اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139806053992712665

سیلیکون قالبگیری چیست و چه کاربردی دارد؟

کد: 139806053992712665

http://bit.ly/325NLX1

، تهران , (اخبار رسمی): در ادامه در مورد اینکه سیلیکون قالبگیری چیست و چه کاربردی دارد، خصوصیات انواع سیلیکون‌ها و همچنین موارد استفاده آنها توضیحاتی ارائه شده است.

سیلیکون قالبگیری چیست و چه کاربردی دارد؟
سیلیکون قالبگیری چیست و چه کاربردی دارد

سیلیکون قالبگیری چیست و چه کاربردی دارد؟

سیلیکون قالبگیری دارای کاربردها و انواع مختلف است که در ادامه بررسی شده است.

سیلیکون‌‌ها در دماهای بالا و پایین خاصیت‌های قابل توجهی دارند و از جمله موادی هستند که در صنعت پلیمر کاربردهای زیادی دارند. این مواد در برابر شرایط خاص جوی مثل شرایطی که نور و رطوبت وجود دارد از خود مقامت بسیار خوبی نشان می‌دهند و خواص لاستیکی خود را تا دمای ۲۶۰ الی ۳۱۵ درجه سانتی‌گراد حفظ و نگهداری می‌کنند.

سیلیکون ها در موارد زیر به صورت گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند:

1. استفاده از سیلیکون‌ها در صنعت لاستیک.
2. استفاده از سیلیکون‌ها در روغن‌های صنعتی.
3. استفاده از سیلیکون‌ها در ترکیب کردن انواع مختلف رنگ‌ها.

تعداد بسیار زیادی از پلیمرهای سیلیکونی که در صنعت استفاده می‌شوند ساختار R۲SiOn را دارا هستند. گروه R امکان دارد متیل یا گروه فنیل باشد. دی متیل سیلیکون بخش عمده پلیمر سیلیکون است.

جهت ساخت و تولید پلیمرهای خاص و بهبود خاصیت‌های پلیمر در دمای کم گروه‌های فنیل مورد استفاده قرار می‌گیرند. از نتیجه واکنش بین کلر و سیلان‌ها با آب سیلان‌ها به وجود می آیند. با ایجاد تغییر در گروه انتهایی این پلیمر، می‌توان فرآورده‌‌های مختلفی از آن درست کرد.

از دمای ۲۰۰  الی  ۳۲۰ درجه سانتی‌گراد دامنه کاربرد سیلیکون‌ها است. تعیین نقطه شکنندگی این سیلیکون‌ها در دمای کم با مقدار فنیل آنها است. گروه‌های فنیل را جهت کاهش دادن تبلور در پلیمر وارد می‌کنند. استحکام سیلیکون‌ها در دمای کم، افزایش پیدا می‌کند و پایین‌تر از نقطه شکنندگی، کشسانی خود را از بین می‌برد.

نقاط شکنندگی دی‌متیل سیلیکون کمتر از ۵۹- و متیل فنیل کمتر از  ۱۱۵- درجه سانتی‌گراد است.

خصوصیات و ویژگی‌های انواع مختلف سیلیکون‌ قالبگیری

1. عایق آب.
2. عایق هوا.
3. عایق صدا.
4. انعطاف‌پذیر.
5. عایق رطوبت.
6. مقاوم در برابر حرارت.
7. مقاوم در برابر برودت.
8. مقاوم در برابر اسید.
9. مقاوم در برابر روغن (چربی).
10. خاصیت نارسایی الکتریسیته.

ویژگی‌ها و خصوصیات ذکر شده در همه‌ی انواع مختلف سیلیکون‌‌ها و مقدار آن مختلف است و ویژگی‌ها و همچنین خصوصیات آن توسط تولیدکننده هر سیلیکون شرح داده می‌شود. بعضی از انواع مختلف سیلیکون‌ها موجود هستند که جهت مصرف‌های بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

از سیلیکون قالبگیری RTV2 می‌توان به منظور ساخت قالب از آسان ترین روش استفاده کرد. از جمله موادی که در ساخت ساده و زود هنگام قالب‌ها بکار می‌رود سیلیکون قالبگیری است. این ماده می‌تواند به منظور نمونه‌ سازی و اجرای پایلوت پروژه‌ها مورد استفاده قرار گیرد. در نتیجه می‌توان سیلیکون RTV2 را از با اهمیت ترین و پرکاربرد ترین انواع سیلیکون‌ها در صنعت یاد کرد.

موارد کاربرد سیلیکون های RTV-2 یا سیلیکون های لاستیکی

1-می‌توان جهت ساخت و تولید قالب محصولاتی از جنس سنگ گچ، بتن، رزین، GRC، سنگ مصنوعی، کلیه موادی که برای قالب گیری نیاز به واکس دارند، موادی با جنس رزین اشباع نشده، انواع رزین‌های اپوکسی، پلی رزین، رزین پلی استر و پلی یورتان استفاده کرد.

2-از سیلیکون‌های قالبگیری RTV2 می‌توان جهت تولید قالب‌های دکوراسیون ساختمان به شرح زیر استفاده کرد:

  • قرنیز
  • نرده
  • سقف
  • فواره
  •  تزئینات مبلمان دیواری
  • پیش بخاری
  • و …

3-سیلیکون‌های RTV-2 یا سیلیکون‌های لاستیکی در صنایع شمع سازی ، روشنایی، صنایع دستی، مجسمه و پیکرسازی کاربرد بسیاری دارد.

4-مورد استفاده ساخت انواع پدهای مناسب چاپ

5-جهت قالب‌های زیره کفش، نمونه برداری از زیره کفش قابلیت استفاده دارد.

6-جهت انواع قالب‌های مورد استفاده در مواد غذایی و محصولات مربوط به کودکان از قبیل پستانک، سر شیشه و مسواک استفاده می‌شود.

7-سیلیکون پزشکی (Medical sillicon) برای ساخت و تولید اجزا مصنوعی بدن

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر در مورد شیمی کهکشان تامین کننده سیلیکون های قالبگیری می‌توانند به سایت این مجموعه به ادرس galaxychemistry.com مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شیمی کهکشان

گروه شیمی کهکشان در زمینه واردات و توزیع مواد اولیه شیمیایی مورد مصرف صنایع فعالیت می کند و تا کنون مفتخر است که توانسته سهم کوچکی را در چرخه تامین کالا اساسی مورد نیاز تولیدکنندگان و صنعتگران عزیز داشته باشد. شیمی کهکشان بر آن است تا سبب آشنایی هرچه بیشتر تولیدکنندگان و مصرف کننده گان مواد اولیه شیمیایی شود و با ارائه این مواد با کیفیت در اسرع وقت و با نازلترین قیمت هرچه بیشتر در خدمت مشتریان باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | تجارت و بازار