اطلاعات تماس
  • 021750*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980526395919284

مبارزه با سوداگری در بازار مسکن با هوش مصنوعی

کد: 13980526395919284

http://bit.ly/31IydZ9

، تهران , (اخبار رسمی): این روزها که بازار مسکن در عمیق‌ترین حالت رکود به سر می‌برد سوداگرانی از آب گل آلود ماهی گرفته و بازار را متشنج‌تر می‌کنند. هدف این مقاله معرفی ابزارهایی است که با این عمل تورم‌زا مقابله کرده و کمک می‌کند رشد و کاهش قیمت در بازار مسکن به صورت منطقی پیش برودو عرضه و تقاضای بازار را کنترل کند.

مبارزه با سوداگری در بازار مسکن با هوش مصنوعی
مبارزه با سوداگری در بازار مسکن با هوش مصنوعی

سوداگری در بازار مسکن روش­‌ها و ابزار­های متفاوتی دارد. یکی از راحت‌­ترین راه‌ها سوء استفاده ازافزایش ناگهانی و یکباره قیمت­‌هاست، که در این بازه زمانی که بازار مسکن در آشفتگی به سر می‌­برد مشهودتر است. حتا در بسیاری از مواقع مشاهده شده چندی از فعالان املاک یک منطقه با هماهنگی هم قیمت مسکن یک منطقه را افزایش می­‌دادندکه این امر نیز نوعی سوداگری به شمار می‌­رود. در این مطلب به معنی سوداگری پرداخته نمی‌شود، بلکه هدف معرفی ابزارهایی است که با این عمل تورم‌­زا مقابله کرده و کمک می­‌کند رشد و کاهش قیمت در بازار مسکن به صورت منطقی پیش برودو عرضه و تقاضا بازار را کنترل ­کند.

یکی از مهم­ترین راهکارهایی که م‌ی­تواند جلوی سوداگری در بازار مسکن را بگیرد وجود شاخص قیمتی است. هرگاه یک شاخصی برای قیمت ملک در مناطق مختلف مشخص شود، قیمت‌گذاری­‌ها بر مبنای آن محاسبه می‌­شود. بدیهی است مسکن کالایی ناهمگن است و به واسطه امکانات یک ملک در یک محله و حتی یک کوچه تفاوت‌­های قیمتی زیادی رخ می‌­دهد. ولی این بدین معنی نیست که نم‌ی­توان شاخصی کلی برای قیمت مسکن در یک منطقه تعری ف­کرد. می‌­توان امکانات افزوده شده یک واحد را با سیستم‌­های نوین که در ادامه به آن پرداخته می‌شود محاسبه و تخمین قیمت مناسبی ارائه داد.

به عنوان مثال شخصی که تصمیم به خرید آپارتمان در حکمت یا خرید خانه در محله آسمان را داشته باشد می‌­تواند با ذهنیت دقیقی از قیمت املاک آن منطقه به جستجو بپردازد و در کنار اینکه جلوی سوداگران گرفته می­‌شود، زمان و انرژی زیادی برای به دست آوردن میانگین قیمت آن محدوده­‌ها صرف نکند.

تکنولوژی که از آن صحبت شد از هوش­ مصنوعی برای محاسبات خود بهره می‌­برد و اطلاعاتی که مشاورین املاک وارد سامانه اطلاعات بازار املاک ایران یا همان «سابا» می­‌کنند را برداشت و پس از محاسبه و پردازش آن­ها را طبقه‌­بندی کرده و در دسترس عموم می­‌گذارد.

این تکنولوژی را سامانه «کیلید» وارد ایران­ کرده و توانسته ارزش ­افزوده‌­های فراوانی برای بازار مسکن ایجاد کند. این سامانه با بهره‌گیری از هوش­ مصنوعی تمام فعالیت‌­های خود را در بازار املاک انجام می‌­دهد.

اما چگونه می­‌توان از این سامانه برای شاخص­‌گذاری قیمت در مناطق مختلف بهره‌­برداری کرد؟ به عنوان مثال مالکانی که مشخصات خانه خود را برای فروش در سامانه کیلید ثبت می­‌کنند، ملزم به ارائه اطلاعاتی همچون سال ساخت، متراژ، تعداد اتاق‌­ها و سایر امکانات ملک خود هستند. این اطلاعات توسط کیلید طبقه‌­بندی شده و هوش ­مصنوعی خانه‌­های همسان با این ملک را شناسایی می­‌کند و در همان دسته جای می‌­دهد تا کاربر دیگری که به عنوان متقاضی، درخواست ملکی با این مشخصات را داشته باشد تمام فایل­‌های مرتبط با نیازش برای او نمایش داده شود.

این سامانه قیمت‌­های پیشنهادی مالکان و قیمت­‌هایی که در منطقه در حال معامله شدن است را نیز به کاربران ارائه می‌­دهد. تاکید می­‌شود، تمام این قیمت­‌ها توسط هوش ­مصنوعی محاسبه می‌­شود و به دلیل خطای بسیار پایین این اعداد می­‌تواند به عنوان شاخصی برای قیمت‌­گذاری در نظر گرفته شود و به عنوان مبنای قیمت مسکن در یک منطقه از آن استفاده کرد.

به عنوان مثال اگر شخصی به دنبال خرید آپارتمان در ارم باشد، می‌­تواند با مراجعه به سایت کیلید علاوه بر اینکه تمام فایل‌­های آماده واگذاری در آن منطقه به او نمایش داده می‌­شود ملک‌های مشابه نیز به آن معرفی شود.

گفتنی است کیلید، این اطلاعات را به صورت محتواهای کاربردی منتشر می‌­کند و حتیجزئیات بیشتری ازامکانات مناطق مختلف شهر را در مجله خبری خود به انتشار می‌­رساند.

خرید آپارتمان در حکمت

خرید مسکن در این محله برای بسیاری از متقاضیان محبوب است و آن هم دلایل زیادی همچون وضعیت اجتماعی و آب­‌و­هوای مناسب دارد. حکمت بین خیابان‌­های دزاشیب و دکتر شریعتی از شمال و غرب و از شرق و جنوب بین خیابان­‌های اندرزگو و دکتر لواسانی واقع شده است. این محله هم از نظر فرهنگی و اجتماعی و هم از نظر حمل‌­و­نقل عمومی در شرایط مناسب و خوبی است. اما باید برای رفت‌­و­آمد با خودرو شخصی خود را برای ترافیک آماده کنید. زیرا تنها بزرگراه صدر است که راه دسترسی به سایر اتوبان­‌ها را فراهم می­‌کند و برای رسیدن به بزرگراه صدر باید ترافیک بلوار قیطریه را پشت سر گذارد.

خرید خانه در محله آسمان

سکونت در این محله در اوایل دوران پس از انقلاب خواهان متعددی داشت. زیرا اکثر تعاونی‌­ها در این منطقه سرمایه­‌گذاری کردند و کارمندان دولتی زیادی در این محله صاحب خانه شدند. اولین بنا دراین محله در سال1363 توسط تعاونی مسکن آسمان وابسته به شرکت هواپیمایی آسمان ساخته شد که در واقع نام این محله از نام همین شرکت گرفته شده است.

در حال حاضر که دومین ماه از تابستان 98 پشت سر گذاشته شده است قیمت خرید آپارتمان در محله آسمان به طور میانگین، هر متر مربع21 میلیون تومان تخمین زده شده است که در مقایسه با خانه‌­های آن محدوده قیمت نسبتا مناسبی است.

خرید آپارتمان در ارم

ارم نیز جزو آن محله‌هایی است که در دهه اخیر متقاضیان زیادی را به خود جذب کرده است. نزدیکی این منطقه به اتوبان­‌های ستاری، باکری و دسترسی از این اتوبان­‌ها به شاه­راه‌­های اصلی می­‌تواند برای آنهایی که با خودروی شخصی رفت و آمد می­‌کنند جذاب باشد. این منطقه از نظر تفریحی و گردشی جای مناسبی است؛ چرا که شهربازی ارم برای تفریحات پارکی و مجتمع کوروش و هایپراستار برای جوان‌ها جذابیت دارد.

ارم در ﺟﻨﻮب ­ﻏﺮﺑﯽ ﻣﻨﻄﻘﻪ5 ﺷﻬﺮداری ﺗﻬﺮان ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺘﻪ و از ﺷـﻤﺎل ﺑـﻪ ﺑـﺰرگراه ﻋﻼﻣـﻪ ﺟﻌﻔﺮی و ﻣﺤﻠﻪﻫﺎی ﺳﺎزﻣﺎن آب و اﻧﺪﯾﺸﻪ، از ﺷﺮق ﺑﻪ ﺑﻠﻮارآﺳﯿﺎ (ﺷـﻬﯿﺪ ﺑـﺎﮐﺮی ) و ﻣﺤﻠـﻪ­ی ﺳـﺎزﻣﺎن ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺟﻨﻮﺑﯽ، از ﺟﻨﻮب ﺑﻪ آزادراه ﺗﻬﺮان ـ ﮐﺮج و ﻣﺤﻠﻪ­ی اﮐﺒﺎﺗﺎن و از ﻏﺮب ﺑﻪ ﻣﺴﯿﻞ رودﺧﺎﻧﻪی ﮐـﻦ و ﻣﻨﻄﻘﻪی 22 ﺷﻬﺮداری ﺗﻬﺮان ﻣﺤﺪود ﻣﯽشود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کیلید

«کیلید» جدیدترین سامانه هوشمند املاک کشور است که ماموریت دارد بستری آنلاین برای برآورده ساختن کلیه نیازهای عرضه‌کنندگان و متقاضیان مسکن، به عنوان یک One-Stop Shop، را فراهم کند و همه ابزارهای لازم برای مشاوره تخصصی مسکن را در اختیار مشاورین بگذارد.

اطلاعات تماس
  • 021750*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تجارت و بازار | مسکن و ساختمان