اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139805223950712858

خانواده گردشگر: ما در همه شهرهای ایران یک خانه داریم

کد: 139805223950712858

http://bit.ly/31A6ee3

، اصفهان , (اخبار رسمی): خانواده لطیفی، تنها خانواده گردشگر ایرانی هستند که برنامه سفر خود را با زندگی‌شان یکی کرده‌اند و یکی از طولانی‌ترین سفرهای ممکن برای یک خانواده گردشگر را در ایران رقم زده‌اند. هدف این خانواده گردشگر از این سفر، تولید محتوای جامع از مسیرهای سفر در ایران است.

خانواده گردشگر: ما در همه شهرهای ایران یک خانه داریم
خانواده گردشگر: ما در همه شهرهای ایران یک خانه داریم
خانواده گردشگر: ما در همه شهرهای ایران یک خانه داریم
خانواده گردشگر: ما در همه شهرهای ایران یک خانه داریم
خانواده گردشگر: ما در همه شهرهای ایران یک خانه داریم
خانواده گردشگر: ما در همه شهرهای ایران یک خانه داریم

خانواده گردشگر ایرانی، از یک زوج جوان اصفهانی و دو فرزندشان تشکیل می‌شود. محمد لطیفی پدر خانواده، 36 ساله و فریبا لطیفی مادر خانواده 30 است. دو فرزند آنها پارسا و پرنیا نیز به ترتیب 10 و 8 ساله هستند.

سفر کردن یکی از دغدغه‌های همیشگی زندگی خانواده لطیفی بود. فریبا لطیفی که خود دانش آموخته رشته گردشگری است می‌گوید: «همیشه به گردشگری و سفر علاقه زیادی داشتم، این علاقه ریشه عمیقی در زندگی ما داشت و به این ترتیب به همراه همسرم تصمیم گرفتیم با هدف ایجاد محتوایی جامع از مسیرهای سفر در ایران، سفری طولانی به نقاط مختلف ایران داشته باشیم. برای انجام این کار متوجه شدیم تا خودمان سفر نکنیم نمی‌توانیم محتوای لازم را آماده کنیم. این شد که برنامه یک سفر یک ساله را در ذهن آماده کردیم.»

وی در ادامه در خصوص این که اجرای این تصمیم و روی آوردن به این سبک از گردشگری گفت: «اول می‌خواستیم مقطعی سفر کنیم اما در نهایت با بررسی‌هایی که انجام دادیم، تصمیم گرفتیم یک سفر طولانی داشته باشیم. با گذشت زمان این ایده را پر و بال دادیم و به این مرحله رسیدیم که یک ماشین مناسب این سفر نیز تهیه کنیم، تا هم هزینه‌های خود را کم کنیم و هم حداقل امکانات اولیه زندگی را در مسیر این سفر طولانی برای داشتن حداقل روال عادی زندگی با خود به همراه داشته باشیم.»

قزوین، اولین مقصد خانواده گردشگر

خانواده لطیفی با خرید ماشین مناسب این سفر عملا سفر خود را آغاز کردند و در مرحله اول با مطالعه و بررسی نمونه‌های مشابه خارجی این ماشین و این سبک سفر، ماشین فوق را در راستای رفع نیازهای خود برای این سفر آماده و تجهیز کردند. فرایند تجهیز این ماشین و ایجاد یک نقشه راه سفر که با در نظر گرفتن شرایط جغرافیایی هر منطقه ایجاد شده حدوداد دو ماه به طول انجامید و در نهایت در 20 مرداد 97 سفر این خانواده گردشگر به اولین مقصدشان یعنی قزوین آغاز شد.

اولین مقاصد سفر خانواده گردشگر که سفر خود را از زادگاه‌شان اصفهان آغاز کرده بودند، بعد از قزوین به ترتیب زنجان، آذربایجان شرقی، اردبیل و سپس استان‌های شمالی بود. در نهایت این خانواده به سمت شرق ایران، استان‌های خراسان و سیستان و بلوچستان رفتند. با فرارسیدن فصل سرما آنها به جنوب کشور رسیدند و در ادامه داستان سفر خود را در فصل بهار، با مسافرت به سمت استان‌های فارس، کرمان و یزد و استان‌ مرکزی داستان پیش گرفتند و در نهایت در فصل تابستان در ادامه به سمت غرب ایران یعنی لرستان، کردستان و همدان رفتند.

تهران، سمنان، قم، کرج و بخش‌هایی از ایلام و کرمانشاه مقاصدی هستند که تا مهر ماه سال جاری در برنامه خانواده لطیفی قرار دارند. سفر این خانواده گردشگر در نهایت در اصفهان به پایان خواهد رسید.

طبق برنامه‌ریزی‌های اولیه آنها، قرار بود این سفر 400 روزه باشد اما به دلایلی که از قبل پیش‌بینی نشده بودند از جمله خرابی ماشین، حضور در نمایشگاه‌های گردشگری استان‌های مختلف و شرکت در برنامه‌های تلویزیونی، زمان سفرشان طولانی‌تر از پیش‌بینی اولیه شد و آنها اکنون امیدوارند این سفر تا آخر مهر ماه که حدودا 435 روز خواهد بود به اتمام برسانند.

خانواده لطیفی در پاسخ به این سوال که برای تحصیل فرزندان خود چه برنامه‌ای دارند گفتند: با توجه به این که سفر ما حدودا یکساله بوده است ما تصمیم گرفتیم آموزش بچه‌ها را خودمان به عهده بگیریم. به این ترتیب فرزندان ما امسال در شهریور ماه با آموزش‌هایی که ما در سفر به آنها داده‌ایم ارزیابی خواهند شد تا بتوانند از روند تحصیلی خود عقب نمانند.

فریبا لطیفی در پاسخ به این سوال که این سفر چه تجربیاتی برای آنها داشته است، گفت: یکی از تجربه‌هایی که در سفر کسب کردیم این بوده که توانستیم با افراد مختلف با فرهنگ‌ها، سبک‌های زندگی متفاوت ارتباط برقرار کنیم. در واقع با این سفر، دایره ارتباطات ما گسترش یافت واکنون ما در همه شهرهای ایران یک خانه داریم.

این سبک سفر در دنیا مرسوم است اما سفر خانواده گردشگر ایرانی با دیگر افرادی که در دنیا به این سبک سفر و زندگی می‌کنند اندکی تفاوت دارد و تفاوت اصلی شاید این باشد که خانواده لطیفی به صورت خانوادگی و بدون وقفه سفر خود را انجام داده‌اند و در واقع این که سفرشان حدودا 450 روزه است و با هدف خاصی انجام می‌‎شود نیز آنها را از سایر گردشگرانی که این سبک سفر را تجربه کرده‌اند، متمایز می‌کند.

برنامه‌ آتی خانواده گردشگر ایرانی این است که پس از اتمام سفر خود، نگارش و انتشار کتابی با هدف تولید محتوا از مسیرهای سفر در ایران را نهایی کنند.

این خانواده گردشگر در نظر دارد در آینده چندین طرح گردشگری را نیز اجرا کند. در همین راستا تاکنون طرح‌های خود را به شهرداری اصفهان و سازمان میراث فرهنگی ارائه داده‌اند. این خانواده در کنار تولید محتوا در نظر دارند بسته‌های سفر و مشاوره گردشگری و سفر را نیز در برنامه‌های آتی خود داشته باشند.

سیستان را ببینید و بلوچستان را بشنوید

خانواده لطیفی سفیر «سیستان را ببینیم بلوچستان را بشنویم» هستند. آنها در راستای معرفی سیستان و بلوچستان از طرف میراث فرهنگی استان اصفهان این مسئولیت را برعهده گرفته‌اند.

خانواده گردشگر، استان سیستان و بلوچستان را به عنوان بهترین مقصد گردشگری خود تاکنون می‌دانند و امیدوارند بتوانند در راستای این کمپین، به شناخت دقیق مردم و گردشگران از این استان خاص کمک شایانی کنند.

خانواده گردشگر تاکنون از طرف اتاق بازرگانی کرمان و شهرداری اصفهان برای طرح اصفهان 2020 و منطقه گردشگری ناژوان مورد حمایت قرار گرفته‌اند و امیدوارند در آینده با حمایت‌های بیشتر بتوانند به اهداف خود نزدیک‌تر شوند.

علاقه‌مندان جهت آشنایی بیشتر با این خانواده گردشگر (توریست فمیلی) می‌توانند به صفحه اینستاگرام آنها به آدرس www.instagram.com/tourist.family مراجعه کنند

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]