اطلاعات تماس
  • 021750*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980523395309284

کیلید ذره بینی برای اطلاع از بازار مسکن

کد: 13980523395309284

http://bit.ly/31ETEKO

، تهران , (اخبار رسمی): مسکن علاوه بر اهمیت زیاد آن به عنوان یک کالای مصرفی، در کشور به عنوان سرمایه افراد محسوب می‌شود و می‌توان آن را به عنوان شاخصی برای آگاهی از دارایی اشخاص دانست. این اتفاق با افزایش تورم قیمت در بازارمسکن اهمیت دوچندانی پیدا کرد و تامین مسکن به به دغدغه‌ای بسیار بزرگ برای جوانان تبدیل شد.

«کیلید» ذره بینی برای اطلاع از بازار مسکن
کیلید ذره بینی برای اطلاع از بازار مسکن

دولت و سیاست­گذاران بازار مسکن ثبات قیمت در این بازه قیمتی باورنکردنی را موثر دانسته و به عنوان موفقیت در سیاست­گذاری قلمداد می­‌کنند. اما آمارها ا زکاهش شدید تعداد معاملات خبر م‌ی­دهد و هر روز مردم از وضعیت بازار مسکن ناراضی‌تر می‌­شوند و به قولی شکاف قیمت مسکن با جیب مردم عمیق‌­تر می‌‌شود. به طوری­که خرید آپارتمان در نیاوران برای جوانان تبدیل به یک رویا شده و تنها کسانی که ملکی در همان حوالی داشتند، می‌­توانند به فکر سکونت در این منطقه یا خرید آپارتمان در زعفرانیه که همچون نیاوران یکی از مناطق محبوب به شمار می‌رود باشند.

خرید آپارتمان در زعفرانیه به طور میانگین متری 37 میلیون تومان تخمین زده شده است. گفتنی است این قیمت در مردادماه 98 با احتساب میانگینی از قیمت معاملات انجام شده در مشاورین املاک برآورد شده است. اجاره آپارتمان در زعفرانیه نیز به همین نسبت محاسبه می­‌شود و بدلیل تفاوت­‌های زیاد امکانات رفاهی در ملک­‌های مختلف و نظر شخصی مالکان برای قیمت‌گذاری، امکان اعلام قیمت اجاره در این منطقه وجود ندارد. برای اطلاع از این قیمت­‌ها باید به بخش رهن و اجاره سامانه کیلید مراجعه کرد.

اما راهکار چیست؟ یکی از راه­‌های تصحیح سیاست­گذاری‌ها و پیدا کردن روش‌­های بهتر برای خانه­ دارکردن مردم سیاست­گذاری صحیح و داشتن دید باز از وضعیت فعلی بازار و قیمت­‌های آن است. این امر سیاست­گذاران را برای اعمال بهتر تصمیمات بزرگ برای آغاز طرح­‌های عمرانی همچون نوسازی بافت فرسوده، قراردادهای ساخت با تیراژ انبوه و... یاری می‌­دهد. وزارت راه و شهرسازی تا حدودی توانست خود را با تکنولوژی و سیستم روز سازگار کند و سامان‌ه­ایی با عنوان «سابا» که مخفف سامانه اطلاعات بازار املاک ایران است را راه اندازی کرد.

این سامانه اطلاعات معاملات انجام شده در سراسر کشور را از طریق کدرهگیری مشاورین املاک دریافت و دردسترس عموم قرار می‌­دهد. اما این اطلاعات کافی نیست و نمی­‌تواند مرجعی برای تصمیم­گیری باشد. از طرفی با وجود اینکه دسترسی به آن برای همگان آزاد است، جذابیت زیادی برای استفاده کاربران و بهره­گیری برای خرید یا فروش ملک ندارد.

اما سامانه‌ای با رویکردی کاملا شفاف این مهم را آسان کرد و این اطلاعات را جمع ­آوری و با هوش مصنوعی محاسبات پیچیده ریاضی را در بحث قیمت ملک‌های مختلف انجام داده و خروجی نهایی را در قالب نمودار و جدول ارائه می­‌دهد تا جذابیت گشتن در بازار مسکن برای کاربران افزایش یافته و اطلاعات تکمیل‌تری با مستندات دریافت کنند.

«کیلید» علاوه بر اینکه به متولیان سیاست­گذاری در بازار مسکن­ کمک می­‌کند، به مشاورین­ املاک برای فروش یا اجاره ملک خود در سریع­ترین زمان ممکن یاری می­‌رساند. این امر علاوه بر ایجاد شفافیت در بازار مسکن سرعت انجام معاملات را دو چندان می‌کند.

یکی از جذاب­‌ترین ابزارهای « کیلید» که اولین و تنها دارنده این تکنولوژی در ایران است، ارائه مشخصات ملک با ارائه کدپستی است. به طوری­ که به راحت­‌ترین روش ممکن که همان وارد کردن کدپستی 10رقمی خود در صفحه اول«کیلید» است، از آخرین وضعیت معامله ملک خود و قیمت آن و قیمت فعلی مسکن خود می‌توان باخبر شد.

حال که بحث اولین­‌ها در تکنولوژی بازار مسکن شد، لازم به ذکر است نخستین سامانه‌­ای که سیستم «AR» را راه­اندازی کرد مجموعه «کیلید» بود. این سیستم به افراد قابلیت این را می‌­دهد تا از طریق دوربین گوشی خود خانه­‌هایی که در دید دوربین قرار دارد و برای اجاره یا خرید و فروش در سامانه «کیلید» بارگذاری شده است را مشاهده کرد.

اما یکی دیگر از ارزش ­افزوده‌هایی که «کیلید» برای بازار مسکن به همراه دارد، اطلاعات محلات و انتشار آن در مجله خبری خود است. این بخش از کیلید به افراد علاوه بر مشخصاتی از قیمت، وضعیت اجتماعی، مسیرهای رفت و آمد با خودروی عمومی و شخصی در محلات مختلف، به افراد دیدی از وضعیت فعلی و آینده بازارمسکن می­‌دهد.

خرید آپارتمان در نیاوران

به عنوان مثال برای خرید آپارتمان در نیاوران دیگر لازم نیست به تمام نقاط نیاوران رفته و با تمام مشاوران املاک آن منطقه مذاکره کرد. کافی است تنها با ورود به «کیلید» و رفتن به قسمت خرید یا اجاره، کلمه نیاوران را نوشت و تمام فایل‌های مربوط به آن منطقه را مشاهده کرد.

نیاوران که یکی از پرطرفدارترین مناطق شمال شهر تهران به­ شمار می­‌رود از گذشته خواهان زیادی برای سکونت داشته و عوامل متعددی برای این امر وجود دارد. ازجمله مزایای این محله آب­ و­ هوای بسیار خوب است که همچون سایر محلات شمالی شهر به واسطه کوه‌­های شمال تهران از این آب ­و­­ هوا برخوردار است.

گفتنی است نیاوران منطقه‌­ای است که از شمال با ارتفاعات کلک‌چال، از غرب با تجریش، از شرق با دارآباد و از جنوب با فرمانیه، کامرانیه و دزاشیب هم‌مرز است.  نام این منطقه به واسطه نی­های زیادی بوده که در این محدوده وجود داشته و در همان روزها مردمان زیادی برای جمع ­آوری نی به آن منطقه می­‌رفتند و به همین واسطه این محله «نی­آوران» نام­گذاری شد.

خرید آپارتمان در زعفرانیه

اما یکی دیگر از مناطق کوهپایه‌­ای تهران که می­‌توان این محله را یکی از گران­‌قیمت­‌ترین مناطق تهران نامید زعفرانیه است. این محله از شمال به ارتفاعات توچال، از جنوب به خیابان ولیعصر (پهلوی) و محمودیه، از شرق به تجریش و از غرب به رودخانه ولنجک محدود می‌شود. زعفرانیه یکی از مرتفع‌ترین محله‌های پایتخت است و ۱۶۵۰ تا ۱۸۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد.

اجاره آپارتمان در زعفرانیه

این محله به واسطه وجود واحدهای کوچک­ متراژ متقاضیان زیادی برای اجاره دارد. دلایل آن هم کاملا مشهود است که اگر به تاریخچه این محله نگاهی انداخت دلیل این محبوبیت و آب و هوای بسیار خوب آن را کاملا می‌توان متوجه شد.

پس از احداث خیابان پهلوی (ولیعصر کنونی) جاده‌ای برای دسترسی به اسدآباد احداث شد، که از باغ فردوس شروع و به سمت شمال سعدآباد می­رفت، زعفرانیه امروزی در واقع حاشیه همین خیابان قدیمی است. یکی از محل‌های قدیمی زعفرانیه اسدآباد است، که بسیاری از پیرمردان و پیرزنان محلی باغ‌های معروف اسدآباد را به خوبی به یاد دارند و از هوای پاکی که آن روزها استنشاق می‌کردند با حسرت سخن می‌گویند.

از معروف‌ترین این باغ‌ها می‌توان به باغ زندکریمی، باغ خانم مروان، باغ حاجی کلاهی و باغ خیامی اشاره کرد. از این چند باغ معروف تنها باغ خیامی است که هنوز شکل و شمایل گذشته‌­اش را تا حدودی حفظ کرده و دستخوش تغییر نشده‌است.

از این رو اجاره آپارتمان در زعفرانیه نیز هم به واسطه آب و هوای خوب و شرایط اجتماعی منطقه که از قدمت و اصالت این منطقه نشات می‌گیرد بسیار مورد توجه متقاضیان بازار اجاره در مناطق شمالی شهر تهران بوده و هست.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کیلید

«کیلید» جدیدترین سامانه هوشمند املاک کشور است که ماموریت دارد بستری آنلاین برای برآورده ساختن کلیه نیازهای عرضه‌کنندگان و متقاضیان مسکن، به عنوان یک One-Stop Shop، را فراهم کند و همه ابزارهای لازم برای مشاوره تخصصی مسکن را در اختیار مشاورین بگذارد.

اطلاعات تماس
  • 021750*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان