرگ است. همچنین با توجه به اینکه در بسیاری از شهرهای ایران، بازار موبایل مثل کلان شهرها از تنوع و گستردگی لازم برخوردار نیست؛ فروشگاه اینترنتی ماکروتل یکی از اهداف خود را ارائه خدمات به شهروندان تهران و شهرستان‌های ایران اختصاص داده است. بدون شک مجموعه ماکروتل کامل نیست. اما طی این 13 سال فعالیت که 7 سال آن مروبط به فعالیت در کسب و کار مجازی بوده است ما تلاش کردیم تا به سمتی حرکت کنیم که به صورت تخصصی فعالیت خود را در این بازار ادامه دهیم و همین موضوع باعث شده است هر سال بخش تازه‌ای به این مجموعه اضافه شود. ما در مجموعه ماکروتل فعالیت گسترده‌ای در زمینه‌های: تامین قطعات اصلی موبایل، ارائه لوازم جانبی موبایل، تامین تجهیزات تعمیرات گوشی موبایل و همچنین خدماتی مثل تعمیرات موبایل را در اختیار عموم قرار داده‌ایم. فعالیت فروشگاه اینترنتی ماکروتل از سال 2013 شروع شده و تاکنون این شرکت تمام تلاش خود را صرف ارائه بهتر خدمات و بالا بردن سطح کیفی خدمات موبایل کرده است

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]