اطلاعات تماس
  • 021750*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980604398949284

استارت‌آپ‌ها به کمک بازار مسکن می‌آیند

کد: 13980604398949284

http://bit.ly/2KYvwNN

، تهران , (اخبار رسمی): وزارت راه و شهرسازی از ابتدای مدیریت محمد اسلامی به عنوان وزیر، طرح‌ها و تفاهم نامه‌های مختلفی را مطرح و به امضا رسانده، طرح‌هایی که با در نظر گرفتن کاهش تولید در 4 سال اخیر در صورت اجرا شدن هم نمی‌تواند پاسخگوی نیاز واقعی جامعه برای تامین نیاز مسکن باشد و عرضه و تقاضا را تا حدودی به تناسب برساند.

استارت‌آپ‌ها به کمک بازار مسکن می آیند
استارت‌آپ‌ها به کمک بازار مسکن می‌آیند

5 طرحی که با عنوان‌های مختلف مطرح و برخی از آنها با نهادها وسازمان‌های بزرگ به امضا رسید و تا حدودی بعضی از اقشار جامعه را کمی خوشحال کرد. اما آیا راهکار بهبود بازار مسکن تولید 400هزار واحد مسکونی توسط نهادهای دولتی است؟ آیا این قراردادها می‌تواند قیمت‌های سرسام آور خانه در مناطق مختلف را کاهش دهد؟

طبیعی است که نیاز سالانه یک میلیون واحد مسکونی که در این سال‌ها با رخ دادن رکود، دچار کاهش چشمگیر تولید واحد مسکونی متناسب با نیاز جامعه شده است با انعقاد چنین قراردادهایی رفع نیاز نمی‌شود و بازار مسکن با این سازوکارها رنگ رونق را به خود نمی‌بیند. به طور حتم این سازو کارها نمی‌تواند باعث کاهش قیمت خانه در برخی مناطق که افزایش چشمگیری داشته‌اند را متعادل کند. به طورمثال خرید آپارتمان در ازگل که تا 4 سال پیش به طور میانگین متری 10 میلیون تومان خرید و فروش می‌شد، در حال حاضر به 30 میلیون تومان رسیده و متعادل‌سازی این قیمت‌ها با این طرح‌ها شدنی نیست.

بسیاری از کارشناسان مسئول که وجود 2 میلیون واحد خالی را یکی از قوی‌ترین عوامل رکود می‌بینند، به دنبال راهکاری برای دریافت مالیات از صاحبان این واحدها، که به دلیل نامساعد بودن محله و یا متراژ بالا و لوکس بودن به فروش یا اجاره نرفته است را دارند.

البته که مالیات، یکی از ابزارهای کاربردی در این شرایط به شمار می‌رود؛ اما مالیاتی که از جامعه هدف درست با سازوکار مشخصی تعریف شده باشد می‌تواند ثمربخش‌تر باشد. اما یکی دیگر از مشکلات بزرگ این بخش شناسایی این واحدها است. حتی برای دریافت مالیات از سایر مالکان نیز باید سازوکار شناسایی و دسته‌بندی آنها وجود داشته باشد که آن‌ هم به دست استارت‌آپ‌ها حل شدنی است.

استارت آپ‌ها ابزارکاربردی متولیان بخش مسکن

معاونت مسکن وزارت راه و شهرسازی بهره‌گیری از استارت‌آپ‌ها را راه حل شناسایی واحدهای خالی می‌داند و بر این باور است، بسیاری از طرح‌های جدید که وزارت راه و شهرسازی باید آنها را آغاز کند در گرو همکاری و حتی ایجاد استارت‌آپ‌های مرتبط با بخش مسکن است، که در بخش‌های مختلف بتوان از آنها بهره برد. نه تنها در این بخش بلکه در متعادل‌سازی قیمت‌ها و رصد دقیق و جزئی بازار مسکن استارت‌آپها هستند که نقش اصلی را ایفامی‌کنند.

«کیلید» استارت‌آپی است که توانسته این مباحث را در بخش کوچکی از فعالیت‌های خود ببیند و با راه‌اندازی سامانه‌ای جامع، پاسخگوی نیاز متولیان و سیاست‌گذاران بخش مسکن باشد.

گفتنی است «کیلید» در ابتدا تسریع و افزایش کیفیت در جستجوی خانه برای مردم را در دستور کار خود قرارداده. «کیلید» این مبحث را به مرحله‌ای رسانده که محتواهایی از این فرآیند تولید و در بخش فرصت‌های سرمایه گذاری بازار مسکن در اختیار کاربران قرار می‌‌دهد. از این رو سیاست‌گذاران نیز می‌‌توانند برای رصد دقیق بازار مسکن و شناسایی دقیق عرضه و تقاضا از ابزارهای کیلید بهره ببرند.

از طرف دیگر شفافیتی که کیلید در بازار مسکن ایجاد می‌کند، می‌تواند نقطه عطفی برای سیاست‌گذاری دقیق و رصد واقعیت‌های موجود در بازار مسکن باشد تا با آگاهی از جزئیات‌ معاملات، تصمیم‌ها متناسب با نیاز مناطق مختلف گرفته شود. به عنوان مثال آگاهی از قیمت اجاره‌ آپارتمان در ازگل یا حتی خرید آپارتمان در ازگل و بررسی روند تغییرات قیمت آن‌ها می‌توان سیاست‌های بازدارنده یا افزاینده تولید برای این منطقه در نظر گرفت تا تعادل در بازار مسکن این منطقه به بهترین شکل ایجاد شود.

از طرفی شفافیت در معاملات، ارزش‌ افزوده‌های بیشتری به همراه دارد که می‌توان از مهم‌ترین آنها به جلوگیری از سوداگری در معاملات اشاره کرد. البته این یک سمت مزایای ایجاد شفافیت در بازار است و سمت دیگر از اهمیت بیشتری برخورداراست. چرا که کمک کردن به مردم برای یکی از مهم‌ترین تصمیم‌ها که همانا خرید یا اجاره خانه است اهمیت فعالیت استارت‌آپ‌های این‌چنینی را دو چندان می‌کند.

هنگامی که شخصی قصد خرید یا اجاره خانه‌ای را دارد، المان‌های مختلفی را برای انتخاب محل سکونت بررسی می‌کند. بعداز آن باید خانه‌ای متناسب با میزان بودجه و سلیقه او پیدا شود که تمام پارامترهای لازم برای سکونت را داشته باشد. این مباحث نیاز به جستجو و رفت آمد زیاد دارد. اما کیلید به راحتی همه را نسبت به شرایط مالی و اجتماعی محلات مختلف آگاه می‌کند تا بتوانند در نهایت بهترین گزینه را در میان هزاران گزینه موجود پیدا کنند.

به عنوان مثال اگر شخصی قصد سکونت در مناطق میانی تهران را دارد و بودجه او محدود است با وارد شدن به کیلید و وارد کردن مشخصات مورد نیاز خود برای سکونت و تعریف حدودی مبلغی که در اختیار است، به شما بهترین گزینه‌ها پیشنهاد می‌شود و فایل‌هایی که در بازه قیمتی و شرایط است را نمایش می‌دهد. حتی اگر محله خاصی مد نظر است، با وارد کردن همان کلمه تمام فایل‌هایی که در تمام مشاورین املاک آن منطقه برای فروش یا اجاره گذاشته شده است به او نشان داده می‌شود.

به عنوان مثال پس از وارد کردن اجاره آپارتمان سیدخندان تمام موارد برای اجاره دراین منطقه نشان داده می‌شود. از طرفی متغیرهایی از قبیل روند تغییرات قیمت در بازه‌های زمانی مختلف و مشخصات دیگری از این قبیل نیز ارائه می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کیلید

«کیلید» جدیدترین سامانه هوشمند املاک کشور است که ماموریت دارد بستری آنلاین برای برآورده ساختن کلیه نیازهای عرضه‌کنندگان و متقاضیان مسکن، به عنوان یک One-Stop Shop، را فراهم کند و همه ابزارهای لازم برای مشاوره تخصصی مسکن را در اختیار مشاورین بگذارد.

اطلاعات تماس
  • 021750*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تجارت و بازار | مسکن و ساختمان