اطلاعات تماس
  • 021661*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139806053993910752

با شعار، ما به کتابفروشی سبز متعهدیم

اتحادیه کتابفروشان انگلستان، مانیفست فروش کتاب سبز را منتشر می‌کند

کد: 139806053993910752

http://bit.ly/2Zvd6rT

، (اخبار رسمی): Bookseller گزارش کرد که اتحادیه فروشندگان کتاب انگلستان (BA)، «کتابفروشی سبز: سندی برای کتابفروشان BA و صنعت کتاب» را منتشر کرده است، زیرا شرایط صنعت نشر اقتضا می‌کند که تأثیر زیست محیطی آن کاهش یابد و باید اقداماتی در راستای پایداری محیط زیست، انجام شود.

اتحادیه کتابفروشان انگلستان، مانیفست فروش کتاب سبز را منتشر می‌کند
اتحادیه کتابفروشان انگلستان، مانیفست فروش کتاب سبز را منتشر می‌کند

شرایط صنعت نشر اقتضا می‌کند که تأثیر زیست محیطی آن کاهش یابد و باید اقداماتی در راستای پایداری محیط زیست، انجام گیرد

این بیانیه بر سه اصل، استوار است: نیاز به تغییر برای جلوگیری از تخریب بیشتر محیط زیست، امری ضروری و همیشگی است.

افراد و سازمان‌ها می‌توانند فعالیت‌های زیادی انجام دهند. اقدامات زیادی وجود دارد که زنجیره تامین کتاب انگلیس می‌تواند برای کمک انجام دهد.

اتحادیه کتابفروشان به عنوان عضوی از بیانیه فروش کتاب سبز، توصیه می‌کند که کتابفروشی‌ها، پلاستیک‌های یک‌بار مصرف را حذف کنند، به تأمین‌کنندگان انرژی سبز و روشنایی کم مصرف تبدیل شوند و در صورت امکان، از تأمین‌کنندگان بومی استفاده کنند. همچنین به فروشگاه‌ها پیشنهاد می‌شود که در صورت امکان، از وسایل دست دوم و سایر کالاهایی که از منابع تجدیدپذیر تهیه شده‌اند، استفاده کنند و این نکته را مد نظر قرار دهند که فقط از بسته‌های کارت تبریک بدون بسته‌بندی سلفون، مجددا استفاده کرده یا در صورت امکان، مواد بسته‌بندی را بازیافت کرده و از پایداری زیستی رویدادهای کتابفروشی اطمینان حاصل کنند.

اتحادیه از ناشران و توزیع کنندگان درخواست دارد که در قبال محیط زیست، تعهد داشته و مواردی از این قبیل را رعایت کنند: توقف تدریجی استفاده از مقوا یک‌بار مصرف به نفع مواد قابل بازیافت، بازبینی فرآیندهای رفت و برگشت «ذاتاً هدر رفته» و توقف ارسال نسخه‌های ناخواسته کتاب و بازاریابی مواد به فروشندگان

اتحادیه نیز به وعده‌های خود در زمینه پایداری از جمله بررسی سبز، سمینارهای آموزشی و بررسی روندهای موجود کاهش اثرات زیست محیطی، متعهد است.

مریل هالز مدیرعامل اتحادیه کتابفروشان بریتانیا، گفت: صنعت نشر باید تلاش بی‌شائبه و پیوسته‌ای برای کاهش اثرات زیست محیطی خود داشته باشد.

وی معتقد است: «فروشندگان کتاب می‌توانند در جوامع خود رهبری کنند. در تجارتی که در حال حاضر، آگاهی بالایی نسبت به چالش وجود دارد و «بیانیه سبز» به عنوان یک گام کلیدی برای تعهد در قبال انجام اقداماتی اخلاقی جهت داشتن محیطی پایدارتر، طراحی شده است. این مسئله، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است بنابراین، از پیوستن سایر اتحادیه‌های فروشندگان کتاب در فعالیت‌های مشترک و ارائه ابتکارات عمل در این زمینه استقبال می‌شود که به نفع همه اعضا، خواهد بود.

اتحادیه به منظور انجام تعهداتش در جهت توسعه اعتیارات، رفتارها و آرمان‌های صنعت نشر در سراسر مناطق انگلیسی زبان، در حال همکاری با فروشندگان کتاب استرالیایی و آمریکایی است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021661*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

محیط زیست | نشریات و کتاب