اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139805233955812587

زعفران چیست؟ بررسی تاریخچه و سابقه کشت آن

کد: 139805233955812587

http://bit.ly/31N5IJT

، مشهد , (اخبار رسمی): همه اسم زعفران را شنیده‌اند. همچنین هستند افرادی که معیار قضاوت آنها در زعفران این است که نباید سفیدی داشته باشد. در ادامه به طور کلی در مورد زعفران و تاریخچه آن اطلاعاتی ارائه شده است.

زعفران چیست؟ بررسی تاریخچه و سابقه کشت آن
زعفران چیست؟ بررسی تاریخچه و سابقه کشت آن

امروزه بیماری‌های لاعلاج نیز با زعفران درمان می‌شود

تاریخچه و سابقه کشت زعفران بیش از 3000 سال است. ابتدا زعفران در جنوب غرب آسیا و  احتمالا  یونان امروزی کشت شده است. گل زعفران دارای نام علمی  Crocus sativus است که از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است.

گل زعفران دارای ارتفاع 10 تا 30 سانتی متر و بخش‌های آن شامل :

1.پیاز زعفران که الیاف قهوه‌ای رنگ دارد.

2.گلبرگ آن که دارای 6 گلبرگ بنفش رنگ است.

3. سه کلاله که همان زعفران نامیده می‌شود و رنگ آن قرمز و محبوب همه مردم.

 4. سه پرچم که زرد رنگ است

5. ریشه‌ای سفید رنگ که ریشه‌های زعفران به آن متصل است. (کاربرد آن در شیرینی‌پزی برای پخت شیرینی است.)

زعفران در فصل خاصی از سال و در شرق ایران یعنی خراسان جنوبی و رضوی کشت می‌شود. هرچند اکنون کشت زعفران فراگیرتر شده ولی باز هم زعفران شرق کشور حرف اول را می‌زند و قطب اصلی آن قائنات است.

کشت زعفران

گل زعفران در فصل خاصی از سال تولید می‌شود حدودا در انتهای آبان و ابتدای آذر ماه. مراحل کاشت و داشت و برداشت زعفران کاملا بومی است و توسط کشاورزان زحمت‌کش انجام می‌شود و بعد از برداشت گل زعفران مراحل فرآوری آن در ایران آغاز می‌شود. تمام این مراحل دستی است و حضور دستگاه‌ها کم‌رنگ است. بعد از طی فرآیندی روانه بازار می‌شود. افراد با خرید زعفران می‌توانند از کشاورزان عزیز حمایت کنند.

زعفران در ابتدای محصول نسبت به موقعیت‌های دیگر در طی سال گران‌تر خرید و فروش می‌شود. اندازه ریشه و کیفیت آن مقیاس نامگذاری زعفران است. سوپر نگین بهترین نوع زعفران است. 

خاصیت رنگ‌دهی زعفران به دلیل کروسین موجود در آن است. در زعفران پتاسیم، منیزیم، آهن، کلسیم، سدیم و روی وجود دارد به دلیل وجود این مواد مغذی در صنعت دارو و غذا کاربرد بسیار زیادی وجود دارد. امروزه بیماری‌های لاعلاج نیز با زعفران درمان می‌شود، به همین دلیل زعفران نسبت به وزن خود قیمت بسیاری دارد اما نباید ارزش بالای آن را نادیده گرفت.

چرا زعفران به طلای سرخ معروف است؟

چون در مناطق گرمسیری با مقدار کمی آب رشد می‌کند و دارای خواص دارویی و غذایی بسیاری است. ارزش غذایی زعفران بسیار بالاست برای همین جزو ادویه‌های گران قیمت محسوب می‌شود

زعفران به کشورهایی مانند اسپانیا، دبی، عراق، تایوان و… ارسال می‌شود.

امکان ارسال زعفران مهرگل به سراسر کشور وجود دارد حتی صادرات به خارج از کشور نیز امکان پذیر است.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایر محصولات می‌توانند به سایت فروشگاه اینترنتی مهرگل به ادرس mehrgolshop.com مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه اینترنتی مهرگل

زعفران مهرگل از سال 74 فعالیت خود را آغاز کرده و ارائه دهنده بهترین زعفران به سراسر کشور می باشد. دارای فروشگاه در شرق کشور و شعبه اصلی آن در مشهد می باشد. ما در نظر داریم که بهترین کیفیت را برای مشتری های عزیزمان در نظر بگیریم چرا که مردم ایران لایق بهترین ها هستند. سپاس از همراهی شما

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]