اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139805293970612912

چطور یک هاست با کیفیت برای سایت انتخاب و خریداری کنیم؟

کد: 139805293970612912

http://bit.ly/2ZFgv7E

، تهران , (اخبار رسمی): در این مقاله به طور کامل مهم‌ترین نکاتی را که باید در انتخاب بهترین هاست و یا سرور دانست، آموزش داده می‌شود. با خواندن این مقاله و دانستن نکات این مقاله قطعا می‌توان بهترین انتخاب را در خرید هاست و سرور داشت. اما قطعا نداستن این نکات بسیار مهم قطعا مشکل‌ساز خواهد بود.

چطور یک هاست با کیفیت برای سایتم انتخاب و خریداری کنم؟
خرید بهترین هاست

به گزارش گروه بیلینک، صاحبان سایت، بعد از آنکه یک شرکت هاستینگ نسبتا خوب و ایده‌آل را پیدا کردند باید سراغ سرویس‌های آن شرکت بروند و در نهایت از بین سرویس‌های آن شرکت، بهترین پکیج (PLAN) مناسب سایت‌ را انتخاب کرده و شروع به استفاده از آن کنند. در ادامه برای خرید سرویس مورد نظر این سوالات را درباره هر پلن باید پرسید تا انتخاب واضح و مناسبی داشت.

زبان برنامه‌نویسی سایت برای انتخاب هاست چه می‌تواند باشد؟

سرورها در واقع همان کامپیوترهایی هستند که روزانه با آن‌ها سر و کار داریم اما شرایط خاص‌تری مثل اینترنت پرسرعت و ثابت، برق‌رسانی بدون قطعی و ... دارند که آن‌ها را از بقیه کامپیوترهای عادی متمایز می‌کنند و تبدیل به سرور می‌شوند. به همین خاطر سرورها نیز مانند کامپیوترهای عادی دارای یک‌سری سیستم عامل از جمله ویندوز و یا لینوکس هستند. سرورها به واسطه سیستم عاملی که دارند، زبان‌های برنامه‌نویسی مشخصی را پشتیبانی می‌کنند. به عنوان مثال سیستم عامل ویندوز زبان‌های سی شارپ، ASP.NET و ... را پشتیبانی می‌کند و سیستم عامل لینوکس زبان‌های PHP، Python و ... را پشتیبانی می‌کند.

اگر شخصی خودش طراح سایت‌ است و به زبان‌های برنامه‌نویسی سایت مسلط است، قطعا می‌تواند هاست مناسب زبان برنامه‌نویسی سایت‌ را انتخاب کند؛ در غیر این‌صورت حتما با طراح سایت و متخصص اسکریپت سایت‌ باید زبان سایت و هاست مرتبط را بررسی کرد تا مشکل ایجاد نشود.

زبان سیستم مدیریت محتوای وردپرس PHP است و به همین خاطر باید سرور و یا هاست‌ با سیستم عامل لینوکس (LINUX) را انتخاب شود.

منابع مورد نیاز سایت‌ در انتخاب هاست چیست؟

برای خرید هاست با توجه به میزان بازدید و ترافیک سایت‌ و همین‌طور حجم فایل‌هایی که روی سایت‌تان قرار دارد، باید به صورت حدودی میزان فضای مورد نیاز، پهنای باند و همینطور تعداد ساب دامنه‌ها (Sub Domains) را مشخص و هاست مورد نظر را انتخاب کرد.

در صورتی که شخصی قصد خرید سرور دارد علاوه بر موارد بالا که برای هاست ذکر شد، باید میزان رم، CPU و تعداد هسته پردازنده سرور را نیز مشخص کند و پلن مناسب سایت‌ را انتخاب و خریداری کند.

اگر سایت شما است و تازه راه اندازی می‌شود، خیلی نباید نگران محاسبه موارد بالا از جمله فضا، پهنای باند و ... بود و برای خرید هاست و سرور می‌توان از پلن‌های اولیه با ظرفیت‌های کم استفاده کرد تا هزینه کمتری هم صرف شود و بیشتر سرمایه‌، صرف توسعه کسب و کار اینترنتی جدید شود.

ضمنا باید توجه داشت که هر پلنی هم که خریداری شود در نهایتا بعد از مدتی که سایت و کسب و کار توسعه پیدا می‌کند، قطعا پلن خریداری شده جوابگو میزان بازدید و ... نخواهد بود و باید به پلن‌های بالاتر و حرفه‌ای‌تر ارتقا پیدا کند.

کنترل پنل سرور و هاست چیست؟

بعد از تهیه هاست و سرور و تحویل سرویس خریداری شده به شخص، اطلاعات ورود به هاست یا سرور برای او ارسال می‌شود. بعد از ورود به کنترل پنل سرور و یا هاست، نرم‌افزاری  مشاهده می‌شود که می‌توان به کمک آن همه بخش‌های سرویس‌ (بخش‌هایی که خریداری شده و فعال است) را کنترل کرد.

برای کنترل سرویس‌های هاست و سرور، نرم افزارهای مختلفی نوشته شده است که از مرسوم‌ترین آن‌ها دایرکت ادمین (Direct Admin) و سی‌پنل (C-Panel) است. اگر شخصی تازه کار است و می‌خواهد خیلی راحت و واضح‌تر سرویس‌ را کنترل کند، بهتر است سرویسی را تهیه کند که روی آن کنترل پنل C-Panel نصب شده است. این کنترل پنل نسبت به دایرکت ادمین محیطی گرافیکی‌تر و کاربرپسند‌تری دارد.

ضمنا در صورتی که در کار با این کنترل پنل‌ها مشکل ایجاد شد، می‌توان علاوه بر تماس با پشتیبانی شرکت هاستینگ، با یک جستجوی ساده انگلیسی، تعداد زیادی منابع پیدا کرد که سوال مشابه در آن‌ها پرسیده شده و جواب گرفته است. همینطور در نهایت اگر جواب سوال‌، هیچ جا پیدا نشد، می‌توان انجمن‌هایی تخصصصی را پیدا کرد و در آن‌ها ابتدا نوشت که کنترل پنل هاست چیست مثلا دایرکت ادمین و یا C-Panel و بعد پرسید مشکل‌ با کنترل پنل هاست چیست و در اسرع وقت جواب‌ را دریافت کرد. پس اصلا نباید نگران چیزی بود.

تهیه بکاپ (BackUp) به صورت دستی یا خودکار انجام می‌شود؟

در بخش جزئیات باید امکانات سرور و هاست حتما به نرم‌افزارهایی که برای مانیتورینگ و گرفتن بکاپ روی سرویس نصب می‌شود دقت کرد. ضمنا باید مطمئن شد که سرویس از امکان بکاپ‌گیری اتوماتیک در زمان‌های مشخص بهره ببرد. البته امکان بکاپ‌گیری اتوماتیک رایگان نیست و اکثر شرکت‌های هاستینگ جهت ارائه این خدمات هزینه اضافه‌تر دریافت می‌کنند.

اگر شخصی مایل به فعال کردن امکان بکاپ‌گیری خودکار نیست، باید مطمئن شود که امکان گرفتن بکاپ به صورت دستی در کنترل پنل هاست و سرور او وجود داشته باشد چرا که تقریبا همه نرم‌افزارهای کنترل پنل هاست و سرور این امکان را دارند و گاهی اوقات به هر دلیلی شرکت هاستینگ این امکان را غیر فعال می‌کند. اما حتما باید جویای این مورد بود تا بتوان در دوره‌های زمانی مختلف حداقل به صورت دستی از اطلاعات‌تان بکاپ داشت.

داشتن بکاپ از اطلاعات سایت از الزامات نگهداری و مدیریت وبسایت است؛ چون در هر زمانی ممکن است به طور ناگهانی به دلایل مختلف مثل سوختن هارد سرور، حمله و یا هک سایت و ... اطلاعات سایت‌ به طور کلی پاک شود. در این هنگام بکاپ قبلی به داد می‌رسد و می‌توان در کمترین زمان ممکن سایت‌ را احیا کرد و مطالب‌ و فایل‌ها و اطلاعات مشتریان‌ را برگرداند.

پشتیبانی از گواهینامه امنیتی SSL انجام می‌شود؟

اگر به آدرس سایت‌ها دقت کرده باشید، خیلی از آن‌ها به این صورت نوشته شده‌اند: blinkco.net. در واقع آن نوشته HTTPS نوعی پروتکل امنیتی برای اتصال به سایت‌ها است که به آن گواهینامه امنیتی SSL می‌گویند.

با توجه به اینکه اخیرا گوگل بسیار به این گواهینامه برای سایت‌ها اهمیت می‌دهد و داشتن این گواهینامه در رتبه‌بندی سایت‌ها در نتایج گوگل حائز اهمیت است، باید در انتخاب هاست و سرور دقت کرد که از این گواهینامه‌ها برای نصب روی سایت‌ و دامنه‌ پشتیبانی می‌کند. البته تعدادی از شرکت‌های هاستینگ هم هستند که گواهینامه‌های SSL رایگان روی سرویس‌های هاست و سرورشان ارائه می‌کنند؛ اما باید دانست گواهینامه‌های SSL رایگان اکثرا برای سئو سایت بسیار مخرب هستند و نباید از آن‌ها استفاده کرد.

در صورتی که شحخصی قصد تهیه گواهینامه‌های SSL را دارد باید گواهینامه‌های معتبر SSL را از شرکت‌های هاستینگی که این گواهینامه را ارائه می‌دهند، آن را خریداری کند.

باید توجه داشت به هیچ وجه از گواهینامه‌های SSL رایگان استفاده نشود؛ چرا که به شدت به سئو سایت‌ در گوگل آسیب می‌رساند.

پشتیبانی از چند دامنه (Addon Domain) صورت می‌گیرد؟

برای آدرس سایت‌ها تعداد بسیار زیادی پسوند مانند com ،net ،org ،ir و ... وجود دارد که باید بر حسب نیاز یک یا چند پسوند را برای نام دامنه‌ انتخاب کرد. رایج‌ترین حالت انتخاب پسوند دامنه، انتخاب یک یا چند دامنه بین‌المللی مثل com و یک دامنه ایرانی یعنی ir است. مثلا سایت بیلینک، برای سایت‌ یک دامنه بین المللی blinkco.net و یک دامنه ایرانی blinkco.ir را دارئ.

وبسایت‌ها بهتر است براساس کشور محل فعالیت‌ خود دامنه آن کشور را در کنار دیگر پسوندهای مورد علاقه‌شان داشته باشند؛ چرا که وجود آن به سایت اعتبار می‌دهد و بهتر است در دامنه آن کشور سایت بالا باشد.

به همین خاطر در انتخاب هاست و سرور باید توجه داشت که سرویس قابلیت پشتیبانی همزمان از چند دامنه را داشته باشد. به این صورت که اگر هر یک از آدرس‌های blinkco.net و یا blinkco.ir را بازدیدکننده در مرورگرش وارد کرد، سایت بدون مشکل به کاربر نمایش داده شود.

راهنمای تنظیمات و انجام این کار را هم با یک تیکت به پشتیبانی شرکت هاستینگ و یا جستجو در گوگل می‌توان به راحتی دریافت کرد.

قیمت سرویس‌های هاست چیست؟

بعد از اینکه همه نکات بالا بررسی شد و یک پلن نیز انتخاب شد، باید سراغ قیمت آن سرویس رفت و با بودجه خود و قیمت عرف دیگر شرکت‌های هاستینگ مقایسه کرد.

قیمت هاست نباید بیش از اندازه گران باشد و طوری نباشد که نتوان در دوره‌های بعدی آن را تمدید کرد و به همین خاطر نگران اطلاعات سایت‌ شد. همینطور قیمت نباید بیش از اندازه هم پایین باشد و باید به این مدل قیمت‌ها نیز حتما توجه داشت. چرا که خیلی از شرکت‌ها با تعطیل کردن نیروی شیف شب، استفاده از سخت افزار ضعیف، پشتیبانی تعداد زیادی از سایت‌های مشتریان روی یک سرور و ... سعی در کاهش قیمت‌ها دارند تا مشتری‌های بیشتری جذب کنند. اما قطعا این کار به ضرر مدیران سایت‌ها است و باید از این موضوع با خبر بود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه طراحی و برنامه نویسی بیلینک

گروه طراحی و برنامه‌نویسی بیلینک با هدف بهبود تجربه صاحبان ایده و مدیران کسب و کار اینترنتی از راه اندازی وبسایت و کسب و کار آنلاین در سال ۹۶ ایجاد گردید. از همان اوایل راه، شروع به آموزش‌های پیوسته و کاربردی در زمینه راه اندازی کسب و کار اینترنتی کردیم تا بیش از پیش به بهبود سایت‌ها و کسب و کارهای اینترنتی کمک کنیم. ما به طور تخصصی در حوزه راه اندازی و آموزش کسب و کار اینترنتی فعالیت می‌کنیم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]