اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139806023982212949

آشنایی با شبکه اجتماعی لینکدین

کد: 139806023982212949

http://bit.ly/321XkGq

، تهران , (اخبار رسمی): شبکه اجتماعی لینکدین به عنوان یکی از موثرترین و پرمخاطب‌ترین شبکه‌های اجتماعی فعال در زمینه مشاغل به زبان انگلیسی فعال است و به جرات می‌توان گفت که هیچ شبکه‌ای با این عمق نفوذ در این حیطه فعال نبوده است. =

شبکه اجتماعی لینکدین
آشنایی با شبکه اجتماعی لینکدین

با عضویت در لینکدین می‌توان از روند حرکت در هر حوزه‌ای به راحتی و با توجه به اطلاعاتی که در این فضا به اشتراک گذاشته می‌شود در جریان قرار گرفت

عدم آشنایی کامل جوانان ایرانی و کارجویان ایرانی با این شبکه اجتماعی باعث شده است که برخلاف سایر کشورها که به عنوان اصلی‌ترین شبکه فعال در زمینه کاریابی فعالیت می‌کند ولی در ایران به دلایل مختلف که از جمله مشکلات ارتباط با خارج از کشور به دلیل مسائل مربوط به ویزا و غیره، این شبکه نتواند به خوبی اثرگذار باشد. ولی حوزه فعالیت این شبکه به راحتی قابل بسط و استفاده در ایران نیز است و با استفاده درست از آن می‌تواند به عنوان ابزاری قدرتمند در کاریابی و ارائه تخصص‌های افراد به کارفرمایان مختلف در حوزه‌های متنوع باشد.

برای شناخت بهتر این شبکه اجتماعی لازم است ابتدا فضای آن را بهتر شناخت و در این مقاله سعی بر این است که ابعاد مختلف این شبکه اجتماعی را که شاید برای جوانان و کارجویان نا‌آشنا باشد معرفی شود.

فعالان لینکدین

در شبکه اجتماعی لینکدین گروه‌های مختلفی فعالیت می‌کنند. کارجویان یکی از فعالان عمده در این شبکه هستند. LinkedIn بستر بسیار مناسبی ارائه داده است که کارجویان به راحتی خود را در معرض انتخاب کارفرمایان و یا نمایندگان آنها قرار دهند. با ارائه مشخصات کامل و صحیح از پیشینه دانشگاهی، تجربیات، تخصص‌ها و … می‌توان خود را در معرض انتخاب شدن برای شغل‌های موجود قرار داد.

دسته دوم فعالان لینکدین، کارفرمایان هستند. این کارفرمایان از دو منظر در این شبکه بزرگ اجتماعی نقش آفرینی می‌کنند. از یک سو برای معرفی کسب و کار خود به سایران و در حقیقت از لینکدین به عنوان بستر تبلیغاتی برای خود استفاده می‌کنند و از سوی دیگر برای جذب نیروهای متخصص خود این فضا را بهترین فضای تخصصی می‌شناسند.

دسته سوم که در زمینه مشاغل فعال هستند نفرات و یا شرکت‌هایی هستند که تحت عناوین مختلفی از جمله Recruiter به ایفای نقش می‌پردازند. این افراد با توجه به تعداد زیادی از افراد که در حلقه ارتباطی خود دارند قادر به ارتباط‌دهی کارجو و کارفرما هستند. لذا ارتباط با این افراد کمک شایانی در یافتن شغل مورد نظر دارد.

ارائه پروفایل کامل

یکی از مواردی که در شبکه اجتماعی لینکدین به عنوان اصلی‌ترین نیاز پس از ثبت نام در این شبکه مطرح است ارائه رزومه کامل مطابق قواعد اعلام شده در سایت است. لذا با وجودی‌که پر کردن تمام فیلدهای مربوطه ممکن است کاری نسبتا سخت به نظر بیاید و شاید حدودا سه تا چهار ساعت زمان نیاز داشته باشد ولی قطعا این امر ارزشمند است. مضاف بر آن بعدا می‌توان با کسب توانمندی‌های جدید و یا طی دوره‌های آموزشی جدید، فقط تکمیل اطلاعات کرد. بنابراین برای یک تازه فارغ التحصیل و یا کسی که تجربه کاری چندانی ندارد تمرکز بر روی سوابق تحصیلی و نیز دوره‌های آموزشی و سایر اطلاعات شخصی کفایت می‌کند. حتی دوره‌هایی که به صورت کارآموزی طی شده است نیز می‌تواند در جای خود تکمیل شود و دارای یک رزومه مناسب در این فضا شد.

چگونگی یافتن شغل در لینکدین

در شبکه LinkedIn به طرق مختلف می‌توان با شغل مورد نظر ارتباط برقرار کرد. اولین کار تمرکز بر توانایی‌هایی است که در آن زمینه شخص، خواهان یافتن شغل مورد نظر خود است. دوم باید شرکت‌هایی که در زمینه کاری مربوطه فعال هستند را دنبال (FOLLOW) کرد. سوم اینکه افرادی که در زمینه خاصی دارای شغل کاریابی هستند را پیدا کرده و آنها را دنبال کرد و یا در حلقه دوستان آنها قرار گرفت. چهارم اینکه به صورت دوره‌ای به صفحات مربوط به شرکت‌های مورد نظر سر زد و قسمت مربوط به کار را در آن صفحات مرور کرد. پنجم افرادی هستند که با توجه به اینکه در شغلی مشغول به کار هستند و آن سازمان نیاز به جذب نیرو دارد لذا درخواست مذکور را به اشتراک قرار می‌دهند. ششم عضویت در گروه‌هایی که مربوط به ارائه شغل در زمینه‌های تخصصی هستند.

به طور کلی اگر شخصی در حوزه تخصصی خود در لینکدین دارای ارتباطات مناسبی باشد، آنگاه قادر به اطلاع از وضعیت کاری و یا بازار کاری مربوطه نیز خواهد شد.

عضویت در گروه‌های تخصصی

در لینکدین گروه‌های تخصصی فراوانی وجود دارد که در زمینه‌های مختلف مشغول فعالیت هستند و تمرکز آنها بر بخش خاصی از صنعت و یا دانش است. لذا با توجه به علائق و نیز تخصص خود، می‌توان در یک یا چند گروه تخصصی عضویت داشت. ضمن حضور در این گروه‌های تخصصی و آشنایی با سایر افراد حاضر در این حوزه می‌توان به گسترش ارتباطات خود در این فضا کمک کرد.

استفاده از محتواهای آموزشی

محتواهای آموزشی بسیار متنوعی در لینکدین ارائه می‌شود. این محتواها در قالب ویدئوهای آموزشی و نیز متن‌ها و نیز فایل‌های گرافیکی ارائه می‌شود. با استفاده از بخش learning می‌توان به بسیاری از این محتواها به صورت رایگان دسترسی داشت. بسیاری از مطالب توسط افراد متخصص که در حوزه خود سرآمد هستند ارائه می‌شود و در حقیقت به راحتی می‌توان  به بهترین متخصصان هر حوزه دسترسی پیدا کرد.

استفاده از ایده‌ها

در فضای لینکدین بسیاری از ایده‌های جالب توسط طراحان و ایده پردازان بزرگ جهان ارائه می‌شود که می‌تواند مبنایی جهت شکل‌گیری ایده‌ای نو برای کارآفرینی باشد.

کسب اطلاعات از آخرین وقایع در حوزه تخصصی

با عضویت در لینکدین می‌توان از روند حرکت در هر حوزه‌ای به راحتی و با توجه به اطلاعاتی که در این فضا به اشتراک گذاشته می‌شود در جریان قرار گرفت.

وب سایت چند نقطه در این مقاله با هدف آشناسازی افراد با شبکه لینکدین که ابزار بسیار موثری در برقراری ارتباط با بازار کسب و کار است را معرفی کرد. استفاده از این شبکه به تمام متخصصان و فارغ التحصیلان توصیه می‌شود. علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت چند نقطه به آدرس www.chandnoghteh.ir مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وب سایت تخصصی آموزشی چند نقطه

وب سایت آموزشی تخصصی "چند نقطه" با هدف آموزش عمومی و ارائه مطالب مفید در خدمت همه هموطنان عزیز است. برای شنیدن بازخوردهای سازنده شما لحظه شماری می کنیم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش