اطلاعات تماس
  • 021888*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980530397249620

تراشه‌های جدید Kirin هوآوی به کمک هوش مصنوعی دنیای فناوری را متحول می‌کنند

کد: 13980530397249620

http://bit.ly/2KKXtbt

، (اخبار رسمی): هوآوی به تازگی از قابلیت‌های جدید تراشه‌های Kirin در عصر 5G پرده برداشت. این قابلیت‌ها در ترکیب با هوش مصنوعی می‌توانند دنیای آینده فناوری را دگرگون کنند.

تراشه‌های جدید Kirin هوآوی به کمک هوش مصنوعی دنیای فناوری را متحول می‌کنند
تراشه‌های جدید Kirin هوآوی به کمک هوش مصنوعی دنیای فناوری را متحول می‌کنند
تراشه‌های جدید Kirin هوآوی به کمک هوش مصنوعی دنیای فناوری را متحول می‌کنند
تراشه‌های جدید Kirin هوآوی به کمک هوش مصنوعی دنیای فناوری را متحول می‌کنند
تراشه‌های جدید Kirin هوآوی به کمک هوش مصنوعی دنیای فناوری را متحول می‌کنند
تراشه‌های جدید Kirin هوآوی به کمک هوش مصنوعی دنیای فناوری را متحول می‌کنند

هوآوی به تازگی از قابلیت‌های جدید تراشه‌های Kirin در عصر 5G پرده برداشت. این قابلیت‌ها در ترکیب با هوش مصنوعی می‌تواند دنیای آینده فناوری را دگرگون کنند.

کنفرانس توسعه دهندگان هوآوی (HDC 2019) در شهر دونگوان چین، به تازگی میزبان یک رویداد مهم بود. هوآوی در این کنفرانس از هزاران نفر از شرکا و توسعه‌دهندگان میزبانی کرد. محوریت کنفرانس HDC 2019 در زمینه بررسی هوش مصنوعی و سناریوهایی است که می‌تواند تغییراتی انقلابی را در دستگاه‌های دیجیتالی امروز، خصوصاً گوشی‌های هوشمند پیاده سازی کند.

آی وی، یکی در مدیران ارشد هوآوی در این رویداد جزئیات جدیدی در رابطه با «راه‌های توسعه تراشه Kirin» بیان کرد. اون در صحبت های خود توضیح داد که چگونه با استفاده از مزایای فنی پلتفرم Kirin در حوزه‌های AI یا هوش مصنوعی و 5G، توسعه‌دهندگان را به فعالیت بیشتر دعوت کرده است. آی وی در این کنفرانس به معرفی تکنولوژی‌های اصلی و قابلیت‌های گسترده پلتفرم‌های Kirin در همگرایی چندرسانه‌ای و محاسبات هوش مصنوعی اشاره کرد.

او در ادامه به جزئیات دقیق محاسبات قدرتمند ارائه شده توسط پردازشگر عصبی داوینچی، APIهای واقعیت افزوده و مدل‌های کوچک‌سازی اشاره کرد. او با اشاره به ابزار بهینه‌سازی الگوریتم و نحوه ترکیب این فناوری‌ها با هدف بهبود مشکلات اساسی توسعه دهندگان، فعال ساختن اکوسیستم HiAI و رسیدن به مرحله‌های بزرگ‌تر برای توسعه دهندگان را در آینده نزدیک پیش بینی کرد.

سرعت پلتفرم‌های Kirin در بخش‌های حیاتی از جمله CPU/GPU/DSP/ISP/NPU به برنامه‌ها این اجازه را می‌دهد که با سرعت بسیار بالا اجرا شود، به همین خاطر با یکی از پیشروترین پلتفرم‌های این صنعت روبرو هستیم. به لطف SenseHub یکپارچه و سنسورهای همواره روشن، کم مصرف و با حداقل زمان تأخیر، قابلیت اتصال دائم، سریع و پایدار سامانه‌های ارتباطی مانند 5G/Wi-Fi/GPS/BT تجربه کاربران در زمینه استفاده از برنامه‌های مختلف را بهبود می‌دهد.

پلتفرم Kirin دارای یکی از بهترین قابلیت‌های همگرایی چندرسانه‌ای در جهان است که دارای پتانسیل بالا در کیفیت عکاسی، پردازش‌های صدا و تصویر و بازی‌های AR (واقعیت افزوده) خواهد بود. بدین ترتیب امکان توسعه برنامه‌های کاربردی بیشتر برای این پلتفرم مهیاست. در حوزه قابلیت‌های هوش مصنوعی، پردازنده‌های Kirin از نظر عملکرد، معماری محاسباتی و الگوریتم‌ها، پشتیبانی بسیار بهتری را در اختیار توسعه دهندگان قرار می‌دهند. به عنوان مثال، NPU (پردازشگر عصبی) خلاقانه که بر روی معماری داوینچی ساخته شده است، اکوسیستم HiAI را تقویت می‌کند.

APIهای طراحی شده به طور مستقیم با پلتفرم HiAI ارتباط برقرار کرده و به توسعه دهندگان این امکان را می‌دهد که شیوه‌های اصلی کار خود را حفظ و در عین حال از ویژگی‌هایی برای شتاب بیشتر استفاده ‌کنند.

قوانین دنیای فناوری و تکنولوژی از زمان ظهور تاکنون، نشان‌گر تغییرات انقلاب است. در نسل‌های پیشین ارتباطی برنامه‌ها بر اساس مرورگرها توسعه داده شده و عملکرد تعاملی بسیار ضعیف بود. پس از ورود 4G به دنیای فناوری، این شرایط به سرعت تغییر کرده و نه تنها تعداد برنامه‌ها بیشتر شده، بلکه کاربران نیز به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کردند. این تغییر، نیاز به هماهنگی و همگرایی فناوری‌ها با تراشه‌های موبایل را دارد.

این روند به تراشه‌های موبایل 5G، نوآوری‌های بیشتر، تجهیزات ابری و تمرکز در بسترهایی از جمله پایگاه‌های داده و سیستم عامل نیاز دارد. این بدان معناست که موج بعدی نوآوری‌های کاربردی با شکوفایی فناوری، به توسعه دهندگان این امکان داده می‌شود که نقش بزرگی را در این میان ایفا کنند. هوآوی به عنوان یکی از برترین شرکت‌های صاحب تکنولوژی هوش مصنوعی (AI) و شبکه پرسرعت 5G، از مزایا، فناوری و نوآوری‌های پلتفرم‌های Kirin استفاده کرده و همچنان به گسترش قابلیت‌های آن برای ارتقای برنامه‌های کاربردی و هوشمند، در تمام سناریوها ادامه خواهد داد.

در سال‌های اخیر، برنامه‌های مولتی مدیا از جمله فیلم، پخش کننده‌های آنلاین و... به سرعت محبوبیت خود را بین کاربران افزایش داده‌اند. توسعه دهندگان برای ایجاد برنامه‌های جالب‌تر و ارائه تجربیات عالی نباید این فرصت را از دست بدهند.

سکوهای توسعه Kirin، یک معماری باز را ارائه می‌دهند که قابلیت‌های همگرایی چندرسانه‌ای از دوربین گرفته تا AR و AI، رمزگذاری و رمزگشایی را در اختیار توسعه دهندگان قرار می‌دهد تا آنها قادر باشند برنامه‌هایی را برای استفاده در محیط‌های پیچیده طراحی کنند.

با استفاده از تکنولوژی‌های نوین، سنسورهای پیشرفته RGB+ToF+Quad گوشی‌های هوشمند هوآوی می‌توانند دنیای جدیدی را کشف کنند. Huawei با امکاناتی از قبیل زاویه دید گسترده، حالت پیشرفته تصویربرداری در شب، HDR، دریچه دیافراگم بزرگ و حالت اسلوموشن، به کاربران امکان ثبت تصاویر و فیلم‌های بهتری را می‌دهد. به عنوان مثال، HDR در دوربین جلو این امکان وجود دارد که تصاویری زیباتر و طبیعی‌تر را ثبت کرد.

در زمینه AR، تراشه‌های Kirin عملکرد قابل توجهی را از تشخیص چهره گرفته تا ردیابی و درک محیط، نشان می‌دهند. پلتفرم‌های Kirin می‌توانند تعداد بیشتری چهره را به صورت بهینه تشخیص داده و از قابلیت‌های پیشرفته ردیابی پشتیبانی کنند. همچنین آنها در شناسایی محیطی و اشیا با سرعت بالایی عمل خواهند کرد. در حوزه چند رسانه‌ای، هوآوی اقدامات دیگری را هم انجام داده‌است. به عنوان مثال برنامه‌های ویدیویی الزامات فراوانی در زمینه رمزگشایی و رمزنگاری داده‌ها دارند؛ APIهای این شرکت به توسعه دهندگان این امکان را می‌دهد که برنامه‌های ویدیویی را با بیت رِیت پایین، تأخیر کم و عملکرد HD طراحی کنند.

به عنوان مثال، پردازنده‌ Kirin از الگوریتم‌های رمزگذاری و رمزگشایی پیشرفته برای دستیابی به فیلم‌برداری واضح‌تر استفاده می‌کند. این امکان را به تلفن‌های هوشمند می‌دهد تا از سنسورهای جدید و بیشتری استفاده کنند. قابلیت‌های این سنسورها در ترکیب با یکدیگر، برای سناریوهایی مانند تناسب اندام و سلامتی، موقعیت‌یابی و ناوبری، نظارت بر محیط اطراف و تعامل انسان و کامپیوتر به گوشی‌های هوشمند این اجازه را می‌دهند که خدمات پیشرفته خود را در هرجایی که به آن‌ها نیاز است، ارائه دهند.

در حال حاضر، به خوبی مشخص شده که توسعه هوش مصنوعی روی دستگاه‌های هوشمند اجتناب ناپذیر است. با وجود این، مشکلات بسیاری هنگام ترکیب فناوری‌ها، برای توسعه دهندگان وجود دارد که هوآوی به عنوان شرکت پیشرو در این حوزه، به سرعت در حال رفع آنهاست.

هوآوی همچنین از NPU با نام تجاری جدید و مبتنی بر معماری داوینچی رونمایی کرد که با باز کردن HiAI، قابلیت محاسبات در دستگاه را در اختیار توسعه دهندگان قرار می‌دهد. معماری داوینچی متفاوت از حالت‌های محاسباتی مقیاس پذیر و برداری، محاسبه ماتریس را بر اساس یک موتور قدرتمند مکعب 3D انجام داده و ضمن آزاد کردن پتانسیل محاسباتی بر روی دستگاه، قدرت محاسباتی هوش مصنوعی را هم افزایش می‌دهد.

تراشه Kirin 810 به عنوان نخستین چیپ موبایل که از موتور پردازش هوش مصنوعی داوینچی بهره می‌برد، دارای قابلیت محاسبات قوی هوش مصنوعی، دستیابی به بهترین بازدهی انرژی و دقت پردازشی بالا است. علاوه بر قابلیت محاسبات قدرتمند، توسعه دهندگان هنگام طراحی الگوریتم‌های شبکه عصبی به انتخاب بهتری از عملگرها نیز نیاز دارند.

هوآوی همواره برای ساختن برنامه‌های قوی‌تر Kirin به نظرات برنامه نویسان توجه کرده است. از این رو بیش از 30 الگوریتم از پیش تعیین شده و دسترسی سریع به تمامی APIها در پلتفرم کایرین به برنامه نویسان اجازه خواهند داد تا هوش مصنوعی به سرعت در برنامه‌ها ادغام شده و برنامه‌های هوشمندانه‌ و قدرتمندی را ایجاد کنند.

به منظور افزایش سرعت و بهبود سرعت در کارهای توسعه، HiAI به توسعه دهندگان این امکان را می‌دهد که محاسبات را انجام ندهند. بدیهی است که تجزیه و تحلیل داده‌ها زمان زیادی را به خود اختصاص می‌دهد؛ به همین خاطر، تنگناهای زمان محاسبات با بسته‌های ابزار آنلاین بهینه‌سازی می‌شوند. بسته ابزاری جستجوی معماری شبکه، به توسعه‌دهندگان الگوریتم  کمک می‌کند تا بر اساس ویژگی‌های سخت افزاری، کارایی بالاتری دریافت کنند.

در زمان ارتباط 3G، محدودیت کاربران در دسترسی به برنامه‌ها بسیار زیاد بود؛ در حالی که به لطف فرمت ماتریس برنامه‌هایی که در دوره 4G طراحی شده‌، تا حد زیادی به فعالیت‌های تجاری کاربران کمک کرده‌اند. حالا و در دوره 5G، یک دنیای مجازیِ کاملاً متصل به شبکه ایجاد شده که کاربران می‌توانند علاوه بر تلفن‌های هوشمند، ابزار پوشیدنی مانند ساعت، هدست، دستگاه‌های AR/VR و طیف گسترده‌ای از تجهیزات را با سرعت بالا در اختیار گیرند.

اتصال ساده به اینترنت این روزها توسط تمام دستگاه‌های هوشمند در منزل‌های شخصی میسر شده است. ما دنیای هوشمندی را روی سناریوهای هوشمند مختلف مانند شهر هوشمند، سلامت هوشمند، رانندگی خودکار و خانه هوشمند بنا می‌کنیم. دوران 5G پیش روی ما قرار دارد؛ پلتفرم‌های Kirin به پیشرفت‌های خود با نوآوری‌های فنی ادامه خواهند داد و توسعه‌دهندگان و شرکای خود را می‌توانند تا برنامه‌های ساده و کارآمدتر را برای دنیایی هوشمند توسعه دهند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021888*****
[نمایش اطلاعات]