اطلاعات تماس
  • 021750*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980523395329284

تحول در بازار مسکن با هوش مصنوعی

کد: 13980523395329284

http://bit.ly/31HnoGX

، تهران , (اخبار رسمی): این روزها که تمام فعالیت‌های روزمره از طریق اپلیکیشن و سایت‌ها به صورت آنلاین انجام می‌شود، انتظار می‌رود یکی از مهم‌ترین کارها که تاثیرات اقتصادی و اجتماعی زیادی در خانواده داشته باشد، انتخاب محل سکونت، خرید یا اجاره یک واحد مسکونی در منطقه خوب با شرایط مالی متناسب بودجه خانوار باشد.

تحول در بازارمسکن با هوش مصنوعی
تحول در بازار مسکن با هوش مصنوعی

این انتخاب بزرگ نه تنها به واسطه قیمت زیاد خانه، اهمیت دو چندانی دارد بلکه انتخاب محل‌‌ه­ایی که متناسب با بودجه باشد و از نظر اجتماعی و رفاهی هم پارامتر­های لازم ر اداشته باشد، بسیار حائز اهمیت است.

از این رو باید برای اینکه بتوان از اطلاعات بازار مسکن تمام شهر باخبر شد یک مرجع مطالعاتی با اطلاعات کافی در اختیار داشت. وزارت راه و شهرسازی با راه‌­اندازی سامانه اطلاعات بازار املاک «سابا» توانست مشاورین ­املاک را مجاب به ثبت معاملات خود از طریق کد ­رهگیری کند و در یک فضا اطلاعات معاملات و ملک‌­های مورد معامله را جمع­‌آوری کند.

اما این اطلاعات نیاز دارد تا طبقه­‌بندی شود و در اختیار همگان قرار بگیرد. «کیلید» سامانه‌­ای است که با بهره­‌گیری از هوش­ مصنوعی این اطلاعات را طبقه­‌بندی کرده و در قالب نمودار و جدول در اختیار کاربران خود قرار می­‌دهد.

کیلید ورای بحث قیمت و اطلاعات مناطق، تخمین قیمت ملک را نیز با مشخصات دیگر همچون متراژ، سال ساخت، و قیمت ملک‌­های مشابه در منطقه منتشر می‌­کند. گفتنی است این سامانه با توجه به معاملات اخیر منطقه میانه و میانگین قیمت را ارائه می‌­دهد تا علاوه بر آگاهی از قیمت تخمینی کیلید، میانگین قیمت معاملات انجام شده در منطقه را نیز مشاهده کرد. علاوه بر این با جستجوی یک محله می­‌تواناز وضعیت محله‌­های مشابه نیز با خبر شد.

اما یکی دیگر از مزایای این سامانه، آگاهی از قیمت خانه خود به ساده‌­ترین روش ممکن است. به این طریق که با وارد کردن کدپستی خود در صفحه اول کیلید می‌توان قیمت خانه خود که با هوش مصنوعی محاسبه شده، (که شایان ذکر است از دقت فوق­ العاده بالایی نیز برخوردار است) آگاه شد. همچنین آخرین زمان معامله صورت گرفته، و سایر مشخصات ملک همچون، متراژ، سال­ ساخت، و میانگین قیمت منطقه سکونت را نیز ارائه می­‌دهد تا همه دید کافی از وضعیت ملک خود را داشته باشند. پس از این می­‌توان به راحتی خانه خود را برای فروش یا اجاره در سامانه «کیلید» ثبت و در صورت تمایل همراه عکس و سایر مشخصات بارگذاری کرد تا تعداد بسیار زیادی از آژانس‌­ها و مشاورین­ املاک فعال و کاربرانی که در جستجوی خانه هستند ملک مورد نظر را مشاهده کنند. از طرف دیگر در صورت نیاز به خرید یا اجاره کافی است مشخصات مورد نظر خود را در سامانه ثبت کرد تا ملک مورد نظر و ملک‌­های مشابه آن به نمایش گذاشته شود.

از طرفی کیلید اطلاعات طبقه­‌بندی شده را در قالب گزارش‌­هایی برای افزایش آگاهی کاربران نسبت به محلات مختلف، در مجله خبری خود منتشر می‌­کند تا خوانندگان آن ضمن اطلاع از قیمت محله‌­های مختلف، وضعیت اجتماعی، امکانات رفاهی و خدماتی آن مناطق را نیز داشته و راحت­‌ترین و دقیق‌­ترین انتخاب را برای این تصمیم بزرگ داشته باشند .

خرید آپارتمان درمحله ستارخان

به عنوان مثال برای خرید آپارتمان در محله ستارخان کافی است در صفحه اول سامانه کیلید پس از ورود به بخش خرید کلمه ستارخان را جستجو کرد و تمام فایل‌­های بارگذاری شده در این منطقه را مشاهده کرد. اگرشخصی نیازی نمی‌بیند که تمام فایل‌های موجود را مشاهده کند می‌تواند با اعمال فیلترهایی ملک­‌های متناسب با شرایط دلخواه از نظر بودجه، متراژ، تعداد اتاق­خواب، سال­ ساخت و سایر مشخصات اساسی را در اختیار داشته باشد.

ستارخان یکی از محلات پرمتقاضی برای سکونت به­ شمار می‌­رود و دلایل آن برای اکثر تهرانی‌­ها مشهود است. قدمت و جایگاه نسبتا مناسب این محله از نظر اجتماعی تمایل به سکونت در این منطقه را افزایش داده است.

از طرفی نزدیکی ستارخان به بزرگراه شیخ فضل الله نوری، یادگار امام و اشرفی اصفهانی حمل ­و ­نقل با خودروی شخصی را بسیار آسان کرده است و جذابیت اجاره یا خرید آپارتمان در ستارخان را دو چندان کرده است. لازم به ذکر است حمل و نقل عمومی نیز در این منطقه در وضعیت متوسطی قرار دارد.

خرید آپارتمان درصادقیه

اما در مجاورت ستارخان محله‌­ای که نام آن یادآور مراکز­ تجاری و آموزشگاه‌­های متعدد است وجود دارد. صادقیه از گذشته محله نسبتا محبوبی به شمار می­رفت و امروزه نیز متقاضیان خاص خود را دارد. صادقیه یا همان آریاشهر سابق با مجتمع­‌های تجاری متعدد کاملا برای همه شناخته شده است.

گفتنی است خرید آپارتمان در صادقیه در حال حاضر با کاهش متقاضی مواجه شده است و یکی از دلایل آن همین شلوغی اطراف آن است. اما در نزدیکی این محله می‌­توان خانه­‌هایی با تردد کمتر و آرامش بیشتر پیدا کرد. می‌­توان برای آگاهی از بهترین مناطق سکونت در صادقیه و اطراف آن به سامانه «کیلید» مراجعه کرد و با درج نام صادقیه تمام فایل­‌های این منطقه و محله­‌های اطراف آن را مشاهده کرد.

خرید آپارتمان در استاد معین

اما اگر کمی که از ستارخان و صادقیه به سمت جنوب تهران که حرکت کنیم وارد یکی از مناطق خلوت­‌تر که این روزها متقاضی زیادی دارد می­‌شویم. خرید آپارتمان در استاد معین به واسطه قیمت مناسب و پیشرفتی که در این سال‌ها از نظر شهرسازی و حمل ­و ­نقل داشته، بسیار مورد توجه قرار گرفته و متقاضیان زیادی به دنبال خرید آپارتمان در استاد معین هستند.

این محله­ به واسطه نزدیکی به میدان آزادی و دسترسی ­آسان به مترو متقاضیان زیادی برای سکونت دارد. به همین واسطه می­‌توان استاد معین را منطقه‌ای پرجمعیت و با تردد بالا دانست. این محله مراکز تجاری زیادی ندارد، و به تازگی تنها مجتمع تجاری آن با عنوان معین مال احداث شده که متراژ بسیار بالای آن و تعدد مغازه‌ها، جوابگوی خریدهای ساکنین این محله است.

گفتنی است استاد معین در منطقه 9 تهران واقع شده و از غرب به خیابان آیت­الله سعیدی، از شرق به بزرگراه یادگار امام، از جنوب به خیابان دامپزشکی و از شمال به خیابان آزادی محدود می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کیلید

«کیلید» جدیدترین سامانه هوشمند املاک کشور است که ماموریت دارد بستری آنلاین برای برآورده ساختن کلیه نیازهای عرضه‌کنندگان و متقاضیان مسکن، به عنوان یک One-Stop Shop، را فراهم کند و همه ابزارهای لازم برای مشاوره تخصصی مسکن را در اختیار مشاورین بگذارد.

اطلاعات تماس
  • 021750*****
[نمایش اطلاعات]